Postbezorging Tsjechië naar Nederland

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoe het U vergaat, dat weet ik niet, maar met regelmaat wordt, zorgvuldig verzonden, post vanuit Tsjechië hier in Amsterdam niet bezorgd.

Als de verzender in de CZ navraag doet is de reactie: Nee toch!! Echt? Kan niet. Hoe is dat verzonden, zijn er bewijzen, is er administratie etc... Het gaat om normaal verzonden post. Documenten ter ondertekening, fakturen. enz. Erg vervelend allemaal en behoorlijk vertragend.

Hier ten lande is navraag over ongeregistreerde post een onbegonnen zaak.

Nu blijkt dat mijn (neutrale) post waarin mijn Dalnicni Znamka 2017 al sinds december wordt vermist.
€60 naar de knoppen en straks in Rozvadov een nieuwe kopen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een paar jaar terug vanuit Sindelova een paar ansichtkaarten naar Nederland verstuurd. Wat ik ook in mijn gebrekkige Tsjechisch probeerde, hoe ik ook zwaaide met bankbiljetten, ik hoefde van de dame in het postkantoortje niet te betalen voor de postzegels, dus ik liet de kaarten daar eigenlijk achter met het idee: het zal wel, die zien we nooit meer terug. Ik begrijp er tot op de dag van vandaag niks van, maar binnen twee dagen waren ze op de plaats van bestemming gearriveerd.
 
Onze post naar Nederland wordt eigenlijk ook altijd bezorgd. Soms ook al in 2 á 3 dagen. Andersom gaat bijna ook altijd goed.
Zo nu en dan komt er iets niet aan, maar dat gebeurt vast ook wel eens in Nederland zelf. Als het echt belangrijk is, dan doe ik het altijd aangetekend.
 
Inderdaad, ál mijn belangrijke post, zowel in Tsjechie als naar het buitenland, gaat met handtekening. Kost een paar kronen méér, maar dan weet ik zeker dat het poststuk aankomt.

Bestellingen hier in Tsjechie gaan onder Rembours (Dobirka), nooit geen problemen mee gehad!
 
De blauwe enveloppen van de belastingdienst komen altijd wel keurig aan. Nooit een gemist...
Wat bij de belastingdienst wel vreemd is dat ik altijd en alleen op maandagen de blauwe enveloppen ontvang, nooit op andere dagen. En dat dit soms vier enveloppen gelijktijdig zijn met een verschillende dagtekening. Soms zit hier een week tussen.
Zou de Tsjechische post deze opsparen en dan in een keer bezorgen? Want navraag bij de belastingdienst leert mij dat elke envelop per dag verzonden wordt, dus aan hen ligt het niet.

Overigens wonen wij in een zodanig klein dorpje dat de postbode gewoon binnen komt wandelen, de nieuwste dorpsroddels uitwisselt en weer verder gaat. Het heeft z'n charme wel moet ik zeggen.
 

dennuzzz

Donateur
Zowel heen als terug komt weleens niet aan of heel snel of heeeeel erg langzaam. Een brief vanuit hier was 1 keer in 2 dagen in oost tsjechie. een brief andersom heeft er weleens bijna 2 maanden over gedaan, terwijl sommigen nog steeds moeten komen....Pakketten met waarde of track and trace doet postnl via dpd, en dat gaat bij mij nog altijd goed.
 
Bovenaan