Post sturen naar Tsjechië & 2e pinksterdag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste mede forum genoten.

Gisteren een aangetekende brief op de post gedaan naar Tsjechië.
Volgens postnl duurt het bezorgen 3 tot 5 dagen.
Nu vroeg ik me af wanneer de brief zal aankomen.
Kan heel simpel zijn maar in dit geval kan het weekeinde en de 2e pinksterdag erin vallen.
Klopt mijn vermoeden dat er op de tweede pinksterdag in Tsjechië gewoon gewerkt wordt?
In Nederland wordt er op maandag geen post bezorgt, hoe is dit in Tsjechië?

Groet Luigi.
 
Mijn ervaring is dat de post NL-CZ er best wel lang over doet.
Op zaterdag wordt er nooit post bezorgt in CZ.
 
Volgens postnl duurt het 3 tot 5 dagen (aangetekend 13 euro 95) en spoed zending 1 dag (64 euro).
Nu ging de brief dinsdagavond met de post mee en bij een spoedzending pas de volgende dag.
Heb gekozen voor de gewone aangetekende verzending.
Brief gaat naar de makelaar, dan moet de verkoopster hem nog tekenen, en dit alles moet voor 9 juni.
Zou allemaal net moeten gaan was mijn idee.
Wat is jullie ervaring?

Groet Luigi
 
Laatst bewerkt:
Volgens postnl duurt het 3 tot 5 dagen (aangetekend 13 euro 95) en spoed zending 1 dag (64 euro).
Nu ging de brief dinsdagavond met de post mee en bij een spoedzending pas de volgende dag.
Heb gekozen voor de gewone aangetekende verzending.
Brief gaat naar de makelaar, dan moet de verkoopster hem nog tekenen, en dit alles moet voor 9 juni.
Zou allemaal net moeten gaan was mijn idee.
Wat is jullie ervaring?

Groet Luigi
Hier een zelfde ervaring.
Probleem is, dat aangetekend in Nederland, iets heel anders is in Tsjechie.

Hier is elke beambte in persoon verantwoordelijk voor de overdracht. Als dit de hoofdambtenaar van het lokale postkantoor is, die toevallig vrij is, of iets anders te doen heeft, dan heb je een probleem. (eigen ervaring) als het een andere Ambtenaar betreft, die ook een kapperswinkeltje bestiert, Idem Dito.

De Postontvangende partij, moet dit persoonlijk gaan boekhouden. Ergo: dat kan een paar handtekeningen/stempels gaan opleveren.

Nadat ik een aangetekend stuk van uit Nederland naar Tsjechie had verstuurd, duurde het DRIE weken voordat het ter bestemming werd aangeleverd. Overdracht: stempels, handtekeningen, administratie, wie is verantwoordelijk........................ etc.

Na een spoedmailtje heb ik besloten om hetzelfde documentatiepakket , en het was best wel spannend om binnen een gestelde termijn te blijven, nogmaals te verzenden via de normale post.

Dit kwam gewoon binnen 3 dagen in de brievenbus.

Het aangetekende stuk, zoals gemeld, wat later!

Advies:
Zorg voor een plan B!
Of C.
Desnoods een ezeltje, maar vertrouw niet op Nederlandse aangetekende post snelheid hier in Tsjechië!
 
Hoi Zapalky
Een plan B heb ik niet.
Gewoon versturen?? Een koopcontract ??
Heb wel een spoedzending overwogen maar daar zou hetzelfde probleem van toepassing kunnen zijn.

Hoi Pauline
Nee dat ging helaas niet.
Zou veel tijd besparen.
Zaten documenten bij van de Ambassade met stempels en stickers.

Nou we gaan maar duimen.
Groet Luigi
 
Bovenaan