Planten en bomen voor in de tuin

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi C.P.

Achter de InterSPAR in Ceske Budejovice is een tuincentrum, vlakbij de OBI en Baumax, ik zou daar eens kijken.
Wij waren op zoek naar beukenhaagjes, die hadden ze daar wel.

Groeten van Bijke
 

char

† In Memoriam
Kees, je kunt ook een paar hardhouten palen in de grond zetten. Met daartussen, gevlochten betonmatten, (van ijzer dus). Je koopt hier, of in Tsjechie, wat winterharde Hedera, (klimop) en binnen 1 of 2 jaar zie je niets meer van die gastank. Hedera verliest in de winter bijna geen blad, en het bijhouden van deze natuurlijke schutting, vergt heel weinig tijd en moeite!! En bovendien wordt het niet hoger dan het hek, dat je plaatst.

Char.
 
Wij hebben vorig jaar coniferen van ca 1meter gekocht in Cesky Krumlov aan de weg richting Lipnomeer. Waren ca. 300 Kc. Ik neem ze volgende keer waarschijnlijk mee uit Nederland.
 
Dat is prijzig zeg! Ik heb vorig jaar ook coniferen gekocht hier bij de OBI in Praag voor 80,- Kc. Hoogte was ook 1 meter.
Aan het eind van het seizoen hadden ze nog meer staan en werden verkocht voor 40,- Kc...
 
Bij ons vorige huis hadden we ook zo'n gastank, vanuit huis zag je hem niet aangezien hij achter de garage stond. Echter de huurbaas had er een camouflage net over gegooid, en zo viel die van de andere kant gezien (vanuit een boomgaard) helemaal niet op... Maar ik zou er inderdaad gewoon wat boompjes omheen planten, of een hekwerk met bijv. klimop...
 
Ik wil over twee weken mijn buxussen die ik voor een prikkie heb gekocht, meenemen naar Tsjechië,
nu heb ik zelf bedacht dat ik de aarde van hier er helemaal afspoel en ze daar aan de nieuwe aarde laten wennen, of is het beter om zoveel mogelijk
aarde van hier erop te laten.
 
Wij nemen altijd veel planten mee van hier (omdat de sortering hier nu eenmaal groter is) en die planten we gewoon met de aarde die aan de kluit zit. Ik denk niet dat je de aarde moet afspoelen, gewoon de grond in en laten groeien. Succes.
 
Zoektocht naar geschikte planten voor mijn tuin in Tsjechie

Beste mensen,

Voor ons huisje in Tsjechië ben ik op zoek naar geschikte planten, struiken en bomen.
En met geschikt bedoel ik planten die tegen de strenge vorst in Tsjechië kunnen, niet snel last hebben van schimmels en vraatzuchtige diertjes, die ook nog eens goed tegen de droogte kunnen. ( en snel groeiend zijn )
Wie weet er uit ervaring mij wat op weg te helpen, het liefst een aantal namen in het Nederlands of in het Latijns die voor mijn bruikbaar zijn. Maar enkel tips van planten die ik beter niet kan gebruiken zijn ook welkom.:schrijven:

Alvast bedankt.

M.V.G.
Boeda
 
Wij hebben een aantal weken geleden een behoorlijke lijst met planten etc. gekregen van Carla
(C. Berendse). :toppie: Het is een lijst van planten die bij hun in de tuin (in Tsjechië uiteraard) de winters heeft overleefd. Misschien is deze lijst ook iets voor jullie?
 
Bovenaan