Pensions omg. Znojmo/Breclav/Lednice

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo, straks naar Tsjechië natuurlijk.
Kan iemand me iets vertellen over Zuid-Moravië? We denken aan Znojmo / Lednice. We houden vooral van wandelen en wat rust maar ook wel mooie steden.
Tips voor pensions misschien?
 

spookycat

† In Memoriam
In drnholec,ook in die regio waren wij in een supper hotel,hij is engelsman zij tsjechis,is een klein rustig dorpje,het gebouw is van 1775 maar zei hebbe het helemaal gerenoveerd,heel lieve mensen ze doen alles om het hun gasten naar de zin te maken,hij heeft wel van die typis engelse humor ,hier de site
www.hoteldrnholec.cz

groetjes
 
Merci bien! Hier kan ik zeker iets mee.
Maar ligt het aan mij of zijn alle pensions echt zo duur in die omgeving? We hebben vorig jaar voor 11 euro per nacht in de Bohemen overnacht in een heel goed pension. Voor omgeving Mikulov / Znojmo etc. kom ik zeker op 30 à 40 euro...?
 
Henriëtte schreef:
Voor omgeving Mikulov / Znojmo etc. kom ik zeker op 30 à 40 euro...?
Per kamer of per persoon?

Het is inderdaad in Zuid Moravie wat duurder dan elders in Tsjechie, maar ik vind het nog meevallen.

Pension Siesta in Valtice kostte vorig jaar 960 kronen per kamer (2-personen) met ontbijt.

Pension Prinz ook in Valtice kostte vorig jaar 1400 kronen per kamer (2-personen) en inclusief ontbijt, maar Prinz is een stuk luxer.

En dan heb ik er nog een, Hotel Rohaty Krokodyl in Mikulov. Voor een 2-kamer appartement vroegen ze vorig jaar 1340 kronen inclusief ontbijt voor 2 personen. Het is een woonkamer + slaapkamer en eigen bad/douche WC. GEEN keuken of koelkast.
 
Bovenaan