posypkova buchta

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

2 hrnky hl. mouky
1 hrnek cukru
1 a 1/4 hrnku mleka
20 dkg masla
2 vejce
1 prasek do peciva
veskere ovoce,kompotovane nechame okapat

Priprava: Smichame mouku, cukr maslo a prasek do peciva a z teto hmoty odebereme 1 hrnek na posypku.Do zbytku pridame 2 vejce a mleko a promichame.Vylijeme na vymazany a moukou vysypany plech a posypeme ovocem a nakonec posypkou.Peceme pri teplote 225 stupnu. Upecenou posypeme mouckovym cukrem.

Priprava je rychla a buchta je vyborna!!!
Ja osobne ji delam s tresnemi.
koffie.gif
 
O, je die ken ik eeeeeeerrrrrgggggggggg lekkkkkkkeeeeeeeer
Kan iemand dit gerecht in het nederlands vertalen aub.

Ooooooo, het water loopt me in de mond.
Alstublieft een vertaling graag, ik zou dit graag mijn collegas eens voorschotelen.
 
2 kopjes bloem
1 kopje suiker
1.25 kopje melk
20 dcg boter
2 eieren
1 pakje bakpoeder
gecompoteerde vruchten (laten uitlekken!!!)

bereiding:
Meng de bloem, de suiker, de boter en het bakpoeder en neem uit dat mengsel 1 kopje voor de bestrooiing. Gooi bij de rest de 2 eieren en de melk en meng door elkaar. gooi het boeltje in een bakvorm, die met boter besmeerd en bloem bestrooid is, smijt de vruchten er vanboven op, alsook het bestrooisel (dus hetgeen je van het mengsel afgenomen hebt in dat kopje, nvdv). bak het baksel in de oven op 225 graden. Als het gebakken is (hoelang volgt later, haha) bestrooi het met bloemsuiker.

(Moravo, jak dlouho musime to pect????)
 
Dank je wel Morava, het is geloof ik niet zo moeilijk te maken als ik het recept zo bekijk.
Dit aankomend weekeinde wil ik het gaan proberen, nog een vraagje wat bedoel je met 20 dcg boter?
aangenaam.gif
yeah.gif
 
Bloemsuiker is poedersuiker. Bij desserts kan je eerst de teljoren ermee bestuiven, dat geeft een mooi zicht. Daarna leg je er allerlei op, zoals vers fruit, chocolademousse, minitaartjes enz...
Het wordt ook gebruikt om er aardbeien mee te bestuiven.
Dit is zeker geen domme vraag !
Rontje
 
Moravo, je vyborna.
Jen se mi poprve trochu spalila pres tu moji blbou starou troubu, hahaha....dneska ji budu delat uz po treti.
Minulej tejden jsem ji delala dvakrat. Ve ctvrtek a v sobotu. Kdyz ta prvni uz byla snezena tak sem pekla podruhe, hahaha.....


Kvetinka
59.gif
 
Sorry Elke, ik zie nu pas jou opmerking van 22-9 natuurlijk had ik jou moeten bedanken voor de vertaling.
SORRY,SORRY,SORRY,SORRY,SORRY!!!!!!!!!!
Ik heb het trouwens zondag gemaakt, en het was zalig.
Ik had alleen het idee dat het deeg wat je eerst maakt waar je dat kopje van af moest halen wat kruimelig zou moeten zijn maar dat was het niet. Maar des al niet te min het was HEERLIJK
blush.gif
blush.gif
blush.gif
blush.gif
blush.gif
blush.gif
35.gif
35.gif
35.gif
35.gif
 
Bovenaan