Reptielen & amfibieën

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ja duh, in Tsjechie

Sorry, ik kon het effe niet laten.:lmfao:

Deze heb ik gefotografeerd in de tuin van ons vakantie huisje.
In Zichov, west bohemen, 20 kilometer van Klatovy.
Corrie, nu ik toch je aandact heb,;)
Wij hebben dit jaar nog meer slakken gezien, dan andere jaren, maar ik vond dat er minder vlinders waren.
Het kan natuurlijk zijn dat dat lag aan de omgeving waar wij zaten, maar het viel gewoon op.
Ook die exctreem grote wespen(of zijn dat geen wespen) hebben wij dit jaar niet gezien???
 
jolanda berben schreef:
Ja duh, in Tsjechie
Ik had er eerst "waar in Tsjechië" neergezet, maar dat vond ik zo vanzelfsprekend dat ik het heb weggehaald slimpie!!!:deuk: :deuk:

jolanda berben schreef:
Wij hebben dit jaar nog meer slakken gezien, dan andere jaren, maar ik vond dat er minder vlinders waren.
Het kan natuurlijk zijn dat dat lag aan de omgeving waar wij zaten, maar het viel gewoon op.
Ja, dat heeft zeker aan de omgeving gelegen, zeker wat betreft de slakken. Maar ook vlinders hebben hun "waardplanten" nodig (de planten waar ze hun eieren op leggen) om aanwezig te zijn.

jolanda berben schreef:
Ook die exctreem grote wespen(of zijn dat geen wespen) hebben wij dit jaar niet gezien???
De Hoornaar dus, ja dat is een wesp. Ook die komt plaatselijk voor en dus niet overal.
Maar wel goed van jullie dat je het allemaal "opmerkt" vind ik.
Ik ben trots op je!! ;) (Maar ik meen dat wel hoor!!)
 
Nou ja, dat kan bijna niet anders dan dat ik het opmerk, ik ben gek op vooral wilde bloemen en vlinders ed.
Maar eigenlijk op alles wat met de natuur te maken heeft, het enige wat soms jammer is is dat ik niet alles mee krijg van de omgeving omdat ik telkens naar beneden kijk als ik wandel, bang om ook maar één rupsje, kikkertje of iets dergelijks dood te trappen.:)
In Kvilda lagen we aan 'n klein beekje waarlangs heel veel bloemen, maar ook daar bijna geen vlinder.Ik moet er wel bij zeggen dat we daar 'n beetje hoger lagen en dat het er behoorlijk af koelde s'avonds.
Wel zaten daar weer heel erg veel vogels die daar hun eten vandaan haalde, vooral heel veel putters.
We werden trouwens gewaarschuwd voor de vele slangen dit jaar, maar die hebben we helaas niet gezien.
 
Bovenaan