Robi stelt zich aan U voor

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

30 dubna 2004

Beste lezer,

Sinds enkele dagen ben ik lid en na een berichtje te hebben ontvangen van Bart(iku) wil ik mezelf aan U voorstellen. Ik ben Robert (Robi), ik ben 17 jaar en geboren in Plzeň. Sinds november 1990 wonen wij in Nederland. Via contacten bij het IARC (International Agency for Resarch on Cancer) en de WHO heeft mijn vader een baan aangeboden gekregen bij een bekende kliniek in Nederland. Mijn ouders hebben toentertijd de beslissing genomen om de aangeboden baan te accepteren om de toen nog 2 kinderen (mijn broer Zbych (20) en ik) een betere toekomst te geven. Wij zijn eerst in Rijswijk ZH komen wonen en naderhand in Den Haag. Ons gezin is in Nederland uitgebreid met een geadopteerde broer Dan (15) uit Roemenië en een zusje Maxime (2). Mijn vader is werkzaam als Oncoloog en mijn moeder als jeugd Psychiater. Zbych en ik studeren aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam, Dan zit op de International School of The Hague en Maxime is gewoon thuis. Regelmatig gaan wij naar ons huis in Černošice. Wij vinden het altijd leuk om naar CR te gaan, omdat wij dan onze familie weer zien. Hebben wij in Nederland een betere toekomst gekregen dan dat wij zouden hebben gehad in CR? Ja ik vind van wel. In Nederland kwamen wij in een gespreid bed terecht, omdat alles voor ons werd geregeld. Door keihard te werken hebben mijn ouders heel wat bereikt en ik ben ook trots op mijn ouders. Als wij in CR hadden gebleven hadden wij het niet slecht gehad, naar begrippen voor menig Tsjech uitstekend zelfs, maar CR is nog een land in opbouw. De weelde die wij hebben hadden wij nimmer in Tsjechië kunnen hebben. Ik ben trots om Tsjech te zijn en ik ben er trots op om Nederlander te zijn.

Robi
 
Hey Robi, heet je welkom op de forum
aangenaam.gif
. Leuk dat je er bent. Is gezellig hier.

Veel plezier,

Kvetinka
yeah.gif
 
Robi schreef:
Als wij in CR hadden gebleven hadden wij het niet slecht gehad, naar begrippen voor menig Tsjech uitstekend zelfs, maar CR is nog een land in opbouw. De weelde die wij hebben hadden wij nimmer in Tsjechië kunnen hebben. Ik ben trots om Tsjech te zijn en ik ben er trots op om Nederlander te zijn.

Robi

Ik vind het heel mooi gezegd Robi. Welkom
aangenaam.gif
 
Bedankt

Hallo,

Bedankt voor je reactie. Na de basisschool ben ik naar de International School of The Hague gegaan, deze school heb ik niet afgemaakt, omdat ik de kans kreeg om 5 + 6 VWO in één jaar te doen op een particuliere school. Zodoende ging ik één maand als 16 jarige naar de Erasmus Universiteit al waar ik Geneeskunde studeer.

Groetjes van Robi
 
Re: Bedankt

Hm... 5 en 6 VWO in 1 jaar. Dat had ik ook moeten doen... In 6 VWO zat ik nagenoeg uit m'n neus te vreten.
tongue.gif
 
Bovenaan