Reisverslag van Chris en Lianne

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Weer thuis

We zijn weer thuis. De terugreis was totaal niet te vergelijken met de heenreis. De heenreis hadden we zo goed als geen vertragingen. De reis terug had er genoeg. Vanmorgen om 05:30 ging de wekker. Rond 06:45 stonden we klaar om te vertrekken. Sleutels gedropt bij de beveiliging naast de receptie. We gaan vandaag 952 kilometers vreten. Lianne gaat het eerste stuk rijden. Dat was wel leuk aangezien dat allemaal bergweggetjes waren. We waren Tsjechie nog niet uit of het begon goed te regenen. Toch wel fijn om te zien dat een land verdrietig is omdat wij vertrekken. :) Lianne heeft ons veilig door de bergen geleid en na 300 kilometer was ze het rijden beu. Ik mocht plaats nemen om ons stalen ros te besturen. Lianne viel al snel in slaap. Daar mag ze blij mee zijn want zo miste ze de stau (file) van 16 kilometer in Duitsland. Hierdoor kregen we een vertraging van een uurtje denk ik. Uiteindelijk kwamen we rond 18:15 aan in Dordrecht. We hebben maar snel even chinees gehaald omdat we natuurlijk niks in huis hadden. Lisa en Lotje (onze poezen) waren geheel tegen verwachting niet beledigd en lieten zich gewillig aanhalen. Na een knuffelpartij met de poezen hebben we gegeten en daarna de wagen uitgeladen. De vakantie is nu definitief afgelopen.
Tijd voor een overzichtje
De vakantie duurde in totaal 19 dagen: 2 dagen Teplice, 4 dagen Praag en 13 dagen Marina Lipno van Landal.
We hebben in totaal 3772 kilometer met de Toledo gereden.
We hebben een onbekend aantal kilometers afgelegd met vlot, tram, metro, bus, taxi en te voet.

Dingen die veel indruk hebben gemaakt op mij deze vakantie:
Praag, deze stad moet iedereen eigenlijk een keer bezoeken.
Cesky Krumlov, deze stad staat niet voor niks op de UNESCO werelderfgoedlijst. Een bezoek meer dan waard.
Schieten met een Kalashnikov. Het onbeschrijfelijke gevoel wat je hebt als je met zo’n apparaat schiet. Je krijgt (onbewust misschien) een gevoel van macht. Het idee dat mensen vermoord worden met dit soort apparaten verpest dat gevoel wel een beetje.
Hluboka nad Vltavou, volgens velen het mooiste kasteel van Tjsechie en ik kan dat alleen maar beamen.
Het schilderachtige landschappen die tegen komt als je "zomaar" een eindje gaat rijden.
landschap.jpg

Tenslotte de inwoners van Tsjechië, zelden zo’n aardig, leuk en soms ook raar volk tegen gekomen. Mensen waren altijd bereid om te helpen en met handen en voeten praten werkte overal als het moest :)

Dingen die ik de volgende keer anders zou willen:
Minder Duitsers als het kan. Alle ervaringen die ik heb gehad met Duitsers waren niet echt positief.
De wegen. Alsjeblieft zet een paar strepen in het midden. Dan weet iedereen wanneer hij/zij in de bochten aan het spookrijden zijn. Want ik heb menigmaal flink moeten remmen omdat ik zeker weet dat onze wagen niet 50cm breed is. :) Als ze toch bezig zijn met het zetten van die strepen. Neem wat asfalt mee om alle gaten te vullen. :)

Alles bij elkaar hebben we een verschrikkelijk leuke vakantie beleefd dit jaar.

Donderdag en vrijdag hebben we geen foto’s meer gemaakt. Alle foto’s van de vakantie staan in het fotoboek. 1325 in totaal.
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en ons zo hebben lat4en meegenieten van jullie vakantie. Als ik strakjes tijd heb ga ik op mijn gemakkie jullie foto's bekijken. Dank je wel!
 
Geen dank!
Jullie allemaal bedankt voor alle tips die ik vooraf heb gekregen van iedereen van dit forum.
Ook bedankt voor het beantwoorden van alle vragen.
Al vind ik sommige regels een beetje streng op dit forum (bij een beetje off topic gaan gelijk posts deleten enzo). Maar ik begrijp dat dit kennelijk nodig is om het forum leesbaar te houden.
Al en met al kan ik dus maar 1 woord zeggen: BEDANKT! :)
 
Chris en Lianne bedankt voor deze mooie reisverslag , momenteel ben ik stikjaloers op jullie ervaringen , maar heel misschien kunnen wij dit jaar ook nog naar Tsjechie, ik ben momenteel Nederland en zeer zeker Rotterdam wel spuugzat. maar je verhalen deden mijn hart weer sneller kloppen Bedankt!!!!
 
Een prachtig verslag hebben jullie gemaakt zeg!! Ik heb het met zeer veel genoegen gelezen en de foto's bekeken.
Ook de "gemoedstoestanden" zijn herkenbaar beschreven!! :D :D
Je mag het van mij vaker doen (verslagen schrijven bedoel ik hé!!) ;)
 

Tabe

† In Memoriam
Beste Chris en Lianne.
Bedankt voor het uitstekende en gedetailleerde reisverslg en de mooie foto's. Heel veel herkenbaars gezien en gelezen.
Een "ervaringen met Duitsers?". wij komen ze nooit tegen.

Jouw advies om een middenstreep te trekken op de Tsjechische (binnen) wegen? Nou, voor mij hoeft dat niet. Ik kachel altijd met een gangetje van 40 hooguit 50, rijd rechts, en houd bij elke bult of bocht in de weg rekening dat er iets aan kan komen. Nu praat ik dus echt over de echte binnenwegen, die er zoveel zijn. Rustig door de dorpjes, langs de velden, gewoon genieten geblazen. Je hebt gelijk als je het over doorgaande wegen hebt. Dan zou het zeker een verbetring zijn als er een middenstreep werd getrokken. Zeker voor het rijden in het donker.

En dan die Kalashnikof: macht en moord gaan vaak samen. Klotedingen dus.

Nogmaals bedankt en voor herhaling vatbaar.
 
Bovenaan