Renovatie/conservatie van gebouwen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo aan allen en iedereen.

Inmiddels komen mijn vrouw en ik reeds verschillende jaren naar Tsjechie.
Meer en meer geraak ik ervan overtuigd dat er hier zeer veel te beleven is in de wereld van het bouwen.
Het idee schuilt erin om de opgedane ervaringen naar technieken en kwaliteit in de bouw eens mee te brengen naar Tsjechie.
Vele jaren geleden begonnen de arbeidsintensieve en logistieke bedrijven richting het oosten te trekken......De bevolking volgt...
Vaak zie en lees ik dat er toch wel nood is aan een hoop bouwcultuur die nog niet echt te vinden is in Tsjechie.
En net daar zien wij mogelijkheden in.
De kennis die aanwezig is naar technieken en kwaliteit en vooral naar het respekteren van opleveringstermijnen lijkt mij nu ook een must te worden in de partikuliere verbouwwereld in Tsjechie.
Wij zien vaak pareltjes staan die spijtig genoeg vaak verborgen zitten onder een laag van goedkope, slecht uitgevoerde verbouwwerkzaamheden en vaak de pracht en praal van gebouwen teniet doen.
Het renoveren en conserveren van gebouwen is een vak appart, vooral als je de charme en autentische van een gebouw wil behouden. En dat is net datgene waarin de ervaring bestaat.
De bouwgebreken die ik zie op tal van immo websites zijn dito en zeer goed gekend.

Dus het verhuizen naar Tsjechie en hier ondernemen komt dichter in het vizier.
De vraag hier is vooral.........waar ons te vestigen om zo centraal mogelijk te liggen tussen de vele inwijkelingen vanuit de westerse landen.
Iemand hierover een idee ?

Mvg Monique en Filip
 
Laatst bewerkt:
haha erg romantisch beeld.
Veel tjechen interesseert het niet want kost meer geld en nemen liever de kortste weg.
Daarnaast als het echt oud is dan kan je lol op met de lokale pamatka afdeling en kun je alle oplevertermijnen wel vergeten, Kan je rustig 3 jaar verder zijn omdat je een papiertje mist of geen expert met het juiste papiertje hebt.
 
Ik kan niet volgen. ..kan je lol op?
Lokale.pamatka. Afdeling?
...veel Tsjechen.'.want kost meer geld. Niet generaliseren aub. Er zijn Tsjechen die,geld hebben, reizen,veel zien, kennis hebben, goede smaak hebben en kwaliteit willen...hetbis,echt,niet zo dat.iedereen tevreden is met gooi en smijt werk.
 
Hey allemaal,

Door een zeer goed gevulde agenda, en het nodige werk daardoor, zijn wij een tijdje afwezig geweest van deze site.
Het idee om te verhuizen ligt nog meer op tafel.
Inmiddels is de activiteit van de onderneming in een gestage groeibeweging, dus de tijd om copy-paste te doen in Tsjechie komt eraan.
Ik geloof in de mogelijk toegevoegde waarde die wij kunnen gaan bieden met de reeds opgedane kennis in een omgeving van veeleisendheid.
In de bouwgerelateerde vragen die gesteld worden op dit forum kunnen wij zekers het nodige advies, desgewenst de uitvoering ervan realiseren/ coordineren.
Wij houden jullie ervan op de hoogte als oprichting in Tsjechie een feit is.
 
Bovenaan