Planning vakantie in Noord Bohemen

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo ,
Wij hebben nog één dag die we niet ingevuld krijgen (dag 7 ) kan er iemand van jullie ons daarbij helpen?
thx
Dag 1 : zaterdag 30 juli
Ophalen auto op de luchthaven. Rijden via de 61 dan R7 naar Slany dan de 16 richting autosnelweg D8 EN E55 naar Terezine.( bezoek) Dan via de 15 naa Novy Bor en dan in Cvikov de 13 naar litrava om daar de richting naar Krizany te nemen. Vignet ( dalnici znamka ) kopen langs de autosnelweg (1 maand = 350czk of 14€ ) Aankomst in Kranizy voorzien om 20.30u .
Dag 2 : zondag 31 juli
Bezoek aan de stad Liberec en de naaste omgeving .
Dag 3 : maandag 01 augustus.
Wandeling naar de berg Jested via de wandeling 11 ( 30 dagtochten ) .
Dag 4 : dinsdag 02 augustus .
Ganse dag : autorit 25 ( dagtochten) met een bezoek aan de grot in Boskov ( 100 czk = 5€ ) de weg terug nemen naar Zelezny Brod ( bezoek ) en de weg vervolgen naar Jabblonec nad Nisou en zo terug naar Liberec. In Mala Skala een bezoek brengen een ook in Zaskal en Hodkovice aad Mohelkow.
Dag 5 : woensdag 03 augustus .
Autorit naar Hrenska ( Tjechisch Zwitserland ) , wandeling 9 ( dagtochten ) parkeren in Mezní louka aan het hotel . From Mezní Louka follow the red marked hiking trail called "Gabrielina Stezka" (Gabriel's Trail) for 6.5 km through the forest until you come to Pravčická Brána . Ok een bezoek aan ijspaleis van Janov . Eetgelegenheid bij Pension U Rytire dicht bij het ijspaleis in Janov .
Dag 6 : Donderdag 04 augustus
Bezoek aan het glasmuseum van Harrachov en een wandeling naar de waterval van Mumlom . En vanuit Harrachov zijn er verschillende wandelingen te doen .
Dag 7 : vrijdag 05 augustus
Laatste dag in VILLA FLAMENDR : nog in te vullen

Dag 8 : zaterdag 06 augustus.
Autorit naar Boheems paradijs ( Cesky raj ) wandeling 13 ( dagtochten )
Liberec naar Turnov – Hruboskalska – Trosky – Jicin.
Dan door rijden naar Bukovina Buiten ons tweede verblijf in Tsjechië
 

char

† In Memoriam
Man!!.. man!.... het lijkt wel of je van plan bent om nooit meer naar Tsjechie te gaan na deze vakantie!!..En dus een overvol programma in één week te gaan volgen...:D

Ik ben al moe na het lezen van jullie plannen!!.. :lmfao:

Inderdaad zou een echte rustdag een mooie afwisseling zijn!!..

Verder zou ik ook niks weten...

Char.
 

Ad Verschoor

Donateur
Iceman, het lijkt ook mij een aardig uitgebreid programma, maar als ik je toch een paar ideetjes wil voorschotelen verwijs ik naar m'n reisprogramma vanaf volgende week. Jicin met z'n Prachovsky skaly is er zo een, of Kacanovy en vandaar naar Hruba Skala. Zie mijn programma en een goede vakantie gewenst
 
Inderdaad een behoorlijk programma maar daar kies je waarschijnlijk bewust voor. Ik kom vanwege familie erg veel in Turnov. Dat plaatsje (ca. 15.000 inwoners) is misschien op vrijdag wel aardig voor een apart bezoekje. turnov heeft een museum(pje) over het Boheems Paradijs, een voor publiek opengestelde gerenoveerde mooie oude synagoge, een mooi plein, kerk en begraafplaats. Restauranttip in Turnov is Plaudit (pizza en veel meer) op de weg van de rotonde naar Harrochov. Een ander idee dat wat contrast heeft met de rest van jullie programma zou Babylon Centrum in Liberec kunnen zijn als je ervan houdt. Je kunt er overdekt winkelen, er is een zwemparadijs, speeltoestellen en vertier voor kinderen. En misschien een idee is een bezoek aan de lokale brouwerij net onder Turnov "Svijany". Heerlijk zacht biertje. Brouwerij heeft tevens een winkeltje met mercandise en een restaurantje. Laatste idee is wel wat verder rijden maar goed te doen vanaf Liberec via de snelweg naar Praag: het Skoda automuseum in Mlada Boleslav. Voor jong en oud. Of inderdaad een lekker bakkie koffie of biertje en de benen omhoog op de markt in Liberec met uitzicht op het Stadhuis. Fijne vakantie.
 

Pelhřimov

Donateur
Kuurgast, nu herinner ik me weer waar ik Janov van ken. Want toevallig reden wij daar afgelopen herfst langs. Er hing een briefje op de poort dat een rondleiding 2-2,5 uur duurt. En dat er 8-10 graden binnen is, zelfs in de zomer.
Ik begreep ook van onze vrienden uit Chribska dat je met een groepje van minimaal 8 mensen moet zijn voordat de rondleiding door kan gaan en dat je daarom vooraf moet bellen om te reserveren.

Ik heb toen wel wat foto's gemaakt bij het gebouw:
IMG_6848.jpg IMG_6852.jpg

IMG_6846.jpg IMG_6857 -1.jpg

IMG_6839.jpg IMG_6841 -1.jpg
 

kuurgast

Donateur
dat een rondleiding 2-2,5 uur duurt. En dat er 8-10 graden binnen is, zelfs in de zomer....groepje van minimaal 8 mensen....vooraf moet bellen om te reserveren.
Klopt Pelhřimov dat staat ook op de website aan de linkerkant met de telefoon-nummers voor contact.
Fijn dat je foto's van de buitenkant hebt want je zou anders niet weten dat het daar is. :top:
 
Ach weet u, ik word hier eigenlijk moe van...
Geacht forum dat het het hiaat van de zevende dag even mag opvullen...
Vergeet mijn tip over dat pilsje in de plaatselijke pub en zoek a.u.b. zelf een zinnige invulling, dat doen wij ook altijd. En weet u, het lukt meestal!:D
 

char

† In Memoriam
Ach, Krul... maak je toch niet dik...Een beetje helpen kan toch geen kwaad?..

We hebben véél ergere gevallen voorbij zien komen, hier op dit Forum!!..( bv. Mulder:fool: )

Dat was pas lachen!!..

Char.
 
Bovenaan