Recept: Smazeny syr (Gepaneerde kaas)

Topic in 'Recepten' gestart door Pasqual, 14-07-2005.

1. Pasqual

Pasqual Beheer Administrator

Niets is simpeler dan het maken van "Smažený" sýr" (gepaneerde kaas)

Men neme:
    - Een dikke plak (+/- 1cm) belegen kaas. (jonge kaas valt te snel uiteen)
    - 1. een diep bord/schaaltje met daarin bloem
    - 2. een diep bord/schaaltje met daarin een losgeklopt ei
    - 3. een diep bord/schaaltje met daarin paneermeel

Haal de plak kaas door schaaltjes 1, 2 en 3 (eventueel 1x herhalen) en bak of frituur deze tot beide kanten mooi goudbruin en krokant zijn.

Dobrou chut!

2. Macek

Macek Geroyeerd Lid

Jongens en meisjes, ik zoek me een ongeluk, maar waar vind ik een recept voor gebakken kaas, help, ik heb trek!

3. Het was ook voor mij even zoeken, maar toen kwam ik in een oude topic bovenstaande bijdrage van Pasqual tegen. Ik heb er gelijk maar een apart topic van gemaakt.
    Eet smakelijk, Macek! :lekker:

4. Pasqual, wat ligt er voor lekker sausje bij? Het geheel ziet er aantrekkelijk uit maar ik ben zeer nieuwsgierig naar het sausje. Wanneer ik dit thuis ga maken wil ik het dan ook helemaal compleet met saus en al.

5. Macek

Macek Geroyeerd Lid

Hé mannen bedankt, ik zet Danny aan het werk, dat heb ik nog tegoed van het mispoge.

6. Ik gok op Tartarska omacka (tartaarsaus). Wat ook lekker is om in plaats van Gouda camembert te gebruiken.

7. Hartelijk bedankt! Ik ga het gerecht binnenkort eens voorschotelen hier aan mijn gezin, zij zullen het vast wel lekker vinden.

8. Macek

Macek Geroyeerd Lid

Is dat niet te "smeuïg" zodat het een soort lijm wordt??

9. Vind ik wel, en als je de pech hebt dat je je kaasje niet goed hebt dichtgeplakt met paneermeel, barst ie open in je koekenpan en loopt ie leeg. Kun je weer opnieuw beginnen...

10. Freddy2005

Freddy2005 † In Memoriam

Zoals ze hier op het bord "openlopen" zijn ze om "op te eten". Overheerlijk!

11. zo ik ben er uit wat we eten vandaag,ook lekker als je de kaas met kruidenpaneermeel maakt mnnnnn smullen !!!!

Deel deze pagina