Rodelbanen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo, weet iemand of er een rodelbaan is in Zuid Bohemen ??
dance.gif
Bij voorbaat dank,
smile.gif
 

Freddy2005

† In Memoriam
Re: Rodelbaan in Zuid-Bohemen?

Ook de aangedreven in - en outdoorbaan Woudracer in Toverland in Sevenum is van dezelfde constructeur, die, zoals Pasqual opmerkt, een enorme ervaring en wereldwijde klantenlijst heeft.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Re: Rodelbaan in Zuid-Bohemen?

Dat moet deze zijn in Lipno nad Vltavou, als je Frymburk googled dan wordt de bobova draha op 7,8 km vermeld. Dit is precies de afstand tot Lipno nad Vltavou ! Als er iemand de baan eens "doet", laat er dan eens iets over weten. Ik heb de baan in Harrochov gedaan op volle snelheid en als je ietwat ervaring hebt, hoeft er niet geremd te worden !!!
smiley20.gif
 
Re: Rodelbaan in Zuid-Bohemen?

hoi , het is een mooie rodelbaan in lipno , je hoeft er in feite niet te remmen ,alleen in de laatste bocht. mijn vrouw is er met zoontje van 3 over de kop gegaan, resultaat een paar blauwe plekken,,,
 

Bijlagen

  • 63268-rodel.jpg
    63268-rodel.jpg
    151,1 KB · Bekeken: 31

baloe

Guest
Re: Rodelbaan in Zuid-Bohemen?

Als je vanuit Frymburk komt bij het rotonde voor Lipno, staat het al aangegeven, links-af.
Je kunt beter gelijk een 10 ritten kaart kopen, dat is goedkoper, trouwens de broodjes Tonijn zijn ook niet te versmaden.
Groetjes, Marjolein
p.s. dit is mijn dochter in actie
 

Bijlagen

  • 63284-20098.jpg
    63284-20098.jpg
    90,8 KB · Bekeken: 21
Re: Rodelbaan in Zuid-Bohemen?

De rodelbaan is echt gaaf!!!!!!!!!!!!! en je hoeft inderdaad niet te remmen,alleen wel even kijken wie er voor je gaat want anders moet je echt wel remmen.
Ik vond het gewoon verslavend.
 
Re: Rodelbaan in Zuid-Bohemen?

alij schreef:
De rodelbaan is echt gaaf!!!!!!!!!!!!! en je hoeft inderdaad niet te remmen,alleen wel even kijken wie er voor je gaat want anders moet je echt wel remmen.
Klopt, ik kon helaas maar een halve baan op volle snelheid naar beneden, toen kreeg ik de haren van m´n voorgangster in m´n gezicht.... teken om toch even aan de rem te trekken.....

Dat ding in Spinderluv Mlyn is aardig lang moet ik zeggen... kwam geen eind aan bij het naar boven gaan....
 

Freddy2005

† In Memoriam
Re: Rodelbaan in Zuid-Bohemen?

Lipno Stausee
Carrier: Lipno slide, a. s., 25168 Kamenice
Year of construction: 2005 Length: 910 m
Uplift system: Wiegand-lifter with towing line

Spindleruv Mlyn
Carrier: Pruni Bobova Spol. s. r. o.k 54351 Spindleruv Mlyn
Year of construction: 1997 Length: 966 m
Uplift system: Wiegand-lifter with towing line

Prag
Carrier: ZT Holding a. s., 10017 Prag 9
Year of construction: 2003 Length: 1300 m
Uplift system: Wiegand-lifter with towing line

Harrachov
Carrier: Prvni bobová s.r.o., 54351 Spindleruv-Mlýn
Year of construction: 2004 Length: 640 m
Uplift system: Wiegand-liftersystem with towing line

Zo hier heb je ineens alle info van de 4 banen in Tsjechië.
 
Zopas gevonden. Er is nog een rodelbaan in Tsjechië. Wie heeft reeds de rodelbaan in Kutna Hora geprobeerd ? Zie deze link bobovadrahakutnahora.cz Keesi ben je er reeds geweest ?

Freddy,
Ik zag dit berichtje vandaag pas.
Ik ben er geweest, hij zit naast het zwembad. Maar heb niet gerodeld. Leek mij voor zo'n oude man ;) niet zo geschikt. Ga het, denk ik, nog wel nog eens proberen.

Zie hier een foto.

Je gaat per beurt 2 x omhoog en komt de 2e keer door een andere baan naar beneden.
Per rit Kc 55,- (2006)

Verder kun je er ook quad rijden en op een stier rijden ( zo'n kermis-stier).
 
Zelf ben ik er niet in geweest maar de rest van 't gezin vond de baan in Lipno erg leuk. Dus als je lekker door wilt scheuren (even opletten achter wie je instapt bij de start!) hoef je niet te remmen bleek, alleen de laatste bocht. Hou je armen daar binnenboord, mijn engeltje (zoon dus) deed dit niet en heeft er een fikse brandwond aan overgehouden door de wrijving.Nu na meer dan een jaar heeft hij nog steeds z'n herinnerinkje aan Lipno.
 
Bovenaan