Praag activiteiten

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo iedereen,

In mijn vorige topic had ik al vermeld dat ik volgende week naar praag ga (daar heb ik ontzettend veel zin in) maar ik vroeg me af of jullie nog een echte TO DO stuff hebben (iets wat jullie erg leuk vonden om te doen of om daar heen te gaan)
Ik ben van plan om in 5 dagen naar de watershow te gaan en joodse wijk, en de koningsroute afteleggen(schijnt dat je merendeels van praag te zien krijgt)
maar weten jullie of er nog iets leuks te beleven is bijvoorbeeld een bijzonder natuurgebied in praag dat makkelijk te bereiken is of iets dergelijks
En kennen jullie een goede vegetarische restaurant, of een visrestaurant

Groetjes
 
Ga vanaf de TV toren naar het ondergaan van de zon en het langzaam verlichten van de stad kijken, prachtig.
Vysehrad is ook zeker de moeite waard met zijn mooie Petr a Pavl kerk en kerkhof, de beelden en het uitzicht over de Vlatava en de stad.
 
De gouden mijl is kort. de andere is beter en je hebt een lange dag nodig om te lopen.
Lang noem ik zeker 6 uur lopen en de hoofdzaken bekijken.
om alles (heel precies) ook nog te bezichtigen heb je 3 weken nodig.
Zelf heb ik er ook nog een route foto op geplaatst.
 
Als je deze route loopt wijst het zich vanzelf hoor.
Volg de vele mensen maar.
of de Japanners met hun foto toestellen.

Als je de kans hebt ook in de avond de stad verkennen, heel apart .
 

kuurgast

Donateur
Op de mapy zie je bushalte "Sídliště Písnice". Klik bij jullie startpunt op dichtstbijzijnde bus-icoontje ,dan zie je rechts de naam van jullie halte in schermpje en daar de halte Sídliště Písnice invoeren ,daaronder bij "Prohodit" Start+Cil/doel omwisselen en klikken op "najit spojeni".
Krijg je automatisch vervoersoverzicht van jizdnirady.idnes.cz/pid/spojeni/ (in meerdere talen onderaan).
Alles over OV tickets Praag op dpp.cz/en/fares-in-prague/.
Vergeet je niet een reisverslag te maken hier op het forum ,zodat anderen ook wat van jouw belevenissen kunnen leren? ;)
 
DANKUWEL ik heb er echt heel veel aan!!
Maar welke vond u nou leuker van SAPA of die andere vietnamese markt?
En ik heb vandaag koninklijke route vandaag afgelegd, en nog geshopt in Malls als Palladium etc. Maar ik heb het gevoel dat ik het merendeel van praag al gezien heb. Heeft u nog een tip wat ik kan doen om deze 4 overgebleven dagen te gaan doen
Ik ben zowiezo van plan om morgen de TV toren en de markt te gaan bezoeken en later mischien de Petrin tower maar voor de rest weet ik het niet zo meer :$
 
Kijk hier eens bij.

En Hier

En van Jeanne deze tip:
Het lijstje (met mijn beperkte taalkennis vertaald):

1 luchtschacht tussen de huizen - Praha 6, Čechova ulice 16
2 smalste straatje - Malá Strana, U Lužického semináře
3 windmolen - Břevnov, Za Zahradou 40/1
4 begroeid zwembad - Hlubpčepy, Zbraslavská 61
5 raket op het dak - Nové Město, Resslova 1
6 beeld met roeispaan in de hand - Praha 1, Hradčanské náměsti
7 Keltische menhir - Dolní Chabry, Ládevská 542
8 Chinees paviljoen - Nové Město, Trojanova 16
9 schoorsteenpijp in het centrum - Staré Město, Zlatá ulička
10 ongebruikte rails - Karlov, ulice Boženy Němcové



Boek nog maar een paar dagen bij hoor er is nog veel meer te zien in Praag:

Zie hier
 
Bovenaan