Praag moet je vaker zien/bezoeken

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik zal heel eerlijk zeggen, ik kom al 16 jaar ieder jaar een keer of vaker in Tsjechie, maar heb slechts een keer meerdere dagen Praag doorgebracht. Ik wil het wel graag, maar ik vind het niks voor kleine kinderen. Aangezien de jongste nu zes is, komt het Praag verkennen dichterbij. En daar heb ik zin in!
 
Wij waren dit weekend nog in Praag, maar we hoorden wel van enkele kanten geluiden dat het toerisme wel heel erg is toegenomen en dat de Pragenaars alleen s'avonds heel laat de stad af en toe nog voor zichzelf hebben. Zelf merkten we ook dat er duidelijk veel meer toeristen rondliepen dan toen we er 4 jaar geleden voor het eerst kwamen.
 
Ben morgen weer in Praag en zal daarna een reisverslag plaatsen...
:cheers: Sorry, dat reisverslag laat nog even op zich wachten. Het waren topdagen, maar zit nu weer in de hectiek van 't werk. Maar ik klim binnenkort wel in de pen. Twee dingen wil ik wel even kwijt:
1. Ja Praag is supertoeristisch geworden. In mijn ogen misschien te snel, maar daardoor varen er toch wel wat Tsjechen er financieel wel bij (anderen hebben hierdoor Praag jammergenoeg -soms noodgedwongen- verlaten). Positief is ook dat veel gebouwen zijn/worden opgeknapt.
2. Omdat ik dinsdag weer zo vroeg moest terugvliegen en het dan net kantje boord haal vanuit mijn huisje in Senohraby met het OV heb ik weer eens een ander hotel geprobeerd in Praag en dat vond ik echt een aanrader! Hotel Pension Brenzina, Legerova 41 (bij metrohalte I.P. Pavlova):haakjes: . Website: www.brenzina.cz
 
Toeristisch ja, de prijs van de consumptie's varieëren bijna 8-10x afhankelijk van waar je neerstrijkt. Eten iets minder extreem dus meestal kun je beter iets uit het centrum gaan zoeken waar je voor weinig geld prima kan eten. Mijn tsjechische vrienden geven ook duidelijk aan dat het centrum veel te duur geworden is en weten dan ook precies waar ze wel naar toe willen gaan.

Een paar plaatjes van de laatste bezoeken. Voor de geinteresseerden: z/w (bovenste twee) Fomapan T200, een Tsjechische z/w film (Foma, Hradec Kralové), kleur: Fuji NPC 160, allemaal geschoten met de M7.
 

Bijlagen

  • Praag-9-web.jpg
    Praag-9-web.jpg
    199,8 KB · Bekeken: 5
  • Praag-10-web.jpg
    Praag-10-web.jpg
    129,9 KB · Bekeken: 6
  • Prague_Moldau_Karlsbridge-w.jpg
    Prague_Moldau_Karlsbridge-w.jpg
    145,4 KB · Bekeken: 8
  • Koets-web6.jpg
    Koets-web6.jpg
    249,5 KB · Bekeken: 4
  • Thym_church-web4.jpg
    Thym_church-web4.jpg
    154,8 KB · Bekeken: 4
  • Tour_by_car-web5.jpg
    Tour_by_car-web5.jpg
    128,1 KB · Bekeken: 3
  • Skoda-web7.jpg
    Skoda-web7.jpg
    126,8 KB · Bekeken: 3
Bovenaan