Prestice - Klatovy - Vacovy (Zuid Bohemen)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Re: Klatovy

Ja, daar ben ik geweest een paar weken geleden. Ik zat daar vlak bij in een huis. In het centrum heb je een groot plein, met winkeltjes en een kerk. Aan de zijkant van die kerk kan je naar binnen (kleine entree) dan ga je naar de katakomben, wij wisten even niet meer wat dat was, maar eenmaal beneden wisten we het weer, daar lagen allemaal vermummiede lijken, nog met originele kleren van een paar honderd jaar, zelfs nog met de riempjes om hun arm van het aderlaten, heel bizar, moet je een keer gezien hebben.
Mijn vrouw stond trouwens na 3 minuten weer buiten. Maar op dat plein heb je, als je met je rug tegen de kerk zou staan, rechts een soort VVV zitten, daar kan je allerlei folders halen. Voor de rest zijn er aardig wat winkeltjes, en een nieuwe Kaufmarkt.
bye.gif
 
Re: Klatovy

Ahoj,

Ik ga 3 maal per jaar naar het dorpje Rabi en ik kom altijd in Klatovy ff shoppen bij de Bata en lekker eten. ( klatau snitzel ) parkeren doen wij altijd vlakbij een hotel daar staat een man die je een plekje aanwijst en waaraan je moet betalen ( begin niet over sport en vooral niet over handbal ) Is een goede man.
Kwa stappen weet ik het niet ik ga meestal met de jongens ( vrienden ) naar buurtdisco's. Je kan het beter vragen aan de vvv. Verder zit er voorbij de kerk ook een apothekers museum.

Veel plezier.

Zdenka
 
Re: Klatovy

Hahaha afgelopen 2 weken daar bij die man een paar keer geparkeerd en hoe vaker je kom hoe goedkoper... alltans bij ons wel onze mannen (waren met 2 gezinnen) begonnen juist wel over handbal...
Die man verstaat ook goed nederlands heeft namelijk hier in Haarlem prof. handbal gespeeld voor een langere tijd.
 
Re: Klatovy

Vlakbij Klatovy ligt inderdaad Raby , met een grote burcht waar vaak een vogelshow gegeven wordt en in de zomer van die middeleeuwse feesten, erg leuk voor de kinderen en Klatovy niet vergeten met de catacomben onder de kerk, als je van griezelen houdt!!
 

Tabe

† In Memoriam
mariella schreef:
Vlakbij Klatovy ligt inderdaad Raby , met een grote burcht waar vaak een vogelshow gegeven wordt!

Marielle. Van de vogelshow heb ik wel een aantal foto's. Ik wil wel een aantal op deze site plaatsen, tenzij er tegenstanders zijn die het niet zo leuk vinden dat deze vogels voor een dergelijk gebeuren worden gebruikt. Ik zie ze ook liever vrij in de lucht. Overigens is het een mooie show, waar de kinderen echt bij betrokken worden. De man die de show verzorgt heeft in korte tijd Duits geleerd en spreekt ook wat Nederlands, vanwege de vele Nederlandse bezoekers. Ook de Burcht Rabi is absoluut een bezoekje waard.

In Klatvy is een disco waar mijn zoon toen 18/19 jaar regelmatig kwam. Heeft hier meerdere Tsjechische vrienen en vriendinnen aan over gehouden. Restaurants zijn er genoeg. Een aanrader is het Italiaanse restaurant Martinez, waar de kok ter plekke de piza maakt. Is overigens niet het Italiaanse restaurant op het marktplein maar dit "kleine"restauran bevindt zich aan de weg vanaf de marktplaats naar "Kaufland". ook IJssalon PEPINO achter de zwarte toren op de marktplaats is aan te raden. Lekker ijs voor een redelijke prijs. Klatovy heeft ook een zwembad, maar dat blinkt niet uit in moderniteit. Zoiets als bij ons in de jaren 60.:) :)
Wil je meer weten van de omgeving Klatovy kom dan omstreeks 19.30 op de chat.
Tabe:)
 
Bezienswaardigheden rond Prestice en Klatovy?

We willen eind juni met een groepje jongeren enkele dagen verblijven rond Plzen en het Lipnomeer. Kent iemand nog enkele bezienswaardigheden rond Prestice en Klatovy?
 

Freddy2005

† In Memoriam
Petitie tegen roofvogeldemonstraties

Vogelbescherming Vlaanderen en het Natuurhulpcentrum van Opglabbeek zijn een petitie gestart tegen roofvogeldemonstraties.

De organisaties zijn bezorgd voor het welzijn van de dieren tijdens dergelijke evenementen. "We maken ons zorgen over het toenemend aantal demonstraties", zegt Sil Janssen van het Natuurhulpcentrim in Opglabbeek. "Her en der duiken zogenaamde valkeniers op tijdens evenementen, festivals of markten. De vogels zijn altijd rijkelijk voorzien van riemen, touwen of kettingen. De roofvogels worden uitgehongerd, zodat ze tijdens de show toch maar zeker naar de handschoen met het eendagskuiken vliegen. Uilen worden tijdens klaarlichte dag in de volle zon tentoongesteld".

De verenigingen hebben het er ook moeilijk mee dat roofvogeljongen uit de natuur worden geroofd en tam gemaakt. Dagelijks krijgt het Natuurhulpcentrum telefoontjes van valkeniers, van wie de vogels ontsnapt zijn. Jaarlijks gaat het om tientallen roofvogels en uilen.

"Blijkbaar hebben de vogels het toch niet zo goed bij hun baasje. We hopen dat de overheid snel maatregelen treft tegen de drang van mensen om roofvogels te houden. We doen een oproep om dierenleed te besparen en om niet meer deel te nemen aan evenementen waar roofvogelshows worden opgevoerd", aldus Sil.

gva.be



Hier mogen ze in Tsjechië ook wel iets aan doen, her en der worden ook van deze shows gehouden en de vogels zien er inderdaad niet altijd even goed uit.
 
Hier zijn wij (Jan en ik) het volkomen mee eens, die vogels zijn bijna altijd uit nesten gehaald. Wij zijn er één keer geweest en gaan er ook nooit meer naartoe, gruwelijk!!!!
 
Tja, dat zit in de mens.
Dieren moeten we thuis houden, onderwerpen
Of in dierentuinen.
Of vogelshows.
Of Steve met zijn krokodillen.
Of stierenvechten.
Ik weet het, het heeft niets met het onderwerp te maken, maar een zijsprongetje mag toch wel even.
Dieren horen vrij te zijn.
 

Tabe

† In Memoriam
Met zijn bijdrage "petitie tegen roofvogeldemonstraties" gaat Freddy volgens mij enigzins :offtopic: . Het onderwerp is/was of er iets te beleven valt in de buurt van o.a Klatovy. Ik heb daarop gereageerd dat er bij slot Rabi bij Susice een roofvogelshow wordt gehouden.

Ook ik zie de vogels liever in de vrije natuur en zie daarom mijn verhaaltje over de zeldzame ontmoeting die ik in een bos heb gehad. Dat was duizend keer mooier dan zo'n vogelshow.

Persoonlijk kan ik niet oordelen of de beestjes wel of niet goed worden behandeld in Susice. Het is in ieder geval tegennatuurlijk. Dat neemt niet weg dat er een roofvogelshow bij slot RABI wordt gehouden en dat veel mensen - ook veel Nederlanders - er een leuk uitje in zien. In de buurt van Klatovy.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Ik wist niet direkt waar juist het bericht te plaatsen. De zoekfunctie op roofvogelshow gaf deze link als laatste in de rij waar het "begrip" in voorkwam dus heb ik het bericht daar maar bijgeplaatst.:)
 
Nepomuk, daar valt niets te beleven

Kijk, waarde vrienden,

Kukel heeft het plan opgevat om in het voorjaar met nog 7 kerels een huis te huren in, of in de omgeving van Nepomuk.
Hopelijk valt daar niets te beleven want dan kan ik daar weer een verhaal over vertellen.

De mannen houden van:
- cultuur
- beetje bier
- fruitautomaten om te gokken is; moet verplicht aanwezig zijn
- wandelen
- mannenpraat, maar dat verzorgen we zelf
- meer bier
- kijken naar het andere geslacht
- veel meer bier.

Wie weet er wat over te vertellen en wie heeft er voor mij een hutje te huur.

Wij zijn gek op:
- stofzuigen
- het heel houden van het servies
- het schoonmaken van uw eventuele zwembad, sauna, jet streams etc.
- een gokautomaat in de woonkamer


Houden niet van:
- hakken van haardhout
- stofzuigen
- schoonmaken.

U begrijpt het al, wij zijn 8 tere mannenzieltjes die in een week alle wereldproblemen oplossen cq wegspoelen met bier.

Mocht u tips, suggesties en andere leuke dingen te melden hebben, schrijf ze op en ik zal het met belangstelling tot mij nemen.

dank van uw gewaardeerde Kukel
 
Vacovy (Zuid Bohemen)

hoi mensen maandag vertek ik met mijn gezin 2 volwassenen en 2 kinderen naar vacovy (klatovy zuid bohemen). heeft er iemand informatie voor mij over de streek, restaurants bezienswaardigheden etc. reeds 2 keer eerder naar tsjechie geweest (liberec) maar dat was met mijn vrienden voor het voetbal, dus niet veel meer gezien dan het stadion en de kreogen.:D
 
Bovenaan