Pec pod Snezkou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Niet te vergelijken met de winter natuurlijk, maar met name wandelliefhebbers kunnen nog aan hun trekken komen. Verder niet zoveel bijzonders (vind ik zelf althans). Als je met kinderen gaat: er is wel een leuke rodelbaan.
 
Ok! Ik ga namelijk de 14e ernaar toe. En ik zou graag willen snowboarden. :D Vorige 2 jaren waren er ook stukken gras te zien, dat vind ik niet erg, als ik maar kan snowboarden. :)
Als er niks is is het jammer, maar zou leuk zijn!
 
Het moet nog heel veel en hard regenen wanneer je in Pec niet kunt skien liekie, wij zitten een stuk lager en het is nu rond het vriespunt met natte sneeuw, de temperatuurvoorspellingen voor de komende dagen zijn richting de 5 graden en erna weer kouder. Maar voorspellingen, daar geloof ik hier niet meer in. De condities zijn op het moment veel en veel beter dan de afgelopen 2 jaar. Fijne skivakantie.
 
En als in PPS niet genoeg sneeuw ligt, kun je altijd nog naar Spindleruv rijden, want daar ligt altijd genoeg om te skiën.

Volgende week zitten wij weer met 30 nederlanders in een huis in PPS hopelijk met veel sneeuw.
 
Als in Spindleruv genoeg sneeuw ligt, dan ligt er in PPS ook genoeg.
PPS doet echt niet onder voor Spindleruv, integendeel.

Wij gaan nu 5 jaar naar PPS en elk jaar ligt daar genoeg sneeuw.
Ook het aantal sneeuwkanonnen is behoorlijk uitgebreid.
OK, 2 jaar geleden was het niet echt goed, maar dat was het nergens.
Een uitzondering.

Als het goed is, is LadyJane nu in PPS. Ik ben benieuwd naar haar ervaringen.
 
Sneeuw, sneeuw en nog eens sneeuw

Heeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeel sneeeeeeeeeeeeeeeeeuw lag en viel er deze week.
Prachtig. Beter dan vorig jaar, want toen sliepen we ook in PPS, maar waren de pistes in Spindleruv toch echt veel beter.
Was een hele fijne wintersportvakantie.
 
Wij gaan in de voorjaarsvakantie naar appartenmentenhotel Poustevnik in Pec Pod Snezkou. Zijn er mensen die hier al eens zijn geweest? Is het goed bevallen? Wij zijn erg benieuwd, alvast bedankt.
 
Skien in Pec pod Snezkou

Hoi Sandra,

Wij zijn met oud en nieuw in Pec geweest. Het is een mooi skigebied met een 10 tal pistes allemaal vlak bijelkaar. Het appartementcomplex ligt er midden tussen in. Voor de deur kan je op de skies stappen en naar de lift van de Javor skien. Vandaar kun je het hele gebied rond skien. Momenteel ligt er heel wat sneeuw op de pistes. Kijk hier maar. (klik vervolgens nog wel even op de vierde foto aan de linkerkant)

Het is ons prima bevallen. De appartementen zijn netjes, compleet en IKEA ingericht.
Er is een indoor-zwembad en een sauna. In het restaurant er naast kun je 's-morgens lekker ontbijten en 's-avonds lekker eten.
Kortom: een prima plek om een heerlijke ski-week te hebben.

Mocht je meer informatie met kaartjes en zo willen bekijken kijk dan maar even op deze website.

Heb je vragen dan hoor ik dat wel.
Veel plezier in Poustevnik.
 
Hoi Amedei,

Dank je wel voor je berichtje. Leuk om te horen dat het goed bevallen is. En dat direct voor de deur op je skies stappen leukt me helemaal geweldig, want voorgaande jaren moesten we eerst met de auto naar de piste rijden. Zijn jullie ook met kinderen geweest? Zo ja, hebben ze les gehad via Happy Hill? Is dat bevallen? En hebben jullie het ook via Tsjecho-reizen geboekt? Wat een vragen he? Wij gaan met een groep van 12 volwassenen en 11 kinderen dus we hebben a.s. zondag een "voorbespreking" dus als er nog vragen boven komen dan stel ik ze graag aan je.

Nogmaals bedankt.
 
Goedenavond Sandra,

Wij komen sinds 2005 in Poustevnik met de ski-vakanties. In dat jaar hebben we geboekt via Tsjechoreizen. Het is ons daar zo goed bevallen dat we daar een appartement gekocht hebben. Ook ons appartement wordt nu via Tsjechoreizen verhuurd. Huren jullie die toevallig? Het is nr A43.

Ja, wij hebben drie kinderen, nu in de leeftijd van 13 - 19 jaar. In de eerste jaren hebben zij en ook mijn vrouw en ik les via Happy Hill gehad. Dat beviel uitstekend. We hadden toen les van Tsjechische leraren. Tegenwoordig heeft Happy Hill steeds meer Nederlandse leraren. Momenteel rond de 20 meende ik. Die geven vooral ook les aan de jongste kinderen. In de voorjaarsvakantie "stikt" het daar van de Nederlanders. Dus veel nederlandse kiddies die les krijgen. Het verzamelen voor de lessen is aan de voet van de Javor, dus vlak bij het appartementencomplex. Daar is ook het boekkantoor van Happy Hill. Maar ze hebben ook een kantoor in het dorp.

Denk er wel om dat het druk kan zijn in de voorjaarsvakantie. Wij vertrekken altijd in de nacht van vrijdag op zaterdag, zodat we zaterdag rond een uur of 11 in Pec aankomen. Je doet er verstandig aan vervolgens z.s.m. de skies e.d. te huren en lessen af te spreken. Het wordt in de loop van de middag steeds drukker.

Veel plezier met de "voorbespreking".
Groetjes,

Jan
 
Hallo,
ik lees dat het skiresort is uitgebreid, Cerna Hora-PEC. Betekend dit ook dat er vanaf Janske Lazne naar PEC geskied kan worden en vice versa? Of bedoelen ze alleen dat de skikaart geldig is in alle gebieden?

Groet,
Dima
 
Bovenaan