Rechtstreekse beelden van Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Met de tram door Praag? Het kan vanuit uw luie zetel

Altijd al Praag willen doorkruisen, maar geen tijd of geld voor een citytrip in de Tsjechische hoofdstad? Geen nood: de tram brengt raad.


3217194012.jpg


Bovenop een tramstel dat dagelijks door de straten van Praag rijdt, staat sinds enige tijd een camera gemonteerd. "Slow tv" heet het concept. De beelden worden naar een website doorgestuurd waar iedereen ze rechtstreeks kan bekijken. Een bijhorend kaartje toont tegelijk waar in de stad het tramstel zich precies bevindt.

Bron: deredactie.be
 
Ik ook... Heb gisteren al een ritje langs ons hotel gemaakt aan de Ujezd.
Ik las trouwens ooit dat jij op de tram in het openluchtmuseum rijdt? Kunnen we je daar tegenkomen als we binnenkort een keer naar het Winteropenluchtmuseum gaan? We zijn daar de afgelopen jaren al zo vaak met de tram geweest dat de kans groot is dat mijn dochter je al een keer gevraagd heeft om te mogen bellen ;)
 
Doe ik tegen de tijd dat we die kant op willen gaan. Dochter wil elk jaar tijdens de winteropening erg graag die kant op, moeten dit jaar alleen even een gaatje zoeken tussen alle klus- en verhuisactiviteiten.
 

kuurgast

Donateur
Oké als er veel mensen tegelijk op die ballen klikken dan wordt het boompje helemaal wit verlicht. :toppie:
Wel grappig dat nu iedereen actief mee kan doen met de kerstverlichting brandend te houden.
De rode ster is vervangen want die herinnerde mensen aan een andere rode ster.
 
Bovenaan