Reis Bohemen - voorjaar 2011

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Nancy, Kuurgast, Char en Andre
Geweldig bedankt voor jullie reacties.
En, ja hoor, wij gaan op tijd slapen en hopen morgen rond 15.00 uur in Vimperk te zijn. Het Tsjechie gevoel is er al helemaal.
hartelijke groet
Ad en Marja
 

kuurgast

Donateur
Maandag 9 mei. Op maandag is ook het restaurant van het pension gesloten, zodat het waarschijnlijk eten wordt bij McDonalds in Liberec.
Of bij Restaurace pod Pantheonem dagelijks geopend van 11.30 tot 23.00 uur in Malá Skála. Mogelijk heb je daar uitzicht op Hrad Vranov-Pantheon ,wat je vorig jaar van een afstand gefotografeerd had en nu weer open is voor bezoekers na een herstel-periode. :)

images
 
Jij kon het ook niet weten vanwege je afwezigheid maar Ad is in ieder geval opgenomen (geweest?) in een ziekenhuis in Magdenburg na een aanhoudende neusbloeding. Daar moet er hier ergens iets van op het forum staan maar weet niet zo gauw waar en is dus alweer even geleden.
 

Ad Verschoor

Donateur
Goedemorgen allemaal,
Ik ben weer thuis in Hoogeveen, sinds gisteravond. Ik heb inderdaad 14 dagen in Maagdenburg in het ziekenhuis gelegen met neusbloedingen, zoals in maart.
Gisteren op de terugweg opnieuw bloeding. Ik heb me dus direct gemeld in het ziekenhuis in Hoogeveen. Vandaag bezoek aan huisarts en waarschijnlijk kno-arts, want eerst zal er geopereerd moeten worden.
Dit zal het dus weer voor even zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
 

Ad Verschoor

Donateur
Te gek voor woorden.

Het is even geleden, dat ik iets van me in dit verslag heb laten horen. Gisteren heb ik een bezoek gebracht aan het UMCGroningen. De neus is rustig en afgesproken wordt, dat ik toch een volgende bloeding moet afwachten om me dan direct te melden in Groningen voor behandeling.
In de huidige situatie kunnen ze even niets doen.
Het einde van onze vakantie was echter te bizar voor woorden. Nadat ik in Magdeburg was opgenomen besloten Ron en Marijke, na overleg met de SOS-hulpdienst, met onze auto naar huis (Deventer) te rijden.
De volgende dag brengen ze de auto naar Hoogeveen en nemen daar hun eigen auto weer mee. Ze besluiten nog even onze kleindochter Janine te bezoeken, die jarig is.
Teruggekomen in Deventer gaat het met Ron niet goed. Ook hij wordt met toeters en bellen naar het ziekenhuis gebracht en daar constateert men een hersenbloeding. Hij is direct in Zwolle geopereerd. Gelukkig zijn er geen uitvalverschijnselen en is hij inmiddels weer thuis.
Toch zetten we Tsjechie voorlopig uit ons hoofd, omdat die hoofden eerst weer goed moeten zijn en de neuzen dezelfde kant op wijzen.

Genoeg over het slot van de vakantie. We gaan er weer voor en dus binnenkort het eerste verslag van onze geweldige vakantie.
 

Ad Verschoor

Donateur
Onze vertrekdag - 29 april 2011.

Vrijdag 29 april lijkt een mooie dag te worden. We hebben de goede gewoonte om de avond ervoor de broodjes klaar te maken. Ook deze keer staat dat op het programma.
Bij vertrek op vrijdagmorgen om 4.12 uur stel ik mezelf voor als reisleider en parttime chauffeur en neem ik de reis-vouchers van Ron, Marijke en Marja in ontvangst. Marja feliciteer ik met het feit, dat ze het vandaag 41 jaar met me uitgehouden heeft.
Nadat ik ieder een goede reis en vakantie heb toegewenst, vertrekken we en passeren om 4.41 uur de grens met Duitsland.
Veel oponthoud nog steeds bij Bielefeld waar men al jaren bezig is aan de nieuwe autoweg. Komt deze ooit nog klaar is steeds mijn vraag ?
Bij het lichter worden valt het op dat er toch veel moois te zien is.
Zo zien we om 7.30 uur deze plaats Zierenberg. Ze ligt ongeveer 20 kilometer voor Kassel. Het heeft zo'n 7000 inwoners en ligt in het natuurpark Habichtswald.

005.jpg 017.jpg

Tussen Fulda en Wuerzburg nemen we onze eerste stop bij TopRast Uttrichshausen. Bij het verlaten van de auto valt het me op dat Ron's gulp open staat en zo kun je geen openbare gelegenheid binnen.
Het blijkt zelfs een nieuwe broek, maar geen probleem. De halve achterbak wordt leeggehaald op zoek naar een andere broek.
Jawel, na enig speurwerk, vinden we nog een nieuwe broek en Ron neemt deze mee naar binnen.
Na enige tijd komt hij weer en vraagt Marijke: Waar heb je de broek aangetrokken ?"" Ron antwoord zonder enig blozen: "In de hal van de wc bij de wastafels, omdat ik de wc's zelf echt te klein vond".
Het spreekt voor zich, dat dit beeld direct op mijn netvlies stond en ik vreselijk moest lachen. "Zei de toilet-mevrouw nog iets ?" vroeg ik tussen mijn gegrinnik door.
Voorbij Regensburg nog even een rookpauze op een parkeerplaats met het zicht op slot Offenberg (Gemeinde Deggendorf)
www.schloss-offenberg.de
De reis verloopt voorspoedig en rond 14.30 uur zijn we bij de grens met Tsjechie en om precies te zijn de grensovergang Philippsreut.
Uiteraard schaffen we hier ons wegenvignet aan en worden alvast wat sigaretten ingeslagen.

028.jpg 032.jpg

Het is even voor half 4, wanneer we Vimperk en hotel Terasa zien.
Na de bekende halve liter, schrijven we ons in en krijgen grote kamers op de zolderverdieping. Mooie kamers, maar wij vinden ze te hoog liggen en ze zijn behoorlijk warm. We zullen voortaan de eerste verdieping aanvragen.
Na zo'n lange reis doet het goed hier weer te zijn. Wanneer we aan het avond-eten gaan herinneren we ons direct hoe goed de keuken van Terasa is.

431.jpg 428.jpg

Om 22.00 uur houden we deze dag voor gezien. Hij heeft lang genoeg geduurd. Bovendien gaat zo'n 930 kilometer je niet in de koude kleren zitten.
We nemen afscheid, groeten welterusten en wensen morgen gezond weer op.

wordt vervolgd
 
Bovenaan