Pribyslavice (Bij Turnov)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

Vorige week teruggekomen van twee weken vakantie, waarvan een groot deel in Tsjechië (Pribyslavice); 4 personen: ik, m'n vriend en nog twee goede vrienden.

Via een tip zijn we via Happy Home aan een huisje (Selemberk) in Pribyslavice gekomen. Voor ons de eerste keer dat we een heel huisje zouden huren.

We zijn op zaterdag om 6 uur vertrokken (gaaaaap). Het is volgens TomTom toch ongeveer 9 uur rijden en aangezien we werden geacht tussen 3 en 6 uur 's-middags aan te komen is het niet onverstandig toch zo vroeg weg te gaan.

Onderweg lekker weer gehad en aangekomen bij de Tsjechische grens de onvermijdelijke controle (wat ben je toch verwent als je alleen maar in het westelijk deel van Europa rondrijdt). De heren in het hokje waren goed gemutst (ze vroegen zich af of we wellicht niet de caravan waren vergeten - met z'n 4en met bagage in de auto is toch wel wat behelpen met de ruimte :D)

Een paar meter verderop de auto even stilzetten om het vignet aan te schaffen (overigens is die sticker lastig los te krijgen van het papier, wij waren niet de enige die er moeite mee hadden) en dan doorrijden naar de plaats van bestemming.

Gelukkig was TomTom duidelijk en reden we in 1 keer goed, alleen was het niet helemaal duidelijk waar het precies huisje was, maar volgens een gebarende dorpsbewoner moesten we nog een stukje doorrijden (we zaten vlakbij http://www.tsjechie.net/board/attac...zwembad-dichtbij-boheems-paradijs-priby10.jpg op de sateliet foto zie je het huisje uiterst links, net onder het midden).

De ontvangst was uiterst hartelijk. Helaas spreken we geen van allen een woord Tsjechisch, maar gelukkig sprak een van hen (zij het gebrekkig) duits. Het huisje ligt vrij afgelegen, maar lekker rustig, het heeft drie slaapkamers en je kunt er met 8 personen verblijven, alhoewel er denk ik ook wel 10 in passen, maar dan wordt het wat krap.
Met de inrichting is niks mis: een keuken met electrisch fornuis, magnetron, grote koelkast. In de kamer sateliet TV en een DVD speler. De bedden waren goed (zoals ik al gelezen had, harder dan gebruikelijk, maar de lengte was goed).

Buiten kon de auto onder een afdak staan en hadden we een ruim terras met een zwembad.

We hebben de eerste twee dagen lekker luierend in de zon aan het zwembad doorgebracht. Boodschappen (lekker goedkoop) doen betekende met de auto 20 kilometer rijden, hoewel dat volgens de informatie 2 kilometer was (misschien de lokale buurtsuper gemist :confused:?). LPG is goed te krijgen, niet overal, maar met TomTom hebben we een hoop stations kunnen vinden (geen problemen dus)

We hadden ook nog fietsen gehuurd waarmee we de direkte omgeving hebben verkend (gelukkig waren de remmen in orde, die had je wel nodig). Verder met de auto de plaatsjes in de buurt bekeken en in de tweede week op een zaterdag naar Praag geweest.

Al met al heb ik van de vakantie genoten. Van wat ik heb gezien is Tsjechie een mooi land en de kans is groot dat dit niet de laatste vakantie daar is.

JurgeN
 

Pelhřimov

Donateur
Jurgen bedankt voor je leuke vakantie verhaal. Ik las dat het voor jullie de eerste keer was dat jullie een huisje huurden, maar was dit ook de eerste keer dat jullie in Tsjechie waren?

groetjes

Jeanne
 
Hoi Jeanne,

Ne het was niet de eerste keer in Tsjechië. Een jaar of 8 geleden zijn we een lang weekend in Praag geweest (ergens in november). Het was wel de eerste echt lange vakantie in dit land.

JurgeN
 
Bovenaan