Praag: parlementsgebouw

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Kan iemand mij wat info geven over het parlementsgebouw in Praag. Ik heb zelf niets kunnen vinden
 
Re: PRaag-parlementsgebouw

Ik ga namelijk vanvaond naar Praag en heb de info nodig voor school

Alvast bedankt
 
Re: Praag-parlementsgebouw

Ehhmm, Sten is er al heen, maar het parlament is niet de Senaat, toch? Ze zitten weliswaar in één gebouwencomplex, maar toch verschillende delen.
Site van Parlament (tweede kamer dus) is www.psp.cz (heeft niets met de vroegere Nederlandse PSP partij te maken...). Daar staat trouwens aangegeven dat bezoekers zich spontaan kunnen melden op de vergaderdagen:

"Mohl bych se podívat na jednání Poslanecké sněmovny? Ve které dny jsou jednání přístupná veřejnosti?
Jednání Poslanecké sněmovny jsou veřejná a přístupná každý den. Stačí přijít, u vstupu nahlásit, že chcete sledovat jednání, dostanete cedulku HOST a můžete jít na galerii pro veřejnost, odkud můžete jednání sledovat. Při velkém zájmu se vydávají vstupenky. " Oftewel gewoon naar de receptie gaan, je aanmelden, je krijgt een kaartje 'HOST' (Gast) en je kan naar de openbare tribune gaan.
Dit zou ik wel eens willen doen, kan het ook voor niet-Tsjechen? Heeft iemand er ervaring mee? Zijn de veiligheidseisen niet een tikje verzwaard de laatste tijd?
 
Bovenaan