Petrof pianofabriek

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Petrov

Mijn vrouw is concert pianiste en werkt in Krakow op de Muziek Academie daar. Sommige Petrov's vleugels zijn erg prima voor studie doeleinden. Nu is er hier een school in Polen ook in Krakow, die een aantal Petrov's wil aanschaffen
 

pepo

† In Memoriam
Mensen,

er is maar een Petrof fabriek, geen Petrov. Men gebruikt Petrov, maar het is onjuist. De vrager wist blijkbaar niet zeker, hoe je het schrijven moet.
En de vraag is gelijk door Doni, naar mijn gevoel, goed en volledig beantwoord.
Waarom zo veel praatjes er om heen?
(www.petrof.com is niet anders, dan de engelse versie van www.petrof.cz, wat doni al eerder noemde)
 
nou das nu weer niet eerlijk want ik schreef precies dezelfde :kiekeboe:

maar als je studiepiano's wilt aanschaffen zou ik voor de yamaha gaan,wel iets duurder misschien in aanschaf,maar voor de toekomst denk ik ene langere levensduur.
Petrof piano's hebben (vindt ik) een doffe klank,komt mede doordat het hout van het klankbord op de grond komt(dus dempt het geluid)(poten moeten wel op de grond staan,maar klankbord moet ruim spel hebben)
Ook hebben ze er een vreemd soort staaf in zitten,wat het vocht opneemt,snap hier ook de bedoeling niet echt van want een piano moet nooit te droog zijn want dan scheurt hij.
Toen ik vroeger nog een oude piano had,zette mijn pa er altijd een wekfles met water in,in die wekfles weer een opgerolde krant,zodat het niet te snel vochtig zou worden.
Mocht je voor een goedkopere versie gaan zou ik kawai kiezen,helder klank en speelt heel ligt.
Maar ik denk dat jou vrouw ook wel zo haar mening zal hebben
veel wijsheid met het uitzoeken voor de juiste piano

..... de vraag is gelijk door Doni, naar mijn gevoel, goed en volledig beantwoord.
Waarom zo veel praatjes er om heen?
je mag toch altijd tips geven ???
 
De staaf is destijds in plaats gekomen van de aloude weckfles, maar heeft dezelfde functie! Kan er misschien mee te maken hebben dat niet iedereen (lees: bijna niemand) meer in het bezit is van weckflessen:fluit:
 
Bovenaan