Pec pod Snezkou

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Geachte forumleden,

Ik ga met vrouw en kinderen voor het eerst naar Tsjechië.
Heb geboekt in Pec Pod Snezkou, aparthotel Horizont.
Kan iemand mij misschien iets vertellen over de appartementen Horizont, de bezienswaardigheden en attracties ?
Heb uiteraard ook gezocht maar kom qua attracties niet verder dan Aquapark Liberec, Relaxpark Snezka en Monkey Park Pec Pod Snezkou en een idee van de appartementen is al helemaal niet te vinden.
Ben zelf in heel Europa al geweest behalve hier.
Ik heb 2 kids van 15 en 12 en wil het vooral voor die apen leuk maken.
We hebben wel wat met natuur, dus bergtochten komen er sowieso.
Iemand nog een leuk idee... please ?
We vertrekken op 8 augustus voor 2 weken naar Pec Pod Snezkou en 2 nachten Praag. (Moet je gezien hebben, toch ??)
Alvast bedankt.
 
Volgens mij is aparthotel Horizont is een gigantisch hoog hotel; je ziet het al van verre als je Pec Pod Snezkou nadert.:slik:
Wat te doen daar?? Gigantisch veel, je zit aan de voet van de hoogste berg van Tsjechie! Klimmen dus. Rodelen op de rodelbaan. :gek:Gebruik verder de zoekfunctie maar eens goed!:fluit:
 
Praag moet je inderdaad gezien hebben ! goede keus...
Verder moet je eens zoeken middels onze zoekfunctie op "Reuzengebergte", in dit gebergte ligt Pec Pod Snezkou namelijk... en over het Reuzengebergte is al heel wat geschreven hier op het forum.

Verder is het misschien aardig om eens te zoeken op:

"Adrspach"
"Spinderluv Mlýn"
"Zoo Dvur Kralové"
"Janske Lazne"

Hier vind je alvast een paar foto's en wat informatie over Pec Pod Snezkou.....
 

Freddy2005

† In Memoriam
Kan iemand mij misschien iets vertellen over de appartementen Horizont, de bezienswaardigheden en attracties ?
Heb uiteraard ook gezocht maar kom qua attracties niet verder dan Aquapark Liberec, Relaxpark Snezka en Monkey Park Pec Pod Snezkou en een idee van de appartementen is al helemaal niet te vinden.
Hier alvast de website van monkey park en hotelhorizont. Er staan een paar foto's bij van de appartementen.

Hotel-Horizont-ubytování-apartmá.jpg
 
nou ben net weer terug en zijn ook 5 dagen in pec geweest. bij ski school happy hill hebben ze diverse leuke dingen om te doen. je kunt er fietsen en grote gele steppen huren om dan de lift op te gaan en via een hele mooie weg langzaam of juist snel de berg afroetsen. de wandeling van marianske lasne ofte wel de berg cerna hora is via een speciale bus al dan niet met de fiets ook erg leuk. de bus brengt je bij de lift en in de bus koop je een kaartje voor bus en lift en dan loop je via de toppen naar pec. snezka is natuurlijk ook leuk. de mijn in pec is niet echt geweldig en vonden wij zonde van onze tijd en je moest er ook nog eens 1.5 uur voor wandelen. ook de edelsteen mijn in polen was niet echt super de mijn is wel leuk maar de uitleg is alleen in het pools dus veel begrijpen doe je er niet van ook kun je alleen maar met pools geld betalen. de grot in de buurt van harrachov bozkov grot is wel aardig. ook leuk om naar de grens met polen te rijden de afslag is na velka upa aan je rechterkant en daar wandelingen te doen. aichelburg is ook leuk om naar toe te klimmen en als je binnen wilt uitrusten of barbequen dan moet je de sleutel bij het viskey vilet halen (heb het niet goed geschreven volgens mij) harrachov is ook leuk om te bekijken en in de buurt van trutnov ik geloof de weg rechts net voor de stad daar is een bunker te bezichtigen maar daar weten ze vast wel bij de vvv vanaf of in pec of in trutnov
hoop dat je een leuke vakantie hebt.
 

Freddy2005

† In Memoriam
de wandeling van marianske lasne ofte wel de berg cerna hora is ..ook erg leuk.

.....moet je de sleutel bij het viskey vilet halen (heb het niet goed geschreven volgens mij) ......en in de buurt van trutnov ik geloof de weg rechts net voor de stad daar is een bunker te bezichtigen ...


Janské Lázně zal het wel zijn.

De sleutel moet je afhalen in het infocentrum Veselý výlet in Temný důl.

En de bunkers zijn Stachelberg . Kijk eens met de zoekfunctie op deze zaken.

Aichelburg.
 
Ik zie net in 1 van bovenstaande linken het Monkeypark in Pec pod Snezkou. Wie is daar wel eens geweest en kan mij vertellen hoe geschikt dat is voor kinderen? Het is vanaf 6 jaar lees ik, dat is mooi, ze is 7, maar kan ze dan alleen of moet je als ouder mee (dat lijkt me minder geschikt:fluit:). Ze zou dit wel heel gaaf vinden namelijk!
 
Ik zie net in 1 van bovenstaande linken het Monkeypark in Pec pod Snezkou. Wie is daar wel eens geweest en kan mij vertellen hoe geschikt dat is voor kinderen?
Hallo Rianne,
Er zijn in het Reuzengebergte 3 klimparken die ik ken. Ze hebben 2 soorten klimparcoursen. voor de kleine kinderen is deze lager boven de grond en wat kleiner. Ook deze kinderen worden gezekerd.
Mijn zoon heeft bij deze 3 het parcours voor groteren afgelegd. Ik heb dus alle tijd gehad om even rond te kijken. Het is dat ik hoogtevrees heb maar anders lijkt het mij ook hele leuke ervaring. Mijn zoon denkt na die tijd dat hij alle bergen wel kan beklimmen. Ze zitten bijna in de buurt van de rodelbanen.
 
Monkeyparken te over in het reuzengebergte, Mlade Buky, Janske Lazne, Pec pod Snezkou, Spindleruv Mlyn en Harrachov, tegenwoordig ook een monkeypark in de dierentuin in Dvur Kralove:stout:
 
Bovenaan