Pension Stara Fara in Chrzin

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Jaren geleden bezocht ik meerdere malen per jaar mijn grote vriend Sjors. Velen van u zullen zich hem ongetwijfeld herinneren, alsmede zijn humor, betrokkenheid en bereidheid om het iedereen naar de zin te maken. Het verblijf in Tsjechie en bij Sjors in het bijzonder was mij altijd zeer aangenaam en ik koester de vele herinneringen nog menigmaal. Wat was het triest dat hij van zijn vrijwel voltooide Stara Fara, een levenswerk, maar zo kort heeft kunnen genieten.
Na verloop van jaren heeft mijn grote liefde voor Tsjechie mij weer teruggebracht in Chrzin.
De kenners onder ons weten dat dit prachtige object enige jaren te koop heeft gestaan en dat voortzetting van de activiteiten van Sjors helaas niet tot de mogelijkheden behoorde .... Echter de situatie is veranderd, ruim een jaar geleden werd het object gekocht door 2 lieve, vriendelijke jonge mensen. Een man uit Zwitserland samen met een vrouw uit Praag gingen de uitdaging aan, inmiddels werd er ook een baby geboren op de Stara Fara genaamd Nikolas. Hij spreekt uitstekend Frans en zij nog beter Engels. Ze zijn zeer gastvrij en doen middels heel hard werken hun uiterste best om de droom zoals Sjors die had over de toekomst van Stara Fara te verwezenlijken. Zo hebben ze o.a. een tafeltje dekje faciliteit opgezet tbv de oude hulpbehoevende bewoners van Chrzin, daarnaast proberen ze met de nu nog beperkte middelen de Stara Fara verder te verfraaien. De kamers zijn fris en schoon, er is een restaurant, ontbijt- en zelfs een maaltijdfaciliteit. Ook vinden er bruiloften plaats. De sfeer is er erg vriendelijk, kamperen kan er ook nog steeds en dat slecht 15 autominuten van het centrum van Praag midden in een natuurlijke omgeving. Een verblijf is er zeker aan te raden.
Helaas kan ik mijn grote vriend Sjors niet terugtoveren maar het doet mij buitengewoon goed om te constateren dat zijn inspanningen niet voor niets zijn geweest. Middels dit forum wil ik dat graag met u delen. Als u in de buurt bent moet u maar eens een kijkje nemen.
Ik weet zeker dat u daar meer dan welkom bent.
Jirkakocka
 
Laatst bewerkt door een moderator:

kuurgast

Donateur
Dank Jirkakocka voor de nieuwe info over Stara Fara. :toppie:
Fijn dat Sjors zijn droom verder gaat.
Op bookingen staat dat sommige kamers een eigen badkamer hebben, maar op de website staat dat er 1 kamer (apartmán) is met eigen badkamer. De aparte douches en toiletten voor dames en heren zijn beneden aan de buitenkant.
 
Dag kuurgast, er zijn inmiddels 2 appartementen met eigen toilet en badkamer, vaak worden via sites als booking.com een gedeelte van de capaciteit aangeboden omdat ook andere boekingsites een soort garantie mbt beschikbaarheid eisen.

Bovendien zijn er plannen om meer kamers van deze gemakken te voorzien.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Afgelopen weekend zijn wij met 3 personen 2 nachten in Stara Fara geweest. Wij hadden de 2 slaapkamers met eigen sanitair, eenvoudig maar schoon, en goede bedden. 's Morgens was er een lekker ontbijt en 's avonds hebben we met de pot meegegeten. Na het eten gezellig in de zithoek bij de brandende kachel zitten lezen onder het genot van een kopje koffie, wat later op de avond ingeruild werd voor iets waar alcohol inzat. ;) Vanuit Stara Fara zijn we naar Lidice geweest wat heel veel indruk op ons gemaakt heeft. Ook een dag naar Praag, de auto voor 20 czk de hele dag op de P&R van Letany geparkeerd en met de metro naar het centrum van Praag. Vanaf Stara Fara stonden we binnen 3 kwartier in het centrum van Praag.
We hebben ook gekeken naar het gedeelde sanitair waar het lekker warm was en ook dat zag er schoon en netjes uit.
Kortom, dit is een prima plaats om hier vandaan naar Praag te gaan. Wij komen hier zeker terug.

Foto's: Binnenplaats Stara Fara

DSC04108.JPG DSC04106.JPG
 
Bovenaan