Rokytnice nad Jizerou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Horní Domky is een leuke piste, voor de kids is de kleinere piste Studenec aan de andere kant van het dorp misschien leuker om te starten. Hier heb je ook een skischool. Vanaf het appartement naar de basis van Horní Domky is volgens mij lopend te doen, wel omhoog uiteraard. Zo lijkt het althans op het kaartje, maar er rijdt ook een bus tot aan de lift. Het appartement ken ik niet maar ik vind Rokytnice wel een leuk dorp met wat winkeltjes en restaurantjes in een hele mooie omgeving. (Veel toeristen in de winter, dus wel wat drukte bij de liften) Voor nog meer restaurantjes kun je ook naar het nabij gelegen Harrachov rijden, ook gezelllig.
 
Hallo allemaal,

Volgend jaar gaan we voor het eerst naar Tsjechie op wintersport met 2 gezinnen 4 volwassenen en 4 kinderen 5, 8, 8, 11 jaar.
de 2 van 5 en 8 hebben inmiddels 1 week ski ervaring die van 8 en 11 nog niet ook 2 volwassenen zijn beginners.

Voor al deze Tsjechie gangers zoeken we een goede skischool heeft iemand tips?
Ik heb op de site gezocht en kom Classic tegen en Jpk, de reis-organisatie werkt met Yetti en op de site van Rokytnice zie ik ook L&T, LT, Thomas Kraus, Major, Sun, Ski Rokytnice.

Kennelijk is er een hoop te kiezen. en ben ik op zoek naar ervaringen, alvast bedankt!
 
Goedkoop en aardig zijn ze bij Major. Als je bij Skirent Petr ski of bord huurt krijg je ook nog eens 5% korting op de lessen. Als je snowboardles wilt hebben en je bent met een groepje, vraag bij Major naar Adam. Leuke rasta gast maar boardt onwijs goed.
 
Hallo

We gaan met ons gezin (2 volwassenen en 2 kinderen van 11 en 13) voor de eerste keer skiën.
Omdat we geen enkele ervaring met wintersport (en Tsjechië) hebben, enkele vragen.

Ik heb het forum gelezen en kwam tegen dat het voor beginners misschien beter is om les te nemen op Studenov ipv Horní Domky. Weet iemand welke skischolen hier les geven?

We zijn er een week, dus waarschijnlijk een dag of 6 skiën. Als we 3 dagen les nemen, zouden we dan daarna al zelf kunnen skiën (mischien op Horní Domky) of is dat te snel?

Wat voor liftkaarten kunnen we het beste kopen? Point of dagkaarten (heb je liftkaarten nodig tijdens skiles of heeft de skischool eigen liften)?

Is het slimste om in Nederland al geld te wisselen of gewoon daar te pinnen?

Alvast bedankt
 

Pelhřimov

Donateur
Welkom op het forum

Over skiën kan ik je niets vertellen.

Geld kan je beter in Tsjechië pinnen, er zijn genoeg "bank-o-mat" (geldautomaten)

klik hier voor een goede digitale kaart - je kunt in/uitzoomen - je kunt zelfs bankautomaten vinden -
als je in de zoekfunctie op het forum op de term "uitleg mapy" zoekt kan je zien hoe dit werkt

Hou er rekening mee dat winterbanden verplicht zijn

alvast veel voorpret.
 
Als we 3 dagen les nemen, zouden we dan daarna al zelf kunnen skiën (mischien op Horní Domky) of is dat te snel?
Of je na drie dagen zelfstandig de berg af kunt komen is moeilijk te zeggen. Er zijn mensen er maar een of twee dagen voor nodig hebben, terwijl anderen aan een heel leven nog niet genoeg hebben om het te leren.

In Tsjechie zijn over het algemeen vrij veel blauwe pistes. Dit zijn de makkelijkste afdalingen.

Veel plezier!
 
Bovenaan