Reacties op "Monumenten van Kutna Hora"

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Plaats hier uw reakties op de topic "De monumenten van Kutna Hora: Een bloemlezing".
Dit maakt het mogelijk voor bezoekers van Kutna Hora om de bloemlezing zonder commentaren af te drukken en mee te nemen.
 
Leuk om te lezen.
Ik hoop dat het je lukt om het voor 24 mei af te krijgen, want dan gaan we naar Tsjechië.
Misschien gaan we nog een dagje naar Kutna Hora, dus zou leuk zijn de teksten erbij te hebben.

In September gaan we er zeker heen.
 
Ik heb je verhaal gelezen vanmorgen Keesi! Leuk hoor, zoveel informatie van deze stad. En dan te bedenken dat dit nog maar één aflevering is. :fluit: Als wij weer eens in "jouw" stad komen, kijken we vast met andere ogen naar Kutna Hora. :)
 

char

† In Memoriam
Heel leuk, keesi!!..
Ik ben er een aantal malen geweest. Maar, dat is al weer zo lang geleden. Erg mooie stad!!.. Dankzij jou, komen er bij mij weer beelden bovendrijven....

Char.
 
Ik ben er ook Jaaaaaren geleden 2x geweest me school.
Kan me lang niet alles meer herinneren.

Ook ben ik er met mijn vriend een aantal jaren geleden nog geweest, alleen had ik toen erg veel last van mijn knie, en we hebben toen lang niet alles geweest.
Was ook een dagtripje vanuit Praag, dan heb je ook niet erg veel tijd.

Het staat dan ook op de planning om er dit jaar weer even heen te gaan.
 
Beste Keesi,

Hartelijk dank voor je verhalen.
Geschiedenis, wie is er niet mee groot geworden.

Met heel veel belangstelling lees ik over je bloemlezing.

Bloemlezing: het woord is net zo mooi als Kutna Hora.

Dank je wel.
 
Kutna Hora, wij zijn hier jaren geleden geweest met de kleinkids, van het stadje zelf kan ik mij niets meer herinneren, maar die naam he!
Je begrijpt zeker wel dat door de kids de klemtoon op ....werd gelegd. Nog maanden later hadden ze het over dat stadje met die leuke naam.
 
Ha Kees(i),
bedankt voor de bloemlezing. Als alles erop staat ga ik het zeker afdrukken en meenemen. Vooral het verhaal over de naam van de stad vind ik leuk. Ik vroeg me al af wat dat "Kutna" toch zou betekenen!
 
Vandaag heb ik weer twee van je verhalen gelezen. Leuk, vooral de legendes! Ik ben nog maar 1 keer in Kutna Hora geweest, maar straks kan ik erover vertellen alsof ik er veelvuldig kom!:lache:
 
Keesi,

Er leuk allemaal tot nu toe. Zal straks heel anders naar Kutna Hora gaan. Veel van de dingen die je verteld kan ik me niet herinneren van vorige bezoeken.
Dus nogmaals bedankt!
 

RdeR

Geroyeerd Lid
Mag ik je bedanken Kees, voor alle informatie. Ik ga a.s. Maandag zeker hier een kijkje nemen! Mocht je een handige plek weten om de auto te parkeren en om vanuit daar alles te bekijken dan verneem ik dat graag!
 
Dwars door Kutna Hora loopt de weg nr. 2: Praag - Pardubice.
Daar waar de weg afbuigt naar Praag in de bovenstad (aan het boveneinde van de Husova, de hoofdstraat) is een openbare parkeerplaats, die gratis is.
Bijna de hele binnenstad is betaald parkeren. Je moet net de plekjes weten, maar die zijn toch bezet.

Overigens: Hou er rekening mee, dat in Tsjechie alle (of bijna alle) muzea, kerken, etc. op maandag gesloten zijn!! 2e paasdag zal daarop geen uitzondering zijn.
Het Ossuarium (bottenkerk) in Sedlec bij Kutna Hora is open.
 
Kees bedankt voor je duidelijk en mooie :lezen: informatie.
Ik ben er reuze blij mee.:top:


Misschien zijn er meer mensen die alles van een stad of klein gebied weten en dit op diezelfde manier gaan plaatsen.


Ga door Kees er is vast nog meer te vertellen.

:)
 

Ad Verschoor

Donateur
Bezoek aan Kutna Hora

Kees bij de voorbereiding van onze reis door Tsjechie (mei 2010) heb ik gebruik gemaakt van je bloemlezing. Het is een werkelijk geweldige beschrijving van je wandeling door Kutna Hora. Gelet op de vele foto's in de galerij zal ik er maar 2 plaatsen van de Barbara en de steen-bronnen.
Een andere foto wil ik je echter niet onthouden en die plaats ik bij deze reactie. Jullie waren 21 mei 2010 in Kutna Hora en wij op 6 mei.
Op de foto dezelfde straatmakers in dezelfde kleren. Hoe vaak zouden deze kerels op de foto zijn gezet ?
Kees bedankt voor je bloemlezing en wie weet komen we elkaar nog eens tegen, want in Kutna Hora scheelde het niet veel.

Ma. Tsjechie 2010 0001 (635).jpg
 
Bovenaan