Retenice, Boheemse Woud, Sumava

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In mijn voorstel topic vroeg ik naar ideeën en tips over de omgeving waar ik met man en kinderen deze zomer naartoe ga. Retenice, Boheemse Woud, Sumava.
Misschien is het handiger om deze nieuwe topic te openen. Da's duidelijker dan een voorstelrondje.
Als het niet goed staat mag het bericht verplaatst worden hoor. Ben hier nog niet zo in thuis ;-)

Laat maar komen alle leuke ideeën !
 
Als je graag naar kastelen gaat is het een aanrader om de driehoek Rabi, Velhartice en Kasperk daar deze drie kastelen en hun verdedeging voor Susice te gaan bekijken. Susice is een leuke kleine stad met veel historie.
Er is in de omgeving echt heel veel te doen, raften, klimmen, met van die trikes zonder moter met die grote wielen van de ski-helling af en noem maar op wel effe zoeken. Als ik een linkje heb dan stuur ik die je nog wel.
 
Je zit ook niet ver van de Duitse grens af. Zit te denken aan de zomerrodelbahn van Silberberg http://www.silberbergbahn.de/. 2 km hiervandaan is de Arber www.Arber.de met kabelbaan naar de top, waterfietsen op de Arbersee en tegenover de Arbersee is Marchenland een soort sprookjesbos. Kristalfabriek Joska heeft ook een kindergedeelte www.Joska.de. Weet niet waar je naar op zoek bent, er is in deze omgeving heel veel te doen. Heb in dit gebied gewoond en woon er nu een paar uur rijden vandaan, dus kom er nog vaak.
 

Ad Verschoor

Donateur
Birgitt, in de eerste plaats welkom op dit forum. De laatste jaren heb ik aardig wat rondgestruind in dit gebied.
Je kunt het teruglezen in de eerste week van mijn reisverslagen 2010 en 2011. Susice, Klatovy en Vimperk, het ligt allemaal in de buurt en zijn leuke plaatsen om te zijn.
In mijn verslagen staan foto's van plaatsen die we bezocht hebben, maar ook is te lezen hoe we gereden hebben en waar schitterende natuur is terug te vinden.
Ik wens jullie nu al veel plezier met de vakantievoorbereidingen en vooral straks met jullie vakantie.
 
Wat een leuk welkom allemaal. Ik was al een beetje begonnen met het lezen van uw verslagen. Maar ... er is zoveel info.
Helemaal goed ;)
Je zit ook niet ver van de Duitse grens af ..... er is in deze omgeving heel veel te doen. Heb in dit gebied gewoond en woon er nu een paar uur rijden vandaan dus kom er nog vaak.
Wij komen onze vakantie gewoon dagen te kort. De actieve ideeën zijn goed aan ons besteed. En willen het graag afwisselen met iets te zien en te weten over de geschiedenis. Dank je !
het is ook zo makkelijk zoeken he met google wat te doen omgeving Retenice
Google is mijn beste vriend ...
Nou John, je kan koffie bij ons komen drinken in ons mooie vakantiehuis :D
 
Birgitt, je hebt een prachtige omgeving gevonden voor jullie vakantie.
Schitterende natuur met verbluffende vergezichten en prachtige kastelen.
Overal vind je leuke restaurantjes waar je voor weinig lekker kunt eten.
Neem wel een klein vertaalboekje mee, dan kom je niet voor verrassingen te staan.
Veel plezier, groet A3.
 
Birgitt, je hebt een prachtige omgeving gevonden voor jullie vakantie.
Het grappige is dat we helemaal niet wisten waar we naar toe wilden dit jaar. We zijn jaren niet op vakantie geweest en kwamen per toeval op de site van waar we nu een huis gaan huren (wat John zo knap ;) gevonden heeft).
Gewoon met de natte vinger geprikt. Eigenlijk vielen we een beetje voor het huis.
Erg leuk om jullie enthousiasme te lezen over dit gebied. We hebben er super veel zin in !

Prima tip ja, dat vertaalboekje.
 
Wat ook heerlijk is, tenminste dat vinden wij, gewoon eens een dagje de auto in, die kleine weggetjes op en maar kijken waar je uitkomt. De meest mooie plekjes die je dan ziet. Vergeet vooral Cesky Krumlov niet, daar moet je echt een dagje naar toe. Kostte mij ruim 500 foto's, ha ha, gelukkig digitaal.
 

kuurgast

Donateur
In Susice zit een heel goed aziatisch restaurant Ngoc Lih waar je voor 2 euro per persoon een warme maaltijd hebt.
aziaat susice.jpg

Had de naam wel eerder gelezen in dit topic, maar nooit verwacht daar eens te eten, tot donderdagavond.
Vanaf het plein loop je de straat T. G. Masaryka in. Na de "Albert" zie je het bord al staan, waarna je de doorgang inloopt en de trap aan de rechterkant omhoog naar het restaurant.

Wel bijzonder om in Tsjechië een dag heerlijk vegetarisch te lunchen in Plzen bij Indiaas restaurant guruvillage.cz in een doorgang van het plein/náměstí Republiky, naast het poppenmuseum Loutek en een dag later bij Asijská/Aziatisch Restaurace Ngoc Linh in Susice te dineren.
 
Bovenaan