Pension Na Kovarne in Jesenik - Ervaringen?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Nee, geen ervaring met dit pension, wel met de omgeving. Veel te zien en wij vonden het een mooi gebied. De goudmijn in zlate hory, stity waar men freelance springt met ski´s in een zwembad, wij vonden dat super om te zien. Hebben ook bij zlate een stuk langs de grens gereden en kwamen daar oude kasteeltjes tegen (ruines meer). Het skigebied jesenik waar je denkt, ben ik nog niet boven, maar helaas nog een bocht en weer een een aardige wandeling, maar wel de moeite waard. Er is daar ook ergens, maar kan het nu niet vinden, een bedevaartsoord wat aan de buitenkant mooier was als binnen, tenminste dat vonden wij. Wij zijn er 2 of 3 jaar terug geweest en toen kwamen er erg weinig toeristen behalve Polen en Tsjechen zelf. De VVV daar had een folder alleen in het Pools en Tsjechisch met alle bezienswaardigheden (ik geloof 10) in de omgeving. Wij vonden het zeer de moeite waard.
 
Ad, in jeceniky heb ik aleen ervaring met pension Bela.
Het had een goed restaurant, varkenshaas en konijn waren hun specialiteit.
Maar het is al ongeveer 11 jaar geleden dat ik er was.
Er zijn meerdere kuurhotels, ik vond de watervallen en kasteel Jansky vrch erg mooi.
groetjes cees
 

Ad Verschoor

Donateur
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat we eerst maar gaan kijken bij Na Kovarne en lijkt dit niks, dan zijn er nog genoeg andere accommodaties.
 
Bovenaan