[Praag] Werkweek school.

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hi...

Dit is het vervolg van deze topic.

Het waren een paar mooie dagen behalve maandag maar dat lezen jullie verderop wel.
We kwamen maandagochtend om 8 uur in Praag aan maar we konden niet eerder dan 2 uur in onze hotelkamers dus hebben we de bagage in het hotel achtergelaten en zijn we met de bus en metro de stad in gegaan.

Naar veel dingen gezien te hebben en foto's hebben gemaakt gingen we wat eten.
Toen we wat gegeten hadden gingen we naar de kathedraal via de brug met allemaal schilders "wat zit achteraan die brug een gestoord mannetje :P die zichzelf naar tekent met 2 rode doppen op z'n hoofd heeft die zij: jij holland? wij ja, toen zij hij kijken kijken niet kopen waarom?". Toen we de kathedraal hadden bekeken gingen we terug naar de brug (wat staat die kathedraal hoog in Praag) en op de brug is de ellende begonnen
smiley6.gif
ik was de groep kwijtgeraakt. Naar eerst op de brug hebben gekeken of ze er waren ben ik de stad in gegaan om te zoeken maar niemand na 2 uur zoeken ben ik naar metrostation Mustek gegaan om te kijken of ze daar waren maar ook niemand dus ik met de metro (waar ik eerst geen bal van snapte) kwam ik steeds op verkeerde plaatsen terecht dus ben ik uitgestapt en zat 1 km van het centrum af en ben weer naar het centrum gelopen en weer gezocht.
Toen was het inmiddels rond de klok van 7 uur en ben weer bij Mustek ingestapt en ben bij de gele spoorlijn elk station uitgestapt of ik de op het goede station zat nou toen heb ik naar het half uur het station gevonden het was Palmovka daar zat een busstation bij maar die kon ik eerst niet vinden omdat ik aan de verkeerde kant van het station naar boven was gekomen.
Naar het busstation gevonden te hebben had ik aan een chauffeur gevraagd welke bus naar hotel Luna ging en die begon Tsjechisch te praten waar ik niks van begrijp toen aan andere chauffeur gevraagd en die zij dat ik in de tweede halte moest instappen dus ik opletten tijdens de reis waar we ingestapt waren maar ik zag het nergens op een gegeven moment zet de chauffeur de motor stil ik zeg wat is dit en waar is het hotel toen zij hij daar en daar maar dat was hotel Aero ofzo bij een groot groen warenhuis/ supermarkt heb ik in dat warenhuis gevraagd waar hotel Luna was maar die wisten het ook niet.
Toen ben ik weer mte de bus teruggegaan naar het busstation en ben bij de 1ste halte ingestapt en toevallig zat ik in de goede bus en toen was ik half 9 bij het hotel en daar was niemand en heb daar bij de receptie een sleutel gevraagd van de kamer en ben toen buiten gaan zitten.
’s Avonds hebben we 3 daklozen aan wat eten en drinken geholpen door spul vanaf het balkon te gooien maar ze wouden in 1 keer bier en wodka (ze wonen in de bosjes achter het hotel.)

Dinsdag zijn we naar Terezin geweest dat is een concentratiekamp voor degene die dat nog niet wisten daar heb ik niet veel van gezien omdat het zo gigantisch warm was.
’s Middags zijn we naar het olympisch stadion geweest maar dat was niet echt wat en zijn we een uurtje gaan zitten in de zon :P.
’s avonds gegeten bij kentucky fried chicken daarna zijn we naar het black theatre geweest.
Wat is dat apart maar wel geinig.

Woensdag.
Zijn we de stad nog in geweest.
En hebben we een boottocht gemaakt over de moldau
En toen zijn we ongeveer kwart voor 7 naar Nederland gegaan en donderdag half 8 was ik thuis

Misschien zet ik van de week nog wat foto’s erop

Groetjes Patrick.
 
grin.gif
Je hebt je in elk geval niet verveeld Patrick!
Wat een avontuur met dat verdwalen, maar uiteindelijk is het goed gekomen. Het best is om altijd een papiertje bij je te hebben met de naam, adres, telefoonnummer van het hotel en hoe je daar kunt komen met het openbaar vervoer.
Had jullie school eigenlijk moeten regelen, slordig van ze. Want inderdaad, Praag is groot, en als je het daar niet kent en de taal niet spreekt, ben je er lekker klaar mee.Heb je het verder wel naar je zin gehad?
Ik ben wel benieuwd naar de foto´s ja, leuk als je wat op de site zet!
 
Nee heb me inderdaad niet verveeld.
Maar goed het kaartje met adres enzo lag in de hotelkamer maar als je nog niet in het hotel bent geweest dan weet je dat ook niet en m'n telefoon had ik ook nog eens thuis liggen.
En ik heb het wel naar m'n zin gehad eigenlijk had ik ook nog geen zin om weg te gaan.
Lekker weer enzo.
Maar wat me wel opvalt die lui in de souvernirs winkels willen je van alles aansmeren en als je nee zegt willen ze het voor lagere prijzen verkopen.
En de bedelaars die gewoon midden op straat gaan liggen met bekertjes voor zich. Of als je van een raar iemand een foto wil maken willen ze geld hebben.
Er zat daar ook een man te rioolvissen.
En de foto's zijn al ontwikkeld maar moet ze nog ff inscannen en op internet zetten
wink.gif
.
 
Ja dat heb je veel in toeristische gebieden dat ze je van alles willen aansmeren. Hier in Mexico ook. Overigens zijn de meeste mensen uit die winkeltjes niet eens Tsjechen, vaak Russen, Turken enz.
Die bedelaars zie je ook regelmatig, maar de meesten zijn alcoholisten die op deze manier aan geld voor hun drank willen komen. Ach ja, ook dat kom je bijna overal wel tegen.
Fijn dat je het naar je zin had. En wie weet kun je snel weer een keer terug, er is nog zoveel te zien!
 
Hoi Patrick,
Wat een fantastisch verhaal, dat over het zoeken naar je hotel! Hartstikke goed dat je het toch in je eentje gevonden hebt! Hoe laat kwam je groep 's avonds aan, na jou? En hoe reageerde die? Ik neem aan dat de leiding zich toch wel behoorlijk schaamde! Vertel nog even hoe dat afliep.
Prima verslag trouwens!
Maarten
 
Hi Maarten...
Ik heb gewoon net zolang gezocht totdat ik het hotel heb gevonden gevonden want ik kan wel ergens gaan zitten wachten maar stel dat de groep daar "toevallig" niet langs komt.
De groep kwam iets van half 10 aan en waren allemaal heel blij dat ik terug was, sommige meisjes zaten te huilen
smiley6.gif
.
Of de leiding zich schaamde weet ik niet maar ze knepen hem wel.
Ze hadden ook al naar m'n huis gebeld.
De volgende dag was de directeur van de school bij m'n moeder geweest met een grote bos bloemen
wink.gif
.
 
Hoi Patrick,
Dat vind ik echt leuk, dat je ons laat weten hoe je bezoek aan Tsjechie uiteindelijk is verlopen. Wat een avontuur in Praag! Ik ben blij dat je het ondanks die (ver)dwaaltocht toch naar je zin hebt gehad. Nou ja, meisjes die om je huilen, dat is ook wel een bijzondere ervaring
30.gif

En ik denk dat je moeder uitzonderlijk blij was dat je heelhuids thuis was?
Ik ben benieuwd naar je foto's!
groetjes, Judith
 
Joh wat erg dat verdwalen. Waar waren ze eigenlijk. Ben blij dat je terug bent, anders was je niet op het forum.

Kvetinka
 
Welkom terug Patrick!
aangenaam.gif

Ben benieuwd naar de foto's, en ook of je nu denkt "Tsjechië, daar wil ik nog wel eens heen".
Want er ís nog veel meer te zien, ook buiten Praag!

Mzzl,
Peter
 
Hi...

Wil morgen de foto's uploaden, daar heb ik nog geen tijd voor gehad (ben morgen vrij :P)
Nou vandaag iedereen op school vragen hoe ik de weg terug had gevonden enzo.
En dat ik keijt ben geraakt kan ik volgens mij ook nog wel een tijdje aan horen.

Groeten Patrick
 
Damnzz.. Helemaal de foto's vergeten :S.
Had ze wel ingescand maar vergeten hier op te zetten.
En wat geld betreft ik had genoeg.
De leraren hadden een 24 uurs kaart voor iedereen gekocht dus daar was m'n geld niet aan opgegaan.
Wat ik wel vreemd vind dat je over pinnen ook xtra moet betalen
 
Klopt Patrick, van dat extra betalen bij pinnen. Dit moet in alle landen waar niet met de Euro wordt betaald!
 
Bovenaan