Pec pod Snezkou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

die lift is alleen om over de toppen te wandelen, van het uitzicht te genieten maar dan moet het wel helder zijn en niet waaien anders doet de tweede lift het niet. weet wel dat er mensen met langlaufers naar boven gaan of met een slee. skieen gaat daar niet.
 
Dat klopt het is het beste om dat met mooi weer te doen. Skilift kost rond 300 kronen per persoon. Let op want als er een inversie is, dan lijkt het beneden triest en grauw, maar kan het boven heel mooi zonnig zijn. Er is ook een webcam op hun website met de actuele temperatuur en sneeuwhoogte. Reuze handig. Wees wel goed voorbereid met kleding en ski- of schoensoort. Zorg voor goede/professionele uitrusting want het kan behoorlijk koud zijn op de top. Zeker icm wind. Maar het uitzicht maakt alles goed! Leuk idee voor een dagtripje!
 
Wegens prive-omstandigheden hebben we onze vakantie helaas al na 3 dagen moeten onderbreken. Het hield dit jaar dus op na 2 dagen Jankske Lazne en een dagje Praag ... helaas dus geen foto's van Pec.
 
wij zijn wel met de lift naar boven gegaan, maar door de harde wind niet verder dan het middenstation, toch 1350 meter, de zon scheen maar het waaide er wel , -1 graad. Er lag genoeg sneeuw dus hebben we daar een uurtje rindgelopen en zijn mijn 2 zoons en ik met de lift teruggegaan en mijn man enoudste zoon lopend naar beneden,maar dat was niet echt een succes,[ niet op je nikes, nee]
het was er wel schitterend.
:kiekeboe: zie ook bij mijn foto's, De Snezka in de verte!!!!!!!

mijn afbeeldingen
 
Wintersport

We hadden een geweldige vakantie in PPS mede omdat 't zo goed klikte tussen alle 30 bewoners van 't huis en we hadden goed weer.
Alleen jammer dat er schijnbaar elk jaar minder sneeuw valt.
We skieden nog 2 dagen in Spindleruv Mlyn, maar daar is 't wel drukker en duurder.
 
Tja, 't blijft een herniaweg of, zoals zoonlief zegt, een massagestraat. Veel automobilisten blijven op de linker baan rijden. Wij passen ons aan en doen dat ook. Of het echt scheelt, vraag ik me af.
 
Ja, ik kan je verzekeren, het scheelt!!!
Wij rijden met een caravan en kunnen dus niet links rijden, als je dan af en toe toch iemand in kan halen is het een verademing op de linkerbaan!!!
 
Bovenaan