Praag bezoeken: doordeweeks of in het weekend?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

wij bezoeken eind juli Tsjechië en hebben al héél wat interessante dingen bijgeleerd op dit forum!
Nu heb ik nog een vraagje over Praag: bezoeken we dat best tijdens de week (minder druk?) of tijdens het weekend?
 

Vodnik

† In Memoriam
maakt niet zoveel uit. gedurende het weekend vluchten de pragenezen naar hun weekendhuisjes en nemen de toeristen hun plaats in:D.
Wel is het op de wegen in en rond praag tijdens het weekend beduidend rustiger (maar de drukte begint weer op zondag in de namiddag als die pragenezen weer van hun weekendverblijven thuiskomen).
 

kuurgast

Donateur
Hele rubriek Praag vol tips. :lezen:
Denk dat daar genoeg ideeën uit te halen zijn. ;)
@ Semabyt ,je hebt gelijk....op zondag kunnen we zo door Praag rijden met de bus vanaf het vliegveld.
Op vrijdag is het verkeer een ramp.
 
Wat mij betreft : toch maar liever Praag tijdens de week dan in het weekend.... (Vooral tijdens de winterperioden kun je er tijdens de weekends op de koppen lopen... Maar dat is wellicht een persoonlijke voorkeur.)
 
Volgens mij gaat het hier over de zomerperiode. Maar inderdaad, ik zou ook tijdens de week gaan. En hoe dan ook, Praag is in de zomer druk. Het blijft een enorm populaire bestemming. Veel plezier in deze mooie stad.
 
'Een Pragenaar die in het weekend in Praag is, is een arm mens: hij heeft of geen buitenhuis, of geen vrienden met een buitenhuis, of geen familie in bossen of bergen. Of hij moet werken in de toeristenbranche.'
 

Vodnik

† In Memoriam
Als je Praag echt wil zien dan heb je aan een midweek of weekend niet voldoende!
Wordt het toch én week én weekend:D

O ja, en laat je auto alsjeblieft op de camping en ga met OV! Een 24 uurskaartje kost 110czk en een 72 uurskaartje 300czk. Beide zijn in automaten verkrijgbaar en geldig in tram/bus/metro. Neem ook is een tram van beginpunt tot eindpunt, dan ze je wat meer dan alleen de toeristische trekkers (bijvoorbeeld op 26 in dejvice opstappen tot eindpunt en daar terug met 22 richting Bila Hora)
 

Vodnik

† In Memoriam
Ik ken de campings in Praag nauwelijks (ik woon er), maar ik hoor wel goede berichten over camping Dana Troja. In ieder geval is het een gunstige locatie, rustig en OV vrijwel voor de deur (tram en bus)
De enige plek die ik ken is de camping op het eiland in het centrum van Praag (omdat daar ook een jachthaventje is...). Voor een korte periode kan je er gaan staan, maar langer beslist niet. Bovendien is het OV niet echt voor de deur en moet je nog een aardig eind lopen om in het centrum te komen.
 
Bovenaan