Praag en Reuzengebergte

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo lieve mensen:kiekeboe:,

Peter en ik, gaan 5 dagen naar Praag. We zijn er de kerstdagen en de jaarwisseling zijn we weer thuis. Maar we willen graag 1 kerstdag in de sneeuw zijn. Ligt er dan misschien in het reuzengebergte sneeuw. Weet iemand dat ? Zoja, waar ?
Alvast heel erg bedankt. Lieve groeten Joke :zwaai:
 
Het kan zijn dat er een pak sneeuw ligt maar het kan er ook niet liggen.
Het verschilt per jaar of er sneeuw is of niet.

Ik ben zelf regelmatig met de Kerst of met oud en nieuw daar geweest en dat er weinig sneeuw lag.
 
Hartelijk dank voor uw reactie.
Fijn dat u even reageerde.
Ik doe dit op mijn werk en ga om half 5 naar huis.
Morgen kijk ik af en toe nog weer even.
Leuk hoor dat mensen zo met je meeleven.
Ik vind tsjechie PRACHTIG !
Dag Joke
 

char

† In Memoriam
Ik wil jullie voorpret niet bederven!!.. Maar!!.. Reken op een heen/terugreis (met de auto) van bij elkaar minimaal 5 uur... En dan moet er niets tegenzitten.
Beter is om op eerste kerstdag heen te rijden en in de buurt van het skigebeuren een overnachting te boeken, voor zover nog mogelijk. Ook het avondeten (Kerstmaal) moet vaak vantevoren gereserveerd worden.
Sneeuw, of geen sneeuw, ik wens jullie een Wereldvakantie!!..

Char.
 
Maar we willen graag 1 kerstdag in de sneeuw zijn. :zwaai:
Hallo Joke, je geeft niet aan of je wilt skiën, misschien ga je voor een mooie wandeling in de hoogst gelegen gebieden? Mocht er te weinig sneeuw zijn om te skiën (wat ik me voor de hogere pistes haast niet voor kan stellen overigens) dan is dat namelijk een heel goed en leuk alternatief. Mocht er toch een flink pak liggen, dan zou ik deze optie om veiligheidsredenen achterwege laten.
 
Allemaal bedankt voor jullie lieve reaktie's, ik ben er heel blij mee !
En Hoi Char, zijn de wegen daar zò slecht dat het 2 ½ uur heen en 2 ½ uur terug rijden is ? Ik heb de route op routeplanner berekend maar het is 130 km en als je honderd km per uur zou mogen, dan ligt de uitkomst toch heel anders, of niet ? Maar in ieder geval, ik wil èèn kerstdag in de sneeuw en we zijn hele vroege vogels. Dat wel. En Hoi Lina, we gaan inderdaad wandelen niet skieën. dag Joke
 

char

† In Memoriam
En Hoi Char, zijn de wegen daar zò slecht dat het 2 ½ uur heen en 2 ½ uur terug rijden is ? Ik heb de route op routeplanner berekend maar het is 130 km en als je honderd km per uur zou mogen, dan ligt de uitkomst toch heel anders, of niet ?

Joke,
de wegen zijn over het geheel genomen prima!...
Maar éérst moet je Praag uit, en daar gaat tijd in zitten. Daarna een stuk snelweg,...mooi!!..
Maar van die hele route rij je ongeveer 60-70 km op wegen waar je niet harder mag/kan dan gemiddeld 40-50 km. p.u.
Vandaar dat ik op 2 1/2 uur kom. Wellicht dat het op 1e Kerstdag wat sneller gaat, omdat er dan minder overig verkeer is. En je moet mij niet op een kwartiertje vastpinnen, want het ligt er ook maar net aan wáár jullie in het Reuzengebergte de sneeuw gaan opzoeken.

Mochten er Forumleden zijn die er anders over denken, dan verneem ik dat graag!!..

Char.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Als het echt gaat sneeuwen dan zal er rond Praag ook wel sneeuw liggen. Als het alleen op wandelen in de sneeuw aankomt dan zijn er in de dichtere buurt van Praag ook wel mooie sneeuwwandelingen te maken en hoef je niet zover te rijden. Eerst afwachten wat het weer doet en hoe straks de wegen erbij zullen liggen op de kerstdagen. Geduld is een mooie zaak en dromen kan ook mooi zijn.
 
Freddy, dank je, dromen doe ik altijd en geduld, tja, wat zal ik zeggen, daar heb ik niet zoveel van. Maar we zullen het toch af moeten wachten.
En dan wandelen we in de buurt in de sneeuw als dat kan. groetjes joke

Char, Goh, dat wist ik allemaal niet. Ach, we zien het allemaal wel.
Toch bedankt, groetjes joke
 
Inderdaad, afwachten maar. We hebben toch regelmatig in het verleden het echt hogerop moeten zoeken rond de kerst. Afgelopen kerst lag er in de bergen net genoeg voor een prachtige kerstsfeer.
DSC_0769.jpg
 
Bovenaan