Praag met de kleintjes

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In juli vertrekken wij voor 3 weken naar Tsjechië :wow: Zie er nu al naar uit! De voorbije jaren hebben we toch al een redelijk groot stuk van Tsjechie gezien, en dit jaar logeren we ten zuid-westen van Praag. Dus staat er (ten minste) 3 dagen Praag op het programma.
Vraag: is het kasteelspel in het Oude koninklijke paleis de moeite? Is er ergens een toffe namiddagvoorstelling van zo'n laterna magika? Wat moeten we zeker met de kindjes doen (tussen 8 en 4 jaar)? (en dan niet de standaardvoorstellen, maar zo meer het onbekende Praag) Is het technische museum de moeite? (ik heb gezien dat het museum een renovatie ondergaat, kunnen we het bezoeken?)

Veel vragen, ik weet het! Hopelijk kan er mij iemand helpen :zwaai: En oo, was het maar al juli !
 
Ik vreesde al voor het technisch museum. Nu ja, meteen een reden om over zo'n 5 jaar terug te keren :stout:.

Zou er dan geen enkel theater een middagvoorstelling geven?
 
Wij hebben wat rondgelopen met onze kinderen.

Gewoon de Praagse Burcht, de parken, rondvaart, de "eifeltoren", doolhof, ijsje, lopen, worstje, straten, Jodenbuurt met het indrukwekkende museum, klassieke muziekvoorstelling, het waterorgel, kortom jarenlang met onze kleintjes alles gezien en ze vonden en vinden het nog steeds eindeloos.

Gewoon dwalen, metro nemen en zien waar je uit komt.

Kinderen vinden dat spannend.

Praag: je verveelt je nooit!

(Ver)dwaal ze.
 
Praagse zoo behoort tot de 10 beste van de wereld....verder is er ook een vlindertuin in Praag. je kan vele wandelngen maken...het trammetje nemen naar Petrin ...de eendjes gaan voeren aan rivier......

In de stad zijn er ook tamelijk veel speelpleinen waar je de kinderen even kan laten spelen en ondertussen genieten van de mooie omgeving. Kampa museum en omgeving vonden de kinderen mooi... Bij slecht weer misschien het speelgoedmuseum enz ....

Zoals kukel schrijft : gewoon metro of tram nemen en afstappen waar het je bevalt..veel plezier !
 
Praag prima te doen met kinderen.
lekker ronddolen door praag en alles in je opnemen is heerlijk.
Het tram museum is wel aardig om te doen. dit zit boven de praagse burcht.
Ook het gebruik van de tram/metro opzich is voor mijn kinderen al een feest.

mijn tip; plan niet te veel; laat praag maar zichzelf aan je tonen:beleefd:
 
ook erg leuk in de praagse burcht was een soort van museumpje over ridders, is te vinden in het gouden straatje.
en verder natuurlijk de mini-eifeltoren, heb je een mooi uitzich over de stad. of anders natuurlijk de kerktoren van de praagse burcht.
 
Bovenaan