Per adres

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Kan mij iemand helpen met het volgende.

Ik heb in Tsjechië een contactadres nodig. In Nederland kennen we term "p/a" voor post voor iemand die niet op dat adres woont.

Bestaat daar een Tsjechisch synoniem voor? Ik wil niet dat de post terug gestuurd wordt omdat daar iemand anders woont.
 
Bedankt voor je reactie. Maar dan moet ik persoonlijk heen. En ik kom voorlopig niet in CZ. Daarom mijn vraag over p/a
 

char

† In Memoriam
En waar zou dat postadres dan, ongeveer, moeten zijn?
Wil je dat de post geopend wordt?...En zo ja.. Moet dan degene die dat doet jou, bijvoorbeeld telefonisch, melden wat er in staat? ..

Zomaar een paar, nuttige, vragen.

Char.
 
Waarom zouden ze geen P/A kennen in Tsjechië? :oeps: Als ik, neem als voorbeeld, 6 maanden op een camping in Tsjechië wil verblijven dan kan een ieder mij toch post of een kaart sturen met het adres van de camping? Ik zie het "probleem" even niet, of zoek je de Tsjechische vertaling van -per adres- misschien? Ook kun je je post laten bewaren op het postkantoor en iemand machtigen die daar jouw post kan ophalen, een boekhoud(st)er bijvoorbeeld. Je moet dan wel eerst samen naar het (regio) postkantoor in Tsjechië, maar kom je voorlopig niet begrijp ik.
 

Leen

† In Memoriam
Bij ons werd opeens de stroom afgesloten. Op de brievenbus buiten stond mijn naam vermeld en de energiemaatschappij richtte de rekening aan de huurder van ons huis, de zaak. Dus nam de postbode de brief mee terug. Dit resulteerde na enkele maanden in het afsnijden van de stroom. Dan reageer je van zelf.

Iets in die trant wil Jeroen voorkomen.
Mijn advies luid, plak er ook jouw naam bij op de brievenbus.

Mijn post blijft aankomen even als de div rekeningen voor de zaak.

Leen
 

pepo

† In Memoriam
Ik heb naar p/a en per adres gezocht op de site van Ceska Posta, niet gevonden, ook niet iets, wat op p/a lijkt.
Om te weten hoe dat echt in elkaar zit, heb ik hierover schriftelijk vraag gesteld aan Ceska Posta. Zodra ik antwoord terug krijg, meld ik me weer.
 
Ik heb naar p/a en per adres gezocht op de site van Ceska Posta, niet gevonden, ook niet iets, wat op p/a lijkt.
Om te weten hoe dat echt in elkaar zit, heb ik hierover schriftelijk vraag gesteld aan Ceska Posta. Zodra ik antwoord terug krijg, meld ik me weer.
Ook ik heb (in het Engels) de vraag aan Posta proberen voor te leggen. Echter, tot driemaal toe komt mijn e-mail terug met foutmelding "Sender address rejected: Access denied "

Ik stuurde mail naar: info@cpost.cz en podatelna@cpost.cz
 

pepo

† In Memoriam
Om te weten hoe dat echt in elkaar zit, heb ik hierover schriftelijk vraag gesteld aan Ceska Posta. Zodra ik antwoord terug krijg, meld ik me weer.


Dobrý den,

Vámi uvedené označení pošta nepoužívá. Pokud se adresát zdržuje na
adrese, na které nemá označenu
domovní schránku, musí odesílatel uvést adresu tak, aby pošta věděla,
kde a komu má zásilku dodat
- např. Josef S***** u Jana Nováka, příp. Josef S*****, bytem u Jana
Nováka, apod.

S pozdravem

Česká pošta, s. p.
Informační pracoviště
Call centrum
Info@cpost.cz
Eva Šindlerová

------------------------------------


Dus geen p/a (per adres) bij Ceska Posta bekend.

Schrijf Jan Klaassen u Petr GROEN (bij Peter Groen)

of

Jan Klaassen, bytem u Peter Groen (wonend bij Peter Groen)
 
Bovenaan