Praag + Zuid Bohemen (Strakonice)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Gisteren teruggekomen van 2 weken Tsjechie.
Eerst 5 dagen in appartement in Praag, daarna 7 dagen in villa in dorp vlakbij Strakonice.

In Praag overdag beetje dingen bezichtigd en savonds op stap, voornamelijk in disco karlovy lazny ofzoiets. Kwa cultuur kun je jezelf prima vermaken in Praag, en net buiten het centrum van Praag is alles prima betaalbaar. In de disco heb ik mezelf ook prima vermaakt, omgerekend €3 entree meen ik en dan €1.30 voor halve liter bier meen ik. Verschillende muziekstijlen, en prima sfeer. Alleen was het niet echt druk in de tijd dat ik er geweest ben. Ook het appartement in het maes house (eigenaresse zit hier ook) is prima bevallen.

In Strakonice eigenlijk niet heel veel boeiends gedaan. Keer naar lipnomeer gereden, en toeristische route eromheen gereden midden door de rimboe(kreeg bericht van gsm dat ik me in oostenrijk bevond).
Verder geshopt in ceske budejovice in een groot winkelcentrum, en ook nog keer dagje naar het centrum van die stad geweest (bijna verdwaald :P). Verder zijn we nog naar een kasteel en een kerk geweest op een berg. In de overige tijd beetje lui aan het zwembad bij de villa gelegen. Een avond een kroeg bezocht in Strakonice maar dit was leuk voor 1 avond, verder niet echt boeiend.

Korte algemene indruk van Tsjechie: beter dan verwacht, de infrastructuur is een stuk beter dan verwacht, de mensen zijn over het algemeen wel vriendelijk, en het landschap is ook zeer goed bevallen. De meeste dagen zijn we zowel in Praag als in Strakonice uit eten geweest en dit was elke keer zeer goed en betaalbaar (omgerekend ongeveer €10-15 inclusief drank). Tsjechie is zeker voor herhaling vatbaar en met name Praag ga ik zeker nog een keer bezoeken.
 
Bovenaan