Plana Nad Luznici

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Is heeeeeeeeeel mooi daar. Mijn vriend heeft er een tante en oom wonen die er een vakantiehuis verhuren (welk adres ga je heen, het zal toch niet...). Hij zelf komt uit Veseli nad Luznici, ook een leuk stadje vlakbij. Fantastische natuur en veel water. Leuk voor lange wandelingen en mooie fietstochten. 40 km ervandaan is Hluboka, een plaatsje met een sprookjeskasteel en hele gezellige restaurantjes. Kijk eens op de website www.veseli.cz, dan vind je een hoop over de omgeving.
 
dat is nog niet bekend. We hebben het geboekt via Landal.
Ik zou graag willen weten of er ook supermarkten in de buurt zijn, tankstations etc. etc.

Graag zou ik ietsje meer willen weten. Op dit moment is het nog niet bekend waar we precies zitten alleen het dorpje. Het staat op 1000 m2 gesloten natuurgrond. Zijn er supermarkten en tankstations in de buurt!!!
 
Mooi landschap in het gebied Plana nad Luznici, ideaal voor vakanties. Met vele bezienswaardigheden: de burchtruine Kozi hradek, de kastelen Cervena Lhota en Bechyne.

Natuurlijke excursiemogelijkheden: de grotten van Chynovske jeskyne, de botanische tuin in Tabor of het educatieve pad Borkovicka blata. De rivier Luznice loopt door het gehele gebied, ideaal om te zeilen, kanoen en te vissen. Kleine stad met 3258 inwoners, 83 km van Praag, 57 km van Ceske Budejovice.

Op de site van Jizni Cechy (Zuid Bohemen) kun je het een en ander bekijken, klik rechtsboven op Engels.

s.visser schreef:
Kun je daar een beetje redelijk goed en goedkoop uit eten??
Overal in Tsjechie kun je goed eten. En goedkoop.:D
 
Thanks. Vašek heb je daar ook last van muggen. In Italie werden we bijna lek gestoken maar ook in Zuid Frankrijk. Het weer is dat ongeveer vergelijkbaar met hier in Nederland of zijn we in juli een beetje verzekerd van heet weer!!!!!!!!!!!

Ligt het plaatsje dicht bij de Oostenrijkse grens of ligt dit toch nog 150 km er vanaf!! Is er ook een site die ons wat meer inzicht verschaft in de omgeving met foto's??
 
Kort door de bocht:
- geen of weinig muggen
- het weer in juli is beter, warmer, zonniger en standvastiger dan in Nederland
- naar Oostenrijkse grens zal het ongeveer 80 km zijn

... en je hoeft niet alles vooraf te weten, laat je je ook een beetje verrassen. :grin: :doei:
 
Wie kan mij helpen aan een plattegrond van plana nad luznici. Ik heb daar een huisje gehuurd op plana nad luznici 423. En is het slimmer om vanuit noordnederland via dresden, praag te gaan rijden??
 
deze had ik al gevonden van mapy.cz. Maar daar vind ik niet het straat adres. IK moet bij een autobazar, volgens mij is dit een garage in plana nad luznici rechts af.
Het adres is plana nad luznici 423.
Postcode is cz-391 11
 
Vasek je bent geweldig. Ik ben al een tijdje bezig om een route uit te stippelen maar deze verteld mij dat ik over Praag moet! Is dit wijs!
Ik woon zelf in Friesland, Nijbeets en routenet verteld mij dat ik via dresden, praag richting tabor moet om uiteindelijk in plana nad luznici te komen. Wat denk jij!?
 
Wat te doen rond Plana nad Luznici

hallo iedreen,
wij gaan 28 juni met de auto naar plana nad luznici.
geen idee wat het weer daar nu is, waar kan ik dat vinden?
en, is er al eens iemand van jullie geweest?
wij hebben 2 pubers van 14 mee, en ik hoop dat er voor hun ook wat te doen valt.
kunnen wij daar met de euro betalen? zo niet waar kunnen wij dan het beste geld wisselen?
een hoop vragen en hopelijk krijgen wij daar antwoord op.
alvast bedankt.
 

Freddy2005

† In Memoriam
wij gaan ...naar plana nad luznici.
geen idee wat het weer daar nu is, waar kan ik dat vinden?
kunnen wij daar met de euro betalen? zo niet waar kunnen wij dan het beste geld wisselen?
...

Welkom, Plan nad Luznici ligt in de buurt van Tabor, dus hier kan je het weer en de vooruitzichten bekijken. freemeteo.com

Geld wisselen moet je niet doen. Het eenvoudigste is ter plaatse pinnen. Lees meer hierover in volgend topic pinnen in Tsjechië
 
Bovenaan