Pec pod Snezkou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Pps

Je kan op diverse plaatsen voordelig en goed eten, wandel 2 kilometer naar Velka Upa en ga naar Hotel Terivec, heel erg oud maar het eten is superieur, de ober spreekt goed duits. Voor 3-10 euro heb je hier een feestmaal. (en als je de 10 euro haalt kan je niet meer lopen van de drank wat weer niet zo handig is terug naar PPS) :deuk:
 
Pec Pod Snezkou is super mooi.. je moet niet verwacht dat er gigantische pistes zijn zoals in oostenrijk, maar voor beginnende skiërs en voor kinderen is het heel erg leuk!
Wij gaan in de voorjaarsvakantie voor de 4e keer naar Pec pod en nog steeds vind ik het leuk.
Er is wel een discotheek met een speelhal.. maar het is (naar mijn ervaring) nooit druk.
Ik raad iedereen aan eens 'savonds te gaan skiën.. er is bijvoorbeeld bij hotel Horizon elke avond een kleine 'baby' piste open, niet groot maar wel erg leuk zo in het donker!
 
het zijn de beste pistes in tsjechie, maar inderdaad lang niet te vergelijken met andere wintersportlanden, de prijzen zijn lager, maar de is ''koopwaar'' ook naar.
alhoewel de prijzen van verblijf als een pijl stijgen en soms andere landen overschrijden met name in vakantie seizoenen.
 
Ha allemaal,

Kan iemand mij vertellen hoe het op het moment in pec pod snezkou is? We gaan naar het skiresort pec pod snezkou, via tsjechoreizen. Iemand al wel eens geweest? Is het echt zo stijl dat je alleen via sneeuwscooters omhoog kan?
Ik ka 11 februarie die kant op, ben erg benieuwd!!

groetjes marielle
 
Dag Marielle,

Je kan 's-winters niet met de auto naar het appartementencomplex.
Het parkeerterrein is er niet ver vandaan. Bij aankomst kun je het beste je met een sneeuwscooter laten vervoeren i.v.m. de bagage. Verder is het best te lopen.
Als je wilt zien hoe het nu in PpS is kijk dan op deze site:
http://www.holidayinfo.cz/kamera.php?lang=3&rg=2&loc=5&prg=0
Op de verschillende webcams kun je zien hoe er geskied wordt.
Met het appartementencomplex heb je een goede keus gemaakt.
Wij gaan er een week later naar toe. Mocht je wat meer informatie van het complex willen zien kijk dan op: http://www.iedema.nu/Tsjechie/Tsjechie.htm.
Veel plezier daar en laat ons daarna horen hoe je het vond.

Groetnis ut Dokkum (Frl)
Jan
 
Ik dacht, maar weet het niet meer zeker :confused: ik dacht het parkeren 40 Euro koste (voor een week ?) en de sneeuwscooter 12,50 Eurrie, Ja in Pec weten ze de prijzen te verzinnen hoor.

Vorig jaar hebben we 8 euro betaald voor een scooter en 11 euro voor een track (een autootje op rupsbanden). Ik denk dat de 12,50 voor zo'n autootje is, maar dat weet ik niet zeker.
Maar dat mag de pret niet drukken.

Jan (Amedei)
 
Een scooter kan 2 personen meenemen en zo'n track 5 tot 7 personen.
Waar wij in gezeten hebben kon 1 persoon voorin zitten en 6 personen achterin. Heb je bagage mee dan gebruik je de meeste zitplaatsen om de bagage kwijt te kunnen.

Jan
 
Hallo allemaal,

Dit jaar gaan we naar Pec Pod Snezkou. Heeft iemand ervaringen met het langlaufen daar?

Vorig jaar hebben we kennisgemaakt met het Riesengebirge in Rokytnice. Het langlaufen ging daar redelijk (erg mooie routes, maar slecht gespoord). Jammer was dat we met geen enkele lift omhoog mochten naar de langlaufroute over de kam van de heuvels of naar Harrachov. Toen het halverwege de vakantie erg begon te sneeuwen konden we helemaal niet meer omhoog.

Jan
 
Dag Jan,

Wij gaan in de voorjaarsvakantie ook weer naar PpS.
Helaas heb ik geen ervaring met langlaufen (wij zijn beginnende skiers), maar het lokt mij wel om in de toekomst daar te gaan langlaufen. Wij zijn namelijk in de zomer wezen wandelen in de bergen rond PpS en het is daar schitterend.
Volgens mij kun je als langlaufer gewoon met de liften omhoog. Je kunt bv de stoeltjeslift pakken en vandaar een mooie route langlaufen.
Heb je de winterkaart met de pistes al bekeken?

In ieder geval veel plezier daar.

Groetnis ut Dokkum (Frl)
Jan
 
hallo,

boven in de toppen van pec pod kan je heel mooi langlaufen tenminste daar zie ik ze altijd en als op de site van happy hill ski school www.happyhill.cz kijkt dan hebben ze ook een hele route over de toppen van pec pod met intructeur..
veel plezier
groetjes arjenne
 

Freddy2005

† In Memoriam
Ceskoslovenska obchodni banka
Pec pod Sněžkou 230 (Městský úřad) (TU), 54221; Eurocard/Mastercard, Maestro/Cirrus, VISA; Non-stop

Komercni banka
Pec pod Sněžkou 26 (Lékařský dům) (TU), 54221; Eurocard/Mastercard, Maestro/Cirrus, VISA, American Express, Česká spořitelna; Non-stop

Al deze info is te vinden op mapy.cz
 
pec pod afgesloten?..

hallo,
ik hoor net van een vriend van mij dat pec pod is afgesloten ivm. lawine gevaar.. wie weet hier meer van want ga wel vrijdag heen..
al vast bedankt..
groetjes arjenne
 
Geen zorgen!
Ik ben net gisteravond terug uit pec pod snezkou gekomen!
En niks gehoord hoor van lawinegevaar!
Het is echt een geweldig dorp om je vakantie door te brengen, volgend jaar zeker weer!
Er ligt een gigantische laag sneeuw, en het sneeuwt er ook steeds!
Fijne vakantie!
groetjes mariel
 

Bijlagen

  • 100_4364 verkleind.JPG
    100_4364 verkleind.JPG
    56,1 KB · Bekeken: 29
Bovenaan