Rijbewijs in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo , graag wil ik weten of er mensen zijn die weten hoe zwaar je camper mag zijn als je alleen een nederlands B rijbewijs hebt. ( in NL is het max 3500 KG )
En is het mogenlijk om als je uiteraard in Tsjechie een huis hebt gekocht en een verblijfs vergunning hebt om je nederlandse rijbewijs om te wisselen ??
En mag je met een tsjechies rijbewijs misschien in een zwaardere camper rijden ?
Alvast bedankt voor de info
Met vriendelijke groet
Armando
 
dus max 3500 kg
woon je meer dan 186 dagen in tjechie moet je je rijbewijs omwisselen.
een cz rijbewijs heeft dezelfde regels plus punten.......
 
Indien u in het bezit bent van een Nederlands rijbewijs en u verhuist naar een ander EU/EER land of Zwitserland, is het niet mogelijk om uw Nederlandse rijbewijs te vernieuwen. U dient in het land waar u woonachtig bent te vragen hoe lang u nog mag rijden met uw Nederlandse rijbewijs en hoe u het eventueel kunt omwisselen naar een buitenlands rijbewijs.
dus hoe lang verblijft men in cz ?
is men ingeschreven in nl ?
mestky urad geeft nog steeds dit half jaar aan ?
dus mocht iemand bekend zijn met nieuwe regelgeving graag een update ?
 
Rijbewijs

Je hoeft niet je rijbewijs om te zetten in een Tsjechische als je hier langer bent. Dit heb ik persoonlijk bij de ambassade nagevraagd toen een politie agent "dacht" dat het wel zo was.
 
ik hoop voor je dat dit dan een leuke discussie wordt met de instanties hier in cz.:wijs::lache:
(ik heb persoonlijk al het een en ander meegemaakt op dit gebied blijft altijd leuk. maar misschien is de regelgeving wel verandert. ????)
vergeet niet dat er meerdere instanties zijn, met meerdere regels, die indirect consequenties hebben met elkaar.
 
Om discussies te voorkomen waarom niet gewoon een tsjechisch rijbewijs aanschaffen kost een paar pasfotos en wat kronen ben je gelijk van dat vieze roze vodje af
 
Nee hoor. Het ouderwetse roze papiertje is geldig tot het aan vervanging toe is. Wie nu een nieuw exemplaar nodig heeft, krijgt hem in creditcardformaat.
Maar goed, we hebben het over Tsjechië, dus genoeg hierover... :)
 
Bovenaan