Reistips Cerny dul

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Goedemorgen medeforumleden,

Ik ga over 2 weken voor het eerst met vrouw en kind op sneeuwvakantie en onze keuze is gevallen op villapark happy Hill.
Hebben jullie mbt het reizen nog tips / weetjes? Ik had al gezien dat winterbanden en sneeuwkettingen verplicht zijn. Moet ik ook rekening houden met tol en zo ja hoe werkt dit?

Geldt het nog steeds dat je beter op borden kunt rijden dan op navigatie? Wat is de beste route hier naartoe?

Alvast dank.
Kevin
 
Happy Hill is bij het dorp Cerny Dul. Tussen Vrchlabi en Trutnov. Je kunt dit wel volgens de navigatie rijden. Je moet een vignet hebben als je op de snelweg komt, je kunt dit kopen bij de benzinepomp.
 
Welkom.
Een tolvignet kun je bij een benzinestation aan de grens kopen of bestellen bij: www.hartmanova.eu
Veel restaurants waar je heerlijk kunt eten, zowel in Cerny Dul als in Vrchlabi, maar ook in Trutnov.
Er is daar heel veel sneeuw gevallen en gebruik je navigatie als hulpmiddel, maar blijf op de grote doorgaande wegen rijden.
Je kunt via Dresden en Praag rijden, maar ook via Dresden, Bautzen, Zittau.....
In elk geval: fijne vakantie.
 

kuurgast

Donateur
In Tsjechië is het verplicht om ook overdag uw autoverlichting aan te hebben!
Tsjechië heeft voldoende geldautomaten (bankomat).
Bijna overal in restaurants etc gratis Wifi.

Restaurants staan uitgebreid beschreven in de rubriek Eten & Drinken in "Uit eten in Vrchlabi e.o.". Je komt vakantiedagen tekort om daar overal te gaan eten. ;)

Route volgens mapy.cz :
Eindhoven > Dortmund > Kassel > Dresden > Weissenberg > Zittau > Liberec > Turnov > Jilemnice > Vrchlabi > Cerny Dul.

Staat een topic met uitgebreide beschrijving over nieuwe route Dresden > Liberec op het forum in Vervoer "Route van Groningen naar Vrchlabí?"
Meest actuele verkeersinfo staat op interactieve kaart rozhlas.cz/zelenavlna/dopravamapa. Beetje googel vertaling kom je heel ver door verkeersborden aan te klikken > de info kopieren > plakken in googel vertaling.
Op website anwb.nl/vakantie/tsjechie staat al heel veel info chronologisch.

Prettige vakantie.

@wereldreiziger is dat stuk Turnov > Jilemnice > Vrchlabi met sneeuw ook goed te berijden?
 
Hi allen,

Dank voor jullie berichten, ik heb echter nog een vraag mbt de trip vanaf Turnov.
Google maps stuurt me vanuit daar over de 14 naar Vrchlabi en dan Cerny dul, wereldreiziger en Elske geven aan via de 35 en dan de 16 te rijden. Waarom is dat?

Thanks alvast!

Gr Kevin
 

Ad Verschoor

Donateur
Het is maar net waar je voor kiest. Ik kom er inmiddels al enige jaren en ik zou kiezen voor de 14 vanaf Liberec direct de afslag Jablonec nad Nisou naar Tanvald. Via Jicin is 10 kilometer verder, maar dat telt ook niet op zo'n afstand. Je kunt er ook nog voor kiezen om bij Turnov richting Zelezny Brod te gaan en dan via Semily naar Jilemnice en Cerny Dul. Dit is dan vooral een mooie route waaraan ik al vele jaren logeer. Bovenal wil ik jullie een goeie vakantie wensen.
 

kuurgast

Donateur
Uhhh...Ad in voorjaar/zomer is het anders rijden dan in de winter na 10 uur onderweg te zijn met een kind achterin. ;)
Het begint eerder schemerig te worden en er ligt een aardig pak sneeuw , dan wil je de snelste en veiligste route.
Via Jičín heb je een grotere vlakke weg.

Ik zie dat googel maps netjes de route aangeeft via Weißenberg. :toppie:
 
Laatst bewerkt:
Koch en Ad,
Wij raden deze weg aan, omdat het zeker in de winter een stuk gemakkelijker rijden is.
De 14 gaat meer door de bergen en de 16 rijdt onder door. Wij hebben in het verleden de 14 wel eens gereden, maar ik kan je zeggen, in de winter als het sneeuwt is dat echt niet fijn rijden. Uit ervaring kan ik zeggen dat de 16 een stuk prettiger rijdt.
 
Bovenaan