Rataje nad Sázavou omgeving

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Foute eerdere post....ligt nog in midden bohemen

Wij zoeken voor onze vakantie met drie gezinnen met kleine kids (2-12 jaar) dingen die we in deze omgeving moeten bezichtigen. We houden van typisch Tsjechisch (anders wilden we ook niet emigreren haha), cultuur, natuur maar er mag zeker ook een pretpark zijn voor de kids.

Jullie weten als geen ander waar we heen moeten om de mooiste dingen te zien....dus tips erg welkom!!
 

kuurgast

Donateur
Heb je mapy Můj batůžek / mijn rugzak al bekeken?
Via gemeentewebsite kom je info tegen zoals hier.
Deze plaats maakt deel uit van het Posázaví gebied rond de rivier de Sázava wat een eigen website heeft posazavi.com/nl.
Je kan ook info vinden op czecot.nl.
Kan je iets typisch Tsjechisch bekijken.....een glasfabriek Cesty skla in Sázava.
Grote pretparken zoals in België en Nederland zal je daar niet echt vinden maar wel kleiner en eenvoudiger.


Wat dacht je van een bezoek aan kasteel Konopiště.
 
Laatst bewerkt:

kuurgast

Donateur
Heb je mapy bekeken? Vooral de accommodaties dicht langs de rivier geven interessante informatie over fietshuur, kanoën, treinritje en goedkope menu's van de dag "Denni menu" voor 3 euro.
Beetje googelvertaling..... ;)
 
ja heb gekeken is echt fantastisch!! Ik kan hier echt wat mee :) Hoop dat de rest het ook fijn gaat vinden maar weet zeker van wel. Die goedkope menu's komen fantastisch uit met 7 man hahah (ons gezin he...telt 5 hongerige monden), maar jemig wat is daar toch nog veel moois te ontdekken!
Denk dat ik in oktober nog een weekje terug trek naar die omgeving...nog een jaar en dan kunnen we er elke dag van genieten (als alles volgens plan blijft lopen)
 

kuurgast

Donateur
Kijk/vraag eerst bij die restaurants hoe laat, want vaak zijn die goedkope "Denni menu" verkrijgbaar tussen 11.00 en 15.00 uur.
Kan je 's avonds een broodje eten en klobása/worstje boven een vuurtje grillen.
 
Jij maakt het wel heel moeilijk om nog een paar weken te wachten he hahah...zo blij straks weer een week daar te zijn. Moet je hier eens proberen een worstje te grillen in jouw eigen tuin, mensen zijn onverdraagzaam geworden...

Ik ga daar zeker op letten dank je voor wederom jouw tip!
 
Ha Steffie,

Wij gaan onze vakantie ook doorbrengen in een huisje in Rataje nad Sazavou. Onze 3 kinderen zitten toevallig precies in dezelfde leeftijd als die van jou.. Ik ben heel erg benieuwd naar jouw ervaringen! Wanneer gaan jullie ongeveer?
Voor ons is het de eerste keer Tsjechie. Als je aanraders hebt hoor ik het graag ::top:
 
Leuk! Wij gaan 1 tot 8 augustus. Zitten jullie er nog dan? Gaan jullie ook met de auto? Zou wel grappig zijn om nog meer Nederlandse auto's tegen te komen daar :D. Ik had zelf de indruk dat het niet zo'n groot dorpje is dus de kans dat je elkaar tegen komt is dan groot natuurlijk. Waar verblijven jullie?
 
Thanks! Wij hebben een ander huisje... Max. 6 personen (via Airbnb).
Ja Kutna Hora staat bij ons ook al op het to-do lijstje... Ik probeer nu al een beetje te kijken waar ik met de kinderen allemaal naar toe kan.... Indien je nog een uitstapje naar Praag maakt met de kinderen kan ik je deze site wel aanbevelen: http://www.kidsinprague.com/. Ik blijf dit topic volgen, mocht je nog iets interessants gevonden hebben, of mochten anderen nog leuke aanbevelingen hebben hoor ik het graag :top:
 
Praag kennen we heel goed en heeft niet mijn voorkeur ;) Zeker niet met onze emigratieplannen over een jaar. Na jaren en jaren hebben we Praag wel zo ongeveer gezien. Is mooi hoor en zeker de moeite, maar wijzelf houden niet zo van de drukte en het toeristische in Praag ;)
 
ah... Voor ons is het de eerste keer Tsjechie... Ik wilde na Spanje/Frankrijk/Italie wel eens een ander land bezoeken. Tsjechie is nog net leuk aan te rijden met de kids. Ben toch wel heel benieuwd naar Praag, maar ook zeker net zo benieuwd naar de rest van Tsjechie... Ik hoop maar dat we de kinderen voldoende kunnen vermaken... We staan nu immers niet meer op een camping met animatieteam...
 
Dat zal vast wel lukken ;) Misschien niet helemaal objectief door een Tsjechie fanaat maar ik heb mijzelf er als klein kind altijd weten te vermaken (en maar 1 keer op een camping/vakantiepark gezeten in Cheb) en mijn kids van 12-10-8-6 en 3 vervelen zich nu ook nooit.
Als je kids hebt die graag buiten spelen, actief bezig zijn, dan zit je in Tsjechie perfect ;) Onze zoon van 6 is dol op insecten en hem zie ik de hele dag beestjes zoeken (zelfs in de steden haha). Is echt voor iedereen wat te doen.
 
Bovenaan