Recept: Tsjechische kerstkoekjes

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vandaag kom ik er nog niet aan toe. Helaas, mijn plicht roept.

Mayca hoeveel suiker en hoeveel eiwitten neem jij voor je recept.
En hoeveel van de suiker doe je in een keer bij de ongeslagen eiwitten.

Als ik dat letterlijk ook doet moet het toch lukken.:lees: :lezen:

Hilde
 
Hoi Hilde,

Nu heb ik 4 eiwitten gebruikt. per eiwit 70 gram suiker. Dat is dus 280 gram suiker in totaal. Ik sla de helft door de eiwitten heen. En de overige 140 gram pas als het deeg plakkerig en stijf is met een pollepel.
In het recept wat ik van Jeanne kreeg stond dat de oven op 50 graden moest staan. Dat lukt bij mij niet dus de oven staat op 110 graden. Ik kijk regelmatig en als ze groter worden en een beetje rose, zijn ze klaar. Ik voel maar even, als ze hard zijn.....Klaar is Hilde!! Heerlijk!!
Succes.
 

Pelhřimov

Donateur
mayca schreef:
...In het recept wat ik van Jeanne kreeg stond dat de oven op 50 graden moest staan......
Mayca, de recepten die ik je mailde stonden ergens in de rubriek gastronomie, dus ze zijn niet van mij hoor. ;) Maar ik ben wel blij dat je er wel wat mee kon. :)

Hilde succes,

groetjes

Jeanne
 
De eerste kusjes zijn geoogst.:kus: :kus: :kus:
Nog niet om aan te zien, maar kwa smaak net zo lekker als suikerspin.
En omdat Sarah niet kon wachten, heeft ze ze nog warm geproefd met een zachte binnenkant.
Maar aan de naam ,en de overeenkomst met wat we vroeger een negerzoen mochten noemen, kan ik me een zachte binnenkant ook voorstellen.

Van onze jongste moest ik naar de bakker rennen om het te laten proeven, zo lekker.
Ze kijkt gelukkig nog niet zo kritisch. Heerlijk zo`n dochter:hart:

Hilde
 
Bovenaan