Literatuur Philip Roth - De Praagse orgie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Mijn boekenkasten opgeruimd en ja, soms kom je dan ineens iets tegen waarvan je denkt: "He, had ik dat?" Zo ook bij het boekje van Philip Roth "De Praagse orgie" (ongeveer 100 pagina's). Het boek beschrijft het Praag na de Praagse lente. De ik-figuur is een beroemde Joods-Amerikaanse schrijver, die in Praag aan alle kanten in de gaten wordt gehouden en zelfs terug wordt gezet op het vliegtuig.

Ik raad het boek aan omdat de sfeer van de grimmigheid in die dagen goed te voelen is. Het zet je weer aan het denken.
 
De Praagse orgie

Nathalie , Ik heb het boek direct bestelt bij Bol.com een gebruikt exemplaar van 6 euro. Hollanders altijd zuinig niet?:lmfao: Eerder had ik op het forum al gelezen van Giraffe van J.M.Ledgard , ook dit boek heb ik gekocht. Prachtig ik heb het in Tsjechie in een keer uitgelezen. Het handelt over de giraffen in Dvur Kralove en als ik daar op bezoek ben denk ik altijd aan het mysterie van deze giraffes. Ook een echte aanrader.:lezen:
 
Eerder had ik op het forum al gelezen van Giraffe van J.M.Ledgard , ook dit boek heb ik gekocht. Prachtig ik heb het in Tsjechie in een keer uitgelezen. Het handelt over de giraffen in Dvur Kralove en als ik daar op bezoek ben denk ik altijd aan het mysterie van deze giraffes. Ook een echte aanrader.:lezen:

Ik lees dit vandaag pas, en begrijp nu dat de giraffe, die in Horka u Stara Paka langs de weg staat dus een speciale betekenis heeft. Heb me altijd al afgevraagd, waarom die daar staat (afgezien van reclame voor de dierentuin). Ik ga het boek ook bestellen evenals het boek van Philip Roth.
 
Bovenaan