Planten en bomen voor in de tuin

Topic in 'Flora & Fauna' gestart door Tabe, 14-11-2007.

1. Hoi C.P.

Achter de InterSPAR in Ceske Budejovice is een tuincentrum, vlakbij de OBI en Baumax, ik zou daar eens kijken.
    Wij waren op zoek naar beukenhaagjes, die hadden ze daar wel.

Groeten van Bijke

2. Daar zijn we vorige week geweest, noppes. Inderdaad wel beukjes! Maar bedankt voor de reactie!

3. char

char † In Memoriam

Kees, je kunt ook een paar hardhouten palen in de grond zetten. Met daartussen, gevlochten betonmatten, (van ijzer dus). Je koopt hier, of in Tsjechie, wat winterharde Hedera, (klimop) en binnen 1 of 2 jaar zie je niets meer van die gastank. Hedera verliest in de winter bijna geen blad, en het bijhouden van deze natuurlijke schutting, vergt heel weinig tijd en moeite!! En bovendien wordt het niet hoger dan het hek, dat je plaatst.

Char.

4. ida

ida

Wij hebben vorig jaar coniferen van ca 1meter gekocht in Cesky Krumlov aan de weg richting Lipnomeer. Waren ca. 300 Kc. Ik neem ze volgende keer waarschijnlijk mee uit Nederland.

5. Dat is prijzig zeg! Ik heb vorig jaar ook coniferen gekocht hier bij de OBI in Praag voor 80,- Kc. Hoogte was ook 1 meter.
    Aan het eind van het seizoen hadden ze nog meer staan en werden verkocht voor 40,- Kc...

6. Nog een vraag:

Hoe gaan jullie om met zo'n gastank in de tuin, ook verbergen of gewoon laten pronken?

7. Bij ons vorige huis hadden we ook zo'n gastank, vanuit huis zag je hem niet aangezien hij achter de garage stond. Echter de huurbaas had er een camouflage net over gegooid, en zo viel die van de andere kant gezien (vanuit een boomgaard) helemaal niet op... Maar ik zou er inderdaad gewoon wat boompjes omheen planten, of een hekwerk met bijv. klimop...

8. Ik wil over twee weken mijn buxussen die ik voor een prikkie heb gekocht, meenemen naar Tsjechië,
    nu heb ik zelf bedacht dat ik de aarde van hier er helemaal afspoel en ze daar aan de nieuwe aarde laten wennen, of is het beter om zoveel mogelijk
    aarde van hier erop te laten.

9. Nu in de aanbieding bij de BauMax, coniferen 80-100 cm voor Kc 77!

10. Jammer, nu zijn wij er niet. Maar misschien komt er nog zo'n aanbieding. Wij willen coniferen kopen om een extra zithoekje te maken in een nogal winderige hoek van onze tuin.

11. Wij nemen altijd veel planten mee van hier (omdat de sortering hier nu eenmaal groter is) en die planten we gewoon met de aarde die aan de kluit zit. Ik denk niet dat je de aarde moet afspoelen, gewoon de grond in en laten groeien. Succes.

12. Zoektocht naar geschikte planten voor mijn tuin in Tsjechie

Beste mensen,

Voor ons huisje in Tsjechië ben ik op zoek naar geschikte planten, struiken en bomen.
    En met geschikt bedoel ik planten die tegen de strenge vorst in Tsjechië kunnen, niet snel last hebben van schimmels en vraatzuchtige diertjes, die ook nog eens goed tegen de droogte kunnen. ( en snel groeiend zijn )
    Wie weet er uit ervaring mij wat op weg te helpen, het liefst een aantal namen in het Nederlands of in het Latijns die voor mijn bruikbaar zijn. Maar enkel tips van planten die ik beter niet kan gebruiken zijn ook welkom.:schrijven:

Alvast bedankt.

M.V.G.
    Boeda

13. Wij hebben een aantal weken geleden een behoorlijke lijst met planten etc. gekregen van Carla
    (C. Berendse). :toppie: Het is een lijst van planten die bij hun in de tuin (in Tsjechië uiteraard) de winters heeft overleefd. Misschien is deze lijst ook iets voor jullie?

14. Heel graag ontvang ik deze lijst.
    Al vast bedankt:wow:

15. Misschien een goed idee om de lijst hier op het forum te zetten. Dan kan iedereen er wat mee.
    Kun je aan de tuin zien of er forumleden wonen.

16. :lache:
    Wat betreft het plaatsen van die lijst, goed idee. Alleen als Wim en Carla het goed vinden uiteraard. :)

17. Heel goed idee, mochten er planten ed op staan die ik in de tuin heb en die er uit moeten of gescheurd kunnen worden, kan ik die mooi komen brengen in de herfst of zo.:)

18. Kun je een rondje Tsjechie gaan doen. Wij houden ons aanbevolen.

19. Haha Jan, dat is nu nog eens 'n heeeeeeel erg goed idee.
    En als het goed is zitten jullie er dan permanent, hoeft er ook niet echt iets af gesproken te worden.

20. (Omdat Carla even niet weet hoe deze bijlage toe te voegen;) )
    Voor de liefhebbers, hier de lijst (aangevuld met handige tips en wetenswaardigheden) van Wim en Carla: :clap:

Bekijk bijlage bomen struiken in Tsjechië.doc

Wij zijn erg blij met deze lijst, hier kunnen ze vast en zeker meer mensen blij mee maken. En nu maar puzzelen met de tuinplantenencyclopedie ernaast. :D

Deel deze pagina