Pec pod Snezkou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Ik ga over 4 weken voor een week naar Pec Pod Snezkou naar hotel skiresort pec pod snezkou en ben wel benieuwd naar ervaringen van anderen. Bovendien vieren wij kerst en oud en nieuw daar en ik zou graag willen weten wat ik kan verwachten?
 
Afgelopen zomer zijn wij in een bijna uitgestorven skiresort Pec geweest, perfekte accommodatie net na PPS.
Verder lijkt het me zeer goed geschikt voor de wintersport, maar daar kan ik je weinig over vertellen.
PPS is een mooi dorp voor het toerisme, veel hotels, restaurants, souvenirs enzo, daar moet je van houden!
 
Cajoste, ik ga in februari voor het derde jaar naar Pec en ik heb daar 1 keer oud en nieuw gevierd. Wij waren met een hele groep (20 man) in een huisje op de piste Javor. Oud en nieuw was super gezellig, echt feest gevierd met de Tsjechen. Voor de rest is het centrum ook erg gezellig met verschillende restaurants en barretjes. Ook een aanrader is om een in Hotel Horizont te gaan eten. Je zit dan helemaal bovenin het hotel waardoor je heel Pec Pod kan zien, onvergetelijk.
Verder waren allebei de vakanties super. Mooie pistes, nooit lange wachttijden en vriendelijke mensen. Ik heb al weer zin in februari. Fijne vakantie alvast
bye.gif
,
Gr Ellen
 
geweldig,wij komen er al jaren.
het wordt er wel steeds drukker,vooral in de voorjaarsvakantie lijkt het wel een nederlands dorp.
waar ik me wel blauw aan ergerde waren mensen die het gebied gingen vergelijken met oostenrijk.
hun kwamen hier omdat het goedkoop was.ze eden niets anders dan klagen.laat dat soort mensen lekker terug gaan naar oostenrijk ofzo.
wij genieten altijd van de vrijheid en gezelligheid.
sàvonds heerlijk uit eten en de kids vermaken zich super.
ook kan je super wandelingen maken.groeten carina
 
Re: Info over Pec Pod Snezkou?

Hoi Inge,

Waar zit je precies in pec ik ben er de afgelopen twee jaar geweest en het is ons goed bevallen, zeker als je met (kleine kids) daar zit. wij hebben vorig jaar in het A + A gezeten en het fijne daarvan is dat de achtertuin van het pension de kinder garten is dus erg handig als je kleine kids hebt die daar hun lessen moeten volgen, het pension verder moet je echt niks van voorstellen hoor (we hadden niet eens een stopkontakt op de kamer) maar goed. We konden er super eten en het feit dat we vanuit het pension meteen op de piste stonden heeft heel veel goed gemaakt.

Wij gingen vaak tussen de middag eten in hotel Horizon die staat onder aan de berg is een vrij groot hotel en je kan daar lekker eten voor weining!

De lessen en de ski verhuur deden wij bij happy hill errug handig want de eigenaar is een nederlander!
cheer.gif



Groetjes en veel plezier Muffin
 
Re: Info over Pec Pod Snezkou?

Dag Inge de tandenfee,

Op uw vragen wil ik wel antwoorden.
i.v.m. parking : er zijn twee grote parkings, één langs de hoofdweg in het dorp zelf, maar die staat vermoedelijk proppensvol tegen dat jullie in Pec zijn. De tweede, waar altijd plaats is : als je het dorp binnenkomt, is er rechts een afslag naar de parking van de bussen en een grote parking voor personenautos. Neem die maar. Reken op 1000 kronen per week.
Als je met de skooter naar boven moet ben ik nu toch benieuwd waar jullie logeren, wij hebben er al in héél wat gelogeerd daarboven. mag ik raden : Husova Bouda ?? Kolinska Bouda??.
Als je een skooter nodig hebt ga je gewoon de hoofdweg verder in het dorp, daar kom je Taxiskooter tegen, die mensen brengen u naar boven voor 500 kronen.Ze komen uw bagage oppikken aan uw wagen.
Nog vragen.... laat maar komen.

groet

marc vdp
 
Re: Skipas Pec pod Snezkou- Velka Upa

Bas,

De skipassen kan je niet van elkaar gebruiken. Dus die van Velka Upa zijn niet in Pec Pod Snezkou te gebruiken. (nog niet) Onze pension eigenaar wil dat wel voor elkaar krijgen.

In Velka Upa heb je de mogelijkheid om een punten pas, dag pas of meer dagen pas te kopen.

De dag en meer dagen passen spreekt voor zich. De punten pas betekend het volgende:

20 punten
30 punten
100 punten

De Modrinu sleeplift kost 4 punten per keer de andere sleeplift en stoeltjeslift kost 5 punten.

Het is dus een rekensom wat je moet kopen.
 
Re: Skipas Pec pod Snezkou- Velka Upa

die van pec geld voor het grote gebied van pec want er zijn daar ook een paar losse liftjes. de kaart van velka geld niet voor de twee liftjes die achter de stoeltjes lift zijn. dat zijn punten kaartjes 30 punten voor 150 kronen.
 
Re: Skipas Pec pod Snezkou- Velka Upa

Ik vind het toch wel raar, volgens mij is het "skigebied" velka Upa zeer beperkt !! Anders ga ik wel een paar daagjes naarpec pod snezcou.....zet de auto ergens neer en ik zie het wel !
 
Re: Skipas Pec pod Snezkou- Velka Upa

het is maar net hoe fanatiek je bent of je genoeg aan velka hebt of niet. Sinds de piste 2 jaar terug veranderd is hebben bij ons de fanatiekelingen hier genoeg aan. als je naar pec wilt kun je denk ik beter de ski bus nemen want het is vaak een bere klus om je auto daar kwijt te kunnen of je staat erg ver van de piste vandaan. De auto zomaar ergens neer plannen zou ik niet doen want dat kost je geheid een wielklem en dat is toch zonde. zit je in velka of in Pec?
 
Een disco in PpS?

Beste Ludo,

Ik zou haast willen zeggen: Natuurlijk is er een disco in Pec.
Ik ben er zelf niet geweest, maar hij ligt in de centrum van het dorp.
Hij schijnt wel gezellig te zijn, maar dat hangt natuurlijk vooral van het publiek af.
Ook zijn er een behoorlijk aantal restaurants waar je lekker kunt eten.
Het vis-restaurant is goed. Wij hebben in het restaurant naast ons appartement "Poustevnic" gegeten. Ook prima!
Tijdens de pauzes van de ski-lessen bracht de ski-leraar ons steeds naar aardige restaurantjes wat hoger op de bergen.
Steeds goed eten voor weinig geld.
Kortom, verhongeren kun je daar onmogelijk.

Groetnis ut Dokkum
Jan
 
jan,

daar ben ik het mee eens, het is daar goed vertoeven, eenmaal daar kan je ook aan lokale personen of ook ski leraren dus, vragen waar het het leukste is, maar dat zal helemaal goed komen.

Veel plezier,
cornelis
 
Parkeren Pec Pod Snezkou

Wij hebben in februari 2005 een week in Pec doorgebracht. Je bent dan blij dat je je auto ergens kwijt kan. Uiteraard op een betaalde parkeerplaats. Je gaat hiervandaan niet "even" naar een ander skigebied. Dit is echt teveel moeite. Misschien heeft dat te maken met de grote hoeveelheid sneeuw die er vorig jaar lag. In februari 2006 gaan we weer en is dan de situatie heel anders. We hebben er veel zin in.

Ariejan
 
Hallo,

Wij zijn 2 jaar in Velka Upa geweest en je kunt er sinds dit jaar ook avond skien. De eigenaar van Modrinu investeerd behoorlijk in het gebied. Wij gaan met de krokus naar Janske Lazne :yess: ben benieuwd hoe het daar is.
 
Wij komen op 1-1-2006 in Pec aan. Zitten in een huisje in Pec Pod Snezkou (obri dul).
Is het uit eten gaan tijdens het hoogseizoen daar extra duur?
Weten jullie leuke eettenten (aanraders)?

Ik zie dat er al een beetje sneeuw is, is het kunstsneeuw of echte sneeuw?

Grt

Roland
 

Macek

Geroyeerd Lid
Jullie zouden eens kunnen eten in Cerny Dul, een dorpje vlakbij, daar op het plein heb je hotel-restaurant "Posta" dat is prima voor goede prijs. Eet smakelijk en na zdravi!!

En wat je ziet is echte sneeuw!!!
 
Bovenaan