Prachtig Praag, in zomer en winter

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Of je nu met vrienden of je liefje gaat, met je gezin of met een kennis, in zomer of winter, in Praag vermaak je je iedere keer weer. De sfeer is er geweldig en er is genoeg te doen. Zo heb je de bekende toeristische bezienswaardigheden als de beroemde astronomische klok en de Praagse burcht, maar het is zeker de moeite waard ook de kleinere straatjes in te wandelen. Hier vind je vaak de mooiste gebouwtjes, de liefste pleintjes en de meest lekkere restaurantjes.

Zo is er Kmotra, waarvan wordt gezegd dat deze pizzeria één van de beste van heel Praag is. En de pizza's en andere goddelijke gerechten zijn te krijgen voor wel heel fijne prijsjes. Je hoeft hiervoor maar een klein stukje van de grote straat af en je bent er al.

's Avonds kun je in de vele jazz- en bluesclubs van livemuziek genieten. Ungelt JAZZ & BLUES Club, vlakbij het Oude Plein, is een aanradertje. Voor 200 kronen (ongeveer 7 euro) kun je iedere avond onder het genot van een grote pot goedkoop bier naar de vaak zeer goede bands luisteren.

Ook de dansers onder ons kunnen aan hun trekken komen in de Biggest Music Club of Middle Europe, een discotheek vlakbij de Karlsbrug waar je voor één prijs uit verschillende muziekstijlen kunt kiezen.

Natuurlijk is dit maar een minigreep uit de grote verscheidenheid aan vermaak dat Praag te bieden heeft. Alleen al rondwandelen in Praag heeft iets magisch. De rivier die midden door de stad stroomt is prachtig en het centrum herbergt honderden winkels waar menige vrouw (en ook man!) zich de longen uit het lijf kan shoppen. En alles is er goedkoop, hoewel Praag in opkomst is en dus langzaamaan steeds duurder wordt. Maar al voor 250 euro kun je vijf dagen van het heerlijke Praag genieten, inclusief heerlijk eten, fantastische cocktails, cappuccino's en de sfeer van de mooiste stad ter wereld. Zo snel mogelijk richting oosten dus en dan zeker niet alleen omdat de prijzen laag zijn! Want al ben je er al twintig keer geweest, het blijft genieten.

Bron: too stylish
 
Leuk stukje en het klopt nog ook. Kom nu vanaf vorig jaar juli iedere 6-8 weken in Praag en iedere keer is het weer genieten. Afgelopen donderdag liep ik 's avonds om 11.00 op het Vaclav Namesti, na een hele dag regen van Nederland tot Praag, en het was fantiastisch. Veel mensen en het was er heerlijk zomers warm. Heb heerlijk op een bankje gezeten en genoten van alles om me heen.
Meer heeft een mens toch niet nodig, dan de sfeer van Praag op je in laten werken....
 
nou wij zijn overal in tsjechie al eens geweest, maar willen nu toch echt wel eens gaan kennis maken met Praag door de vele leuke verhalen en dat gaan we dan ook doen deze zomer! nu heb ik ook nog eens een nieuwe camcorder gekocht :D dus dan kan ik alles ook eens filmen ;)
 

Tabe

† In Memoriam
rondvaart

Vasek, ben het met je eens. Praag is en blijft een mooie stad. Er gaat eigenlijk geen vakantie voorbij of we plakken er een dagje Praag aan vast.

Niet alleen het wandelen door de schitterende binnenstad is de moeite waard, maar neem ook eens voor een paar kronen een rondvaart over de rivier. Zie je de stad van een andere kant.

Verder wil ik wel opmerken dat bepaalde (eet- en drink)gelegenheden "westerse" prijzen hanteren. Een pilsje bij de mooie toren of aan de voet van de brug kost al gauw een eurootje of 3. Maar ja, dat moet je er maar voor over hebben.
 

kuurgast

Donateur
Uitstapjes in Praag bij slecht weer.

Ook in een mooie stad als Praag is het wel eens slecht weer. Gelukkig is er dan nog steeds van alles te zien en te doen. Met deze uitstapjes wordt het zeker weten toch een leuke dag.
Lees het interessante artikel verder op verkeersbureaus.info met bijhorende links.
 
Bovenaan