Rokytnice nad Jizerou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wij zijn altijd zeer tevreden over het eten van hotel Krakonos. :eten2:Zowel in de winter als in de zomer.
Goed en ruim voldoende keus en Michal Hak is altijd zeer vriendelijk :D.
Groeten John
 
Ook dit jaar hebben we bij Vladimir gegeten, nu in Pension Saval.
Het eten is nog steeds super:top:, en Vladimir blij dat we hem weer hadden gevonden.
We hebben gelunched bij Pension Matula, we waren onder de indruk:denk:, zeer vriendelijk personeel ( misschien de eigenaars), voortreffelijk eten en een leuk restaurant.
Super, volgend jaar komen we weer eten....

Groetjes Margriet
 
Wij zijn altijd zeer tevreden over het eten van hotel Krakonos. :eten2:Zowel in de winter als in de zomer.
Goed en ruim voldoende keus en Michal Hak is altijd zeer vriendelijk :D.
Groeten John

dat was ook ons ervaring weer vorige week, zo is al het personeel daar heel erg vriendelijk.
Wij vertrokken s'morgens om 4 uur...en jawel er waren er zelfs die ons uitzwaaiden...waar maak je dat nog mee ( was niet omdat ze blij waren dat we gingen ;)
 
Even een vraagje, bij de stoeltjeslift in Rokytnice nad Jizerou staat een Pension/Hotel, je loopt er op af als je hier naartoe gaat ( ik bedoel niet het hotel bij de rotonde ) weet iemand de naam van dit Pension/Hotel.
Bedankt
 
Hee hallo,
Ik ben bang dat we volgend jaar niet zullen gaan ( snik) we vertrekken in oktober eerst nog naar Turkije.
De kinderen en wij willen volgend jaar zomer eens een verre reis maken,en het lijkt ons verstandig om dan maar 1 jaar op de wintersport te besparen ( maar dit hebben we al eens eerder gezegt en zijn toen ook last minute nog vertrokken)
 
Wij gaan nu voor de derde keer op rij, met kerst en oud en nieuw, met drie gezinnen met kinderen (inmiddels 6-9) skiën in Tsjechië. Dit jaar net zo als vorig jaar naar rocytnice nad jizerou. Allemaal super lekker eten enz. Eén probleem mijn vrouw durft niet te skiën (hoogtevrees). Van alles geprobeerd, dit wordt het niet. Wat nu? Wat haar heel erg aanspreekt is langlaufen, wandelen en paardrijden, is er een manége? Hoe pak je dit aan? Andere ideën zijn ook welkom. Zijn er groepen waaarbij je kunt aansluiten? Het zou voor ons heel fijn zijn als we een oplossing zouden vinden.

Graag reactie Met vriendelijke groet Cas
 
Ik langlauf zelf niet maar het barst van de loipes in de omgeving.
Er zijn ook maneges in de regio alleen nu even snel de websites opzoeken lukt niet.
Ik houd erg van wandelen dus bij deze kan ik haar aanbieden een middagje wandelen met mij. :D
We hebben een huisje in de buurt, vandaar.
 

Vodnik

† In Memoriam
Heel veel langlauf mogelijkheden zie: www.rokytnice.com
Als ik me goed herinner is er een heel simpele skyafdaling die zowel door langlaufers als door beginnende skiers gebruikt wordt, kan je elkaar toch nog is zien gedurende de dag.
Aansluiten bij anderen is nooit een probleem, ligt een beetje aan je eigen instelling!
 
sportief in Rokytnice

Was een hele tijd niet meer op dit forum, maar wij gingen jaren achtereen op wintersport in Rokytnice en boven een eindje na Sporthotel Bohemia naast Studenov zijn bowlingbanen en achter dat gebouw stonden altijd paarden, die je waarschijnlyk wel kunt huren. Misschien idee voor volgend jaar.
 
Euh, ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb ook hoogtevrees. Heel erg zelfs. De eerste keren in een skilift zat ik bijna te kotsen (excuses le mot) toch is het mij gelukt! Probeer anders een hoogtevrees-cursus?
 
Hoi allemaal,

Deze winter voor het eerst naar Rokytnice, erg veel zin in. Vorig jaar zuid Bohemen, luxe onderkomens, aardige pistes, prima eten. Dus dit jaar weer naar Tsjechie, maar nu noordelijker.

Via Tsjechoreizen hebben we appartement 'Jeroen' geboekt in Rokytnice hoog. Info over ligging is een beetje vaag, dus wellicht kan iemand hier me helpen. Ken je het appartement, weet je hoe het ligt tov pistes en voorzieningen en alle andere info is welkom! Foto's ook :ja:

De kids moeten leren skien, dus als iemand nog positieve ervaringen heeft met een goede skischool, hoor ik dat ook graag.

Groeten vanuit Cwolde.
 
Bovenaan