Pec pod Snezkou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,:D

Wij gaan dit jaar voor de tweede keer naar Pec Pod Snezkou
(met kerst, dus duimen dat er sneeuw ligt :snotter: ).

De eerste keer is ons erg goed bevallen. Zeer compact gebied met 11 pistes die je in 1 keer achter elkaar kunt skien. Je doet hier dan ongeveer anderhalf uur over.

Favoriete piste: Hnědý vrch :yess:

Ik heb veel gelezen over de andere skigebieden, maar nog geen overtuigende redenen aangetroffen om niet weer naar Pec Pod te gaan.

Hebben andere hier ook zulke goede ervaringen met Pec Pod?

http://www.skipec.com/index.php?lang=3
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Welkom op het forum Barrie, ik zie dat dit je eerste berichtje is, ik hoop dat er vele zullen volgen :D Ik ben zelf in 2003 op vakantie geweest in Pec pod Snezkou, wij vonden het er ook heerlijk, alleen toen was er nog geen stoeltjeslift, dus alles bijna met ankers, dat vond ik toen wel vermoeiend, maar heb me kostelijk vermaakt. Nu (ik hier woon) gaan we meestal een dagje skiën in Janske Lazne, gewoon omdat het lekker dichtbij is en er ook verschillende afdalingen zijn van makkelijk tot moeilijk. Veel plezier in Pec, maar dat gaat vast wel weer lukken!
 
Hallo,

Ik las hier laats iets over het skigebied 'Pec pod Sněžkou', dat snowboarders de (stoeltjes)lift niet in mochten, klopt dat ?
ik ga hier namelijk heen in februari 2007 met 3 andere snowboarders en zou toch wel erg balen zijn als dat waar was ...
Heeft iemand nog verdere tips ?
Alles is welkom !

Groetjes Elisa
 
stoeltjeslift

hallo elisa

wij gaan al een paar jaar naar pps
onze kinderen snowboarden ook en die gaan gewoon de stoeltjeslift in
dus ik zou me maar niet teveel zorgen maken
het is er erg gezellig je zal je er zeker vermaken
je kan met de bus naar janske lazne ( 20 min gratis ) daar neem je dan de nieuwe cabine lift volg de borden en dan kan je over de berg terug naar pps
wij gaan zelf ook weer in feb van 24 2 tot 3 maart met 30 man de meesten komen ook uit den haag
wie weet komen we elkaar tegen veel sneeuwplezier in pps

groet rene:)
 
Hee rene !

Ben blij om dat te horen ..
Wat een leuk idee trouwens om dan met de bus naar ' Janske lanze ' te gaan en dan terug over de berg !

Ja klopt in die periode ben ik er ook , ja miss komen we elkaar nog tegen haha !

Dankjewel , jullie ook veel sneeuwplezier in pps !

Groetjes elisa
 
Wij zijn ook een paar keer in PecPodSnezkow geweest en we vonden het een heel gezellig plaatsje.
Wij gingen op de terugweg keer door Polen. De wegen zijn minder, maar was best te doen. Keer weer wat anders. De pas Mala Upa van Tsjechië naar Polen moet dan wel begaanbaar zijn vanwege de sneeuw.
 
Internetcafe ' Pec pod Snezkou ' ??

Hallo,
over 3 dagen vertrekken wij richting Pec pod Snezkou.
Echt onwijs veel zin in! Maar mijn vraag was, is er in de buurt een internetcafe? En zijn er nog leuke winkeltjes daar? Alvast bedankt!

Groetjes Elisa
 
hoi elisa

in de dorpstraat is een winkel waar je ook kan internetten
alleen staat er maar 1 pc
dus je moet misschien wel even wachten
wij gaan vrijdagavond om een uur of 10 ook richting pps
en nu maar hopen op een boel sneeuw

groet rene
 
1 wintersportweekje

Per slot van rekening hebben we maar 1 weekje wintersportvakantie en die wil ik dan zo goed mogelijk regelen zodat iedereen het naar de zin heeft en het volgend jaar weer een hele gezellige week wordt.
Daarom is't zonde om te gokken waar je terecht komt en vraag ik de mening van andere forumleden die vaak naar PPS gaan.
We zijn er 1 x alleen met ons eigen gezin in PPS geweest. Was heel leuk wintersportplaatsje, maar toen waren onze kids nog veel jonger.
 
Is de stoeltjeslift bij Pec Pod wel vaker buiten gebruik? En kun je dat ergens van te voren lezen....op internet ofzo? Zodat we straks niet voor niks daar staan......wie kan me dit vertellen?
 
wellicht staat het op de website? Al kom ook al jaren in Tsjechie en soms lopen de zaken daar net even iets anders dan wij in het georganiseerde Nederland gewend zijn. Maar ja, van te voren je laten informeren is natuurlijk nooit verkeerd. :)
 

Macek

Geroyeerd Lid
En nog even een tip, als de lift open is neem dan wat extra kleding mee want boven is het vaak kouder als beneden. Ik heb menige zomers geklede tourist kortgebroekt en halfnaakt blauw van de kou zien aftaaien!
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
Bert, Pec is hartstikke leuk om te gaan skiën. Het is voor ons al even geleden (2002 geloof ik) waren wij hier tijdens onze eerste wintersportvakantie in Tsjechië. Wij vonden het zlefs zo leuk dat ik er nu 20 km vandaan woon en er dus nog geregeld kom. Ik ben ooit (2003) even (beroepsmatig) in Pension Amor gewees (maar ook in 70 andere accommodaties, dus hang me er niet aan op) Maar wat ik me herinner is het een klein, intiem pension met een paar kamers, volgens mij was het er best gezellig, maar niet nieuw. Het staat volgens mij ergens boven op een berg, of halverweg, met sneeuw moest je dacht ik met een sneeuwscooter ergens opgehaald worden. Als je op google kijkt vind je best wat info http://www.google.nl/search?sourcei...004-05,GGLD:nl&q=Pension+Amor+Pec+pod+Snezkou En ook een beoordeling gevonden op zoover http://www.zoover.nl/tsjechie/reuzengebergte/pec_pod_snezkou/amor/pension (Ja volgens mij heb ik dan de goede voor me. Veel plezier alvast.
 
dorp pec pod?

Hallo,
Ben vorig jaar ook in Pec Pod geweest super vakantie gehad! Maar ik mistte het dorp. We zijn regelmatig vanaf de pistes naar beneden gelopen maar het enige wat we zagen was een supermarkt en grill restaurant. Is er ook nog een straatje met meer voorzieniningen zoals barretjes, restaurants, winkel, bakker enz. In SPinderluv Mlyn heb je echt een dorp dat mistte ik in Pec Pod verder wel super skieen hoor!!
Wie kan me helpen wil zo alvast boeken maar vindt het wel handig om meer info te hebben.
groetjes majo
 
Voorjaarsvakantie

Wij gaan 23 febr. met een groep van 18 personen een week naar PecPodSnezkou.
Wij waren er een paar jaar geleden ook alleen met ons gezin.
Was heel gezellig daar. Leuk wintersportplaatsje.
De laatste jaren gingen we naar Rokytnice en Harrachov.
 
Bovenaan