Reizen per trein van Ruburk naar Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo wie kan mij helpen wij gaan
ahum.gif
7 augustus naar tsjechie en verblijven in de plaats Rumburk. Ons voornemen was om per trein naar praag te gaan, Ik weet dat er in Ruburk een station is meer hoe is het geregeld met het vervoer per trein, is het te doen of liever maar niet doen
 
Jaap bedankt voor je reactie.
ik zal gelijk even kijken. 4 uur wel lang natuurlijk maar je komt op plekken waar je met de auto niet komt.
 

pepo

† In Memoriam
Van Rumburk naar Praag ga je niet met de trein, maar met de bus, kost rond 100 CK, duurt plm 2 uur en is interessanter en aangenamer. De bus rijdt enkele malen per dag. Opstapplaats klein busstationnetje voor het (trein)station van Rumburk. Aankomstplaats (trein)station Holesovice in Praag. Daar overstappen op Metro, naar Centrum kies je Trasa C. Tweede metro-halte richting Centrum is de grote busstation Florenc, waar je kunt uitstappen en een plaatsbewijs (mistenka) Holesovice-Rumburk kopen voor de terugreis; is aan te bevelen, anders sta je misschien 2 uur in de bus. Op heenreis geen plaatsbewijs.
 
Pepo heeft inderdaad gelijk. Op de site die ik al had aangegeven komt de busreis naar boven door aan te geven dat je niet wilt overstappen. Tijd die de bus nodig heeft is 2 uur en 42 minuten.
 
Bedankt voor de reacties ik zal er zeker gebruik van maken
zo leer je nog eens wat van de ervaring van anderen.
 
Bovenaan