Reisbureau Bigfoot

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi!

Heeft er iemand ervaring met reisbureau Bigfoot? Het lijkt mij een vaag bureau, zijn niet aangesloten bij de ANVR/SGR!! En de prijzen die zij hanteren zijn echt laag voor Tsjechië

worshippy.gif


Groetjes Thea
 
Voor iemand die zelf in het toerismebranche gewerkt heeft, kan ik je het volgende advies geven:

BOEK ALTIJD VIA EEN REISBUREAU, DAT IS AANGESLOTEN BIJ ANVR/SGR.
59.gif


Wat Bigfoot betreft:

Vind het ook een vaag bureau. Niet dat ik ooit via hun op vakantie ging. Wel heb ik ze een sollicitatiebrief geschreven, omdat ze op hun site aangaven op zoek te zijn naar medewerkers. Belde eerst op. Bij het oppakken van de telefoon had de man niet de naam van het reisbureau genoemd (fout!). Tijdens het gesprek had ik het idee (aan de achtergrond te horen) dat ie met een computerspelletje bezig was. We spraken af, dat ik mijn CV zou mailen. Bigfoot zou binnen paar weken contact met me opnemen. Niet gedaan. Belde paar maanden later. Nog een keer belofte, dat contact met me zouden opnemen. Niks gehoord.

Bigfoot lijkt me dan ook Bigfout.
 
heb even op internet gekeken,maar kon geen reisbureau vinden dat die naam had (al heel vreemd dat het niet te vinden is)(heeft het wel een site)
en inderdaad niet aangesloten bij een anvr.sgr zou ik het niet doen
groet rika
 
Ik ben het helemaal met Rudolf eens. Boek altijd bij een reisbureau dat is aangesloten bij het ANVR. Ook ik heb jaren geleden in de reisbranche gewerkt en een aantal faillissementen van erkende organisaties meegemaakt. Wat een ellende dat met zich meebrengt! En het is algemeen bekend: goedkoop is uiteindelijk duurkoop!
Karen
 
Bedankt allemaal voor de reacties!!

Ik had in maart informatie bij dit bureau opgevraagd, kreeg wel een email retour. Maar had er toen al niet zoveel mee op. Ik zou ook zeker niet boeken als men niet aangesloten is bij de ANVR/SGR. Aangezien we plannen hebben om weer op wintersport te gaan (afgelopen maart voor het eerst geweest, via Slovakia Travel in Groningen) was ik benieuwd of er sindsdien ook mensen via Bigfoot hadden geboekt.
En Rudolf toen ik belde met dit bureau afgesloten februari deden ze ook zeer vaag. Ik vroeg uiteraard of ze aangesloten zaten bij de ANVR/SGR. Kreeg toen de mededeling dat ze hier mee bezig waren, maar ze zijn nog steeds niet aangesloten.

Groetjes Thea
 
He Allemaal,

Afgelopen twee jaar heb ik bij BIG FOOT geboekt. We zijn eerst naar Harrachov geweest en vorig jaar naar Spindleruv, naar pension Enzian. BIG FOOT bestaat nog niet lang maar zijn wat mij betreft zeer betrouwbaar. Dit jaar heb ik weer een reis bij ze geboekt; naar pension Marketa in Harrachov. We gaan met de hele familie met 16 man. Heb er erg veel zin in.

Dat ze niet lid zijn van de SGR en ANVR maakt voor mij niks uit; heb bij hun nooit problemen gehad.

Groeten Marco en Eva
 
marco33 schreef:
Dat ze niet lid zijn van de SGR en ANVR maakt voor mij niks uit; heb bij hun nooit problemen gehad.

Groeten Marco en Eva

Dan hoop ik ook niet dat je ze ooit krijgt , want dan kan je natuurlijk wel naar je centen fluiten.
confused.gif
vb
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Sgr is volgens mij wel een eerste vereiste voor een reisburo! Anvr is een ander verhaal (mijn mening
blush.gif
) Tsjechoreizen bijvoorbeeld is ook niet aangesloten bij de Anvr, omdat dan alle aangeboden accommodaties aan hele hoge eisen moeten voldoen en dat is in Tsjechie helaas niet altijd haalbaar. Het is ieder zijn keus, maar vooral belangrijk is het om de voorwaarden van het reisburo heel goed! door te lezen voordat je in zee met ze gaat. Weet waar je aan begint, wat je rechten zijn e.d. Dus een kwestie van afwegen, Thea verteld dat de prijzen heel erg laag zijn, ja dan kun je ook minder service verwachten.
 
Bij de reisbureaus die WEL aangesloten zijn kun je een foldertje krijgen met info betreft ANVR en SGR.
 
Willem&Thea schreef:
Heeft er iemand ervaring met reisbureau Bigfoot? Het lijkt mij een vaag bureau, zijn niet aangesloten bij de ANVR/SGR!! En de prijzen die zij hanteren zijn echt laag voor Tsjechië
Valt wel mee hoor, kijk bijvoorbeeld eens naar de prijzen bij Bohemia Travel, deze prijzen liggen (ongeveer) net zo laag, alleen dit reisbureau is wel aangesloten bij de SGR (niet bij de ANVR trouwens).

Met Bigfoot heb ik geen ervaring, ken ook niemand die dat wel heeft, maar bij Bohemia heb ik wel ervaring en vrienden van ons ook.... alles prima in orde daar....
 
Hallo Peter & Monique

Stom, dat was mij niet eens opgevallen dat hun ook niet aangesloten zaten. Wij hadden afgelopen februari ook geboekt via Slovakiatravel. Inderdaad zeer goed bevallen. Naar welk hotel/pension gaan jullie? Helaas was Vecernice, waar we in maart hebben gelogeerd met de wintersport, helemaal volgeboekt rond kerst en oud en nieuw. Daar hebben we in de zomervakantie een aantal keren gegeten. Zeer vriendelijke mensen.
Van reisbureau Bigfoot heb ik inmiddels een email ontvangen. Hierin werd enig uitleg gegeven hoe zij te werk gaan. Ze waren bereid, om ons wantrouwen enigzins weg te nemen, om de betalingsbewijzen die zij doen aan de hotels/pensions aan ons op te sturen indien wij een reis via hun zouden willen boeken.

Groetjes Willem&Thea
 
Hi Willem en Thea,

Wij gaan naar Vecernice, avondster of zo iets, lekker skien in februari. Mocht je nog tips hebben of leuke foto's van het hotel dan zie ik ze graag tegemoet.

Alvast bedankt.
 
Hallo Tsjechie-gangers,

Afgelopen jaar zijn wij met het hele gezin met BIG FOOT op vakantie geweest; deze keer naar Pension48 in Spindleruv. Was erg goed verzorgd .. Komend jaar gaan we wederom met BIG FOOT op vakantie .. hardstikke leuk!!!

Groetjes,

Frans en Netty uit Nijkerk
 
Bungalowpark JAF Lipno via Bigfoot

Hey allemaal,

Wij gaan deze zomervakantie naar bungalowpark JAF aan het lipno meer, geboekt via Bigfootreizen. Heeft er iemand ervaringen met dit bungalowpark of met bigfoot?

mvg, Jeroen & Melvine
 
Heb geen ervaring met Bigfoot. Ken wel een van de heren achter het bedrijf. Jonge mannen die (geloof ik) twee jaar geleden echt zijn gestart met deze onderneming. Ik vond ze heel relaxed en betrouwbaar. Ik heb ze nog aan een makelaar geholpen die hen aan een kantoorruimte in Praag heeft geholpen.

Klein begonnen met een enthousiast team. Tja, dan heb je niet meteen een callcenter zoals een Neckermann die de boekingen verwerkt.

Zal best dat ze soms wat klungelig overkomen en misschien niet altijd reageren zoals de kritische Nederlander wenst, maar de heren gezien hebbende heb ik er alle vertrouwen in dat ze een leuke vakantie kunnen organiseren!
 
ok dan, ik ben benieuwd naar Bigfoot. Ik ga ervanuit dat alles wel goed zal verlopen.
Kijk al uit naar de zomer aan lake lipno
 
Bovenaan