Rodelbanen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hallo dakpanne....

Ik ben afgelopen zaterdag terug gekomen uit tsjechie en ben ook langs de rodelbaan geweest die is echt te gek
ik weet niet van welke kant je komt maar het is bij het landal green parks als je richting frymburk rijdt kom je bij een rondtonde daar staan wel een pijl naar de rodelbaan je moet hem parkeren en een klein stukje lopen dat is echt nog geen minuut

groetjes jesper
 
nou anders heb ik het wel beleefd
er was een oudere vent die ging er even af nou die ging er echt af met 00000,1 km per uur nou daarop volgend een kettingbotsing
dat was echt pijnlijk we kwamen er met een hele groep aan met 48 km/ph het was echt pijnlijk :snotter:
 
ik was 3 dagen naar frantiskovy lazne geweest en de rest naar oostenrijk daar ging ik rodellen en voor mij was er iemand die sloom was er er kwam een hele rij achter mij waaronder me zusje. maar ik kon niet harder gaan, er kwam achter mij een botsing en ook achter mijn zusje gelukkig
 
Ik ben gisteren thuis gekomen vanuit tsjechie.
Ik zat in Novapec vlakbij Horni Plana in een prive huis.
Wij zijn ook wezen rodelen en mijn vader is uit de baan gevlogen heeft zijn arm te ver in de kom geschoten.
We moesten naar het ziekenhuis in Ceske Krumlov en mischien moet me vader geopereerd worden.
Vind het trouwens er raar dat je geen helm of riem om moet..
 

Freddy2005

† In Memoriam
...ook in Pec pod Snezkou (hartstikke nieuw- geweldige rodelbaan overigens, leek wel een achtbaan, ik was helemaal duizelig..... :lmfao: )

Hier de site van deze hele nieuwe baan die niet in de vertrouwde "goot" loopt maar op rails zoals bij een achtbaan, door Esther terecht opgemerkt. relaxpark.cz

Wat meer over deze baan:

Constructeur: Wiegand

Uitbater: Sivia DZ s.r.o., 54221 Pec pod Snezkou

Lengte van de baan: 600meter

Bouwjaar: 2007

Liftsysteem: Wiegand-Lifter mit Schleppbahn


Van deze soort staat er ook een minder spectaculaire maar 965 meter lange in Odry (Tosovice) Bekijk dit on-ride filmpje.
 
Zopas gevonden. Er is nog een rodelbaan in Tsjechië. Wie heeft reeds de rodelbaan in Kutna Hora geprobeerd ? Zie deze link bobovadrahakutnahora.cz Keesi ben je er reeds geweest ?

Freddy, deze week (maandag morgen) heb ik de stoute schoenen aangetrokken en ben gaan rodelen in Kutna Hora.
Gemengde ervaringen.

De eerste keer ging ik omhoog in een bob zonder rugleuning! Ik had daar helemaal niet op gelet. En dat ging dan ook echt niet goed! Ik moest me heel krampachtig vasthouden aan de remhandle om niet achterover te vallen en halverwege de klim omhoog had ik al stekende pijnen in de onderrug. Niet te harden. Maar je kunt niet stoppen, kunt er niet uit, dus je moet door! Voorzichtig naar beneden. Ik ging zo snel, dat ik aan de kop van de file beneden kwam :fluit: , tot groot genoegen van de achteropkomers:nee:. En toen kon ik niet alleen uit die bob komen vanwege de rugpijn. Ging onmogelijk. Er waren 2 sterke knapen nodig om me eruit te tillen. Zeer frustrerend en beschamend.:bloos2:

De helper bij de start kwam me na 15 minuten een herkansing aanbieden. Nu in een bob MET rugleuning. En dat ging uitstekend moet ik zeggen! Fluitend omhoog en veel sneller omlaag.

Dus nog een keer? Jazeker, graag! Alleen kreeg ik toen een bob met een grotere lengte. En dat ging niet zo goed. Mijn voeten kwamen net niet tegen de rand van voren en mijn benen lagen helemaal plat. De remstick zat ook te ver naar voren voor mij. Ik moest helemaal gebukt gaan zitten om die stick te kunnen bedienen. En dat betekende, dat het remmen af en toe niet goed ging en ik met razende vaart op bochten afstoof. Gelukkig ging alles goed.

De derde keer heel kritisch naar de bob gekeken en een kleinere maat met ruglening uitgezocht die door de helper op de baan is gezet.
En die keer ging het voortreffelijk. Nauwelijks geremd en met veel plezier de rit uitgereden.
Een heerlijke ervaring.

Voor mij de les: Kijk goed uit in welke bob je je naar boven laat sturen! Met rugleuning en de juiste maat om lekker in te zitten.

Zeker voor herhaling vatbaar!!!!
 
Bovenaan