Praag en omstreken zien met openbaar vervoer

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ach, en we zijn nog nooit in Tsjechië met de trein geweest.
Moeten we toch echt een keer meegemaakt hebben :)

En inderdaad is het vele malen goedkoper, en je zit niet vast aan de tijden van de excursie.

Soms moet je te lang wachten tot je terug gaat, en soms willen ze terug en willen wij nog blijven.

Met OV heb je vaak meer speling.

Ik ben ook aan het kijken om te overnachten in plaatsen rond Praag, is vaak voordeliger en toch goed te doen met de trein of bus.

Dus als iemand nog tips heeft.......
 
Malina,

Bedankt, zijn beide leuke sites.
We gaan zeker kijken of we met de boot naar Slapy kunnen, lijkt me een erg mooie tocht.

Hopen dat we een beetje mooi weer hebben,moet lukken begin september toch, Aliën?? :stout:
 
Nathalie,
Geen van de genoemde dingen kennen we. Bedankt voor de tips.
Naar het Slapy meer kun je ook met openbaar vervoer?

Hmmm ik denk dat we daar de "vvv" maar eens gaan overvallen :lache:
Naar het stuwmeer in Praag 6 kom je makkelijk met het OV. Er komen ook trams (20 en 26: op verschillende plekken in de stad op te stappen), maar bus 119 komt er ook. Die vertrekt vanaf Dejvicka (eindhalte metro A:gek: ) en je stapt dan uit bij halte Divoká Šárka. Het is zo leuk dat je dan eigenlijk gewoon in de stad zo'n schitterend stukje natuur aantreft! Rotsachtig met een meertje en een buitenzwembad. Weliswaar wat toeristisch (als ze er een Mac Donalds in de buurt zetten weet je dat eigenlijk al), maar echt de moeite waard!
 
Dank je, heb ook al begrepen dat je er met de boot heen kan.
We zijn zeker van plan er een dagje heen te gaan.

Groetjes Noëlle

Dat is niet zo slim hoor, je kan er beter op bedacht zijn dat het weer ook wel eens wat slecht kan worden!! Regenjassen mee dus!! :lmfao: :)
Zullen we zeker doen, meestal weet je 's ochtends wel wat je kunt verwachten :)
 
ja wat ook erg handig is is een wereldomroep radio. daar vertellen ze het weer op voor de komende dag. vooral handig als je geen tsjechisch kan en je toch wil weten welk weer het word.
 
Of je kijkt naar de tsjechische televisie, naar het weer bijvoorbeeld. Snap geen snars van wat ze zeggen maar de plaatjes begrijp ik redelijk :lache:

Of ik vraag de pensionhouder/ster.

Of je krijkt 's ochtends naar buiten en gokt een beetje.
Meestal overleven we het wel :gek:
 
Bovenaan