Restaurants en supermarkt in Koren (West-Bohemen)?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

wij gaan in de zomer naar het plaatsje Koren(west-bohemen)
Koren ligt in de buurt bij Plana.
Stribro,Marianske Lazne en Tachov liggen alweer een stuk verder weg.

Daarom heb ik een paar vraagjes wie weet restaurants waar je goed kunt eten in deze buurt.
en weet iemand ook of er grote supermarkten zoals Hypernova hier in de buurt liggen(heb op de site gekeken van Hypernova,Delvita gekeken maar kan in die buurt geen supermarkt ontdekken)
Ik hoop dat jullie hier al eens in de buurt zijn geweest en ervaringen met ons willen delen

groetjes

Erna
 

Marcel

Moderator
in principe is elk tsjechies restaurant(je) dat je tegenkomt in Tsjechie een goed restaurant. het eten is bijna altijd goed.
de ambiance kan soms verschillen, meestal geen tot enige ambiance.
ik heb het nu niet over pizzaria´s e.d.
soms kom je wel eens tafelkleedjes tegen die al heel wat eters hebben gezien. we hebben o.a. meegemaakt dat de eigenaar bij ons aan tafel kwam zitten voor een babbeltje en het opnemen van de bestellingen.
je kan dus alle kanten op.
en voor wat de supermarkten betreft : doen jullie dan zoveel boodschappen dat jullie karrenvol goedkopere spullen gaan inkopen ? doe toch lekker boodschappen bij de lokale kruidenier / bakker / groentenboer. loop je ook nog eens het risico op een vriendelijke bediende. je staat versteld wat je kan krijgen in de meest niet (van de buitenkant) uitziende winkeltjes.
probeer het authentieke te ontdekken.

marcel
 
Vorig jaar zijn we in Radec vlakbij Trutnov geweest, waar we elke dag heerlijk uit eten zijn geweest, we hebben maar 1x gehad dat het eten wat tegen viel.
karren vol boodschappen hebben we inderdaad niet gehaald we waren met 7 personen, en in Radec was verder geen winkel te vinden je moest 15 a 20 min met de auto naar Trutnov toe.
dus toen was het wel handig als je brood en wat te drinken op voorraad had.
en nu in Koren zitten we weer een half uurtje ofzo van een wat grotere plaats af voor brood ed.
we weet zoeken we de plaatselijke winkelier wel op...
 
Bovenaan